Suzuki RF600R/RF900R - Tråden

Lillkollin

Ny medlem
Gick med
9 May 2007
Ort
Norrtälje
Hoj
Suz RF600R
Får jag bara till min nya dämpare så har jag en kolfiberburk du kan få alldeles gratis. Den låter nog så det räcker åt dig. :näsblod

Hehe, en tackar!
Har jobbat halva dan idag med att leta saker. Finns inga färdiga system till min 94:a. Hittade ett beg original 600 -95 system. Enl vad jag kan se så borde det gå att para ihop med lämplig dämpare. Få se om jag får det imorgon... Passar det inte så får det bli kapskiva o svets, då kanske jag kan behöva din dämpare...
Har du fått tillbaka hojen?
Om de regnar i helgen så kanske jag kollar min kedjesträckare oxå.:)
 

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Mas
Hoj
Honda CBR 1000RR
Hehe, en tackar!
Har jobbat halva dan idag med att leta saker. Finns inga färdiga system till min 94:a. Hittade ett beg original 600 -95 system. Enl vad jag kan se så borde det gå att para ihop med lämplig dämpare. Få se om jag får det imorgon... Passar det inte så får det bli kapskiva o svets, då kanske jag kan behöva din dämpare...
Har du fått tillbaka hojen?
Om de regnar i helgen så kanske jag kollar min kedjesträckare oxå.:)

Gäsp, kollat igenom alla RF trådar nu :tummenupp , ska troligen kolla på en 900:a i helgen :)
Man kanske vänder när ser bakdelen på hojen :D men jag börjar smälta den lite, verkar vara en bra hoj för pengarna? Gumman ska ju jämt med bak på så en R hoj lä det aldrig bli :huvet ..................
 

LasseMaja

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Boden
Hoj
Yamaha FJR 1300
Redpower

Du kommer inte att bli besviken, det är en jättetrevlig hoj till rätt pengar.
Köpte en -94 i fjol och är jättenöjd med den.
 
Last edited:

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Gäsp, kollat igenom alla RF trådar nu :tummenupp , ska troligen kolla på en 900:a i helgen :)
Man kanske vänder när ser bakdelen på hojen :D men jag börjar smälta den lite, verkar vara en bra hoj för pengarna? Gumman ska ju jämt med bak på så en R hoj lä det aldrig bli :huvet ..................
900an är som klippt och skuren då ju:)
Tjejen sitter mkt bättre på den än en R-hoj.
Sen tycker inte jag att den är långsam så det stör heller.
Upp med röven på den, nya fjädrar i framgaffeln och ev en bättre bakstöt så är det en riktigt trevlig cykel faktiskt:yoparty
 

hades

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki RF900R 1998
Min fin-fina RF900R med knappt 1800 mil på mätaren är nu till salu:

Länk till annons på Byt Bil

Det är en 98 vad jag vet, förmedlaren har nog skrivit fel i annonsen eftersom Suzuki slutade tillverka RF efter 98. Grymt bra skick, nytt bakdäck, org.dämpare finns (dynojet + burk förra sensommaren). Mer info finns i mitt Garage. Tänkte ev. skaffa en supermotard istället, får se.
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Min fin-fina RF900R med knappt 1800 mil på mätaren är nu till salu:

Länk till annons på Byt Bil

Det är en 98 vad jag vet, förmedlaren har nog skrivit fel i annonsen eftersom Suzuki slutade tillverka RF efter 98. Grymt bra skick, nytt bakdäck, org.dämpare finns (dynojet + burk förra sensommaren). Mer info finns i mitt Garage. Tänkte ev. skaffa en supermotard istället, får se.

Ja jävlar! Den såg jag på blocket!
Ska börja brottas med f-bol nu om vd de kan tänkas ge för min gamla 95:a! Den hade gått nästan 5000 mil så jag vill ha nått med några tusen mindre för att vara på säkra sidan nu!

55" känns lite mycket för en nästan 10 år gammal hoj men jag hoppas att du får den såld! Helst till mig och för 30" då :tungan
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
GSXR 1000 2006, ZX6R 2007
RF 600 var toppen

Köpte en 93:a ny 1995
Tycker fortfarande att det är en väldigt snygg hoj som sticker ut med sina ferrari luft intag och sin speciella bakkuts och röda ram
Dock var det så att det var ett glapp i ryckutjämnaren (Orignal fel) så att köra sakta blev väldigt ryckigt..
Jag var toppen nöjd med den hojen hann dock bara köra 260mil på två år..:(
skulle jag få en slant över nån gång och hittade ett fin ex så blir det nog en till...
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Nån som har en 900-spis till salu? Jag vill ha mer mos! :mad:

[edit] Kanske är enklare att byta hoj iofs.. :näsblod
 
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Ahhh...trevligt! Grattis! :)

Tackar. Summan blev strax över 3500:- för ventilkoll, kamkedjesträckare och montering av densamma. Överkomligt men surt när man redan funderar på att sälja "härket". :näsblod

..och ja, nån sate måste ju hålla liv i den här tråden. ;)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Tackar. Summan blev strax över 3500:- för ventilkoll, kamkedjesträckare och montering av densamma. Överkomligt men surt när man redan funderar på att sälja "härket". :näsblod

..och ja, nån sate måste ju hålla liv i den här tråden. ;)

Min far kände en som jobbat som MCmeck och han skulle kolla vad rackarn skulle ha för en ventiljustering. Sträckarn byter jag själv.
Är man fattig får man fulmecka! :D
 

sandbacken

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Ort
Jämtland
Hoj
Suzuki Rf 600r
Ny I RF världen!

Hej hopp, roligt att hitta en sådan här tråd, köpte en Rf 600 förra helgen! Har nu hunnit med 380 mil och är störtnöjd, lite väl sportig körställning för att köra så långt, men i hårnålskurvorna i södra Frankrike kände hojen sig riktigt hemma :p Mycke skrap på fotpinnarna där =)

1 ägare 50 +, 1000 mil, hojen som ny, ett riktigt kap! hoppas jag iaf =)

:yoparty
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Vad kör ni för dimension på era bakdäck, på RF600:an? Mitt är kronslut och jag funderar på att byta till ett 170-däck för att det ser lite snyggare ut än cykeldäcket som sitter orginal. Nån som kört med 170?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top