svårstartad motor (varm)

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
stockholm
Hoj
GSXR-1000 K7
har en KTM 540 -98
går bra och sådär men är svår att starta när motorn
är varm, har själv inte den blekaste vad det kan vara
för fel, har sökt lite men..... några förslag?
MVH fredrik
 
PULVER skrev:
har en KTM 540 -98
går bra och sådär men är svår att starta när motorn
är varm, har själv inte den blekaste vad det kan vara
för fel, har sökt lite men..... några förslag?
MVH fredrik
Kan vara för snålt ventilspel. När den blir varm
så minskar ventilspelet
På min gjutjärns suzuki var den samma problem
men där stod tändningen helt fel.
Tidigare ägare trodde det var elektronisk tändning
på hojen :hihi
 
PULVER skrev:
tack. får ta och kolla up det till helgen
då.

Det är en fugge inställning antingen för snålt eller för rik!
Jag kan iof öppna min bibel och kolla men orkar inte just nu....
Inte ventispelet som spökar!
 
Det kan även vara att den får för lite bensin på tomgång, prova med att öppna luftskruven ett kvarts varv och se om det blir nån skillnad.
 
Micke_Lindstrom skrev:
Det kan även vara att den får för lite bensin på tomgång, prova med att öppna luftskruven ett kvarts varv och se om det blir nån skillnad.

okey får prova skruva lite och se om det blir nån skillnad
tack för alla svar återkommer om det inte löser sig.
/fredrik
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top