Suzuki Sv650

Inte för att jag har kört varken Sv eller Gixxer 600, men ge hojen ett par dagar/mil innan du dömer ut den. Det är ju en viss skillnad att komma från högvarvig radfyra till en liten twin.
 
Tänk på att du ska köra en SV helt annorlunda från en gixxer, twin motorerna gör bäst ifrån sig på låga varven och ska ej varvas så hårt. Jag brukar ligga mellan 4000 till 9000 varv. Ut o kör kurvor dessutom! Där twinen verkligen skiner
 
Gott o höra att milen är lugna. Nu till nästa fråga som kommer till mitt huvud. Vad är skillnaden mellan sv650 och sv650s? Är det bara kåporna eller hur ligger det till??:va

Drevningen skiljer sig mellan sv650 och sv650s. 650S modellen har 15/44 och sv650 har 15/45 om jag inte minns helt fel.
 
Tack för peppningen, jag ska ge den en chans denna säsongen, annars får jag väl byta till nästa:)
 
Det där är svårt.. För mig så var det tvärtom. Åkte också r4 och när jag provkörde twin så var jag fast. Som någon skrev, du måste ändra körstil helt och använda vridet mer än varven. När det väl sitter så blir det bättre. Sen är det ju iofs så att kubiken spelar roll också.. Ju större desto bättre. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top