Suzuki Rf 600 ska den bara göra 210 ?

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
Honda blackbird 1998
Hej jag undrar ska min rf 600 1993 med 100 hästar bara göra 210 i topp hastighet fram till 180-190 går den bra men sen dör den man måste växla ner till 5 an för att den ska orka till 210 km o det ä knappt den gör det på 6 ans växel sackar den bara.

är det så är det korrekt detta
 
Originaldrev på hojen?

Mät med gps också och kolla vad den visar.
 
Det låter som något inte är helt bra. Jag antar att det är 210 i mätarfart.

Min gamling drar fint till varvstopp på sista växeln..

6an är ingen överväxel.
 
cykeln är sjukt fräch gått 2800 mil o milen stämmer käner tidigare ägare men vad vi vet så gjorde dom om drevningen till 1994 o denna har orginal 1993 ans drevning

ja den gör knappt 200 på mätaren så riktig fart vet jag inte
 
Hadde en kawa 1000 årsm.77 som varva ut i 5an visserligen nerdrevad men ca 210 mätarfart
 
Men man får ju bara köra i 120! :rolleyes:

Varvar den ur 6an så dreva om den.
 
jag ska testa 1994 ans drevning tycker inte den ska dö så mycke som den gör på 6 ans växel den varvar inte ur som den ska på 6 an tycker jag
 
Vad tror ni om ett jätteskitigt luftfilter?
Kolla om hojen ryker svart vid ordentligt med gas.
 
Talare ovan har varit inne på luftfiltret, och jag instämmer.
Sen kanske en riktig rengöring av förgasarna skulle vara på sin plats? :)

Tändstift?

Ja, service helt enkelt :)
 
Att det skulle berop på tändstift eller luftfilter nja det låter inte troligt eftersom den går skit bra upp till 190-200 drar på bra för o vara en moppe med 100 hästar

tror mera på drevningen isåfall
 
Hojen börjar inte gå som en potta efter en viss hastighet bara för att drevningen är annorlunda. Jag vågar med stor säkerhet säga att det är något på insugssidan som strular, antingen skit i förgasarna, igensatt luftfilter eller på något sätt fel bestyckning.

Sånt behöver inte yttra sig på lägre varvtal eller växlar utan handlar mer om att det uppstår problem vid en viss fyllnadsgrad i motorn.

Men visst, toppfarten påverkas av drevningen så 210 kan mycket riktigt vara din toppfart, men att den börjar gå dåligt vid 180-190 är nog inte drevningens fel.
 
Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top