Suzuki Rf 600 ska den bara göra 210 ?

Banta :D dvs, kan bero på luftmotstånd/körställning, däcktryck etc.
Gör en service och kolla/byt bränslefiltret så du vet att grejerna är i gott skick. (det går åt soppa på maxlast och fullvarv)

Cykeldator eller GPS så att du kan logga maxspeed.

jag tar tillbaka att den går dåligt vid 180-190 den går som den ska, det enda jag har klagat på att cykeln tappar all ork vid 200 fram dit går den som den ska o vill man ha 210 får man växla ner till 5 ans växel då gör den max 210 på mätaren.

Nu vet jag att det är en 600 vi pratar om o 100 hästar men borde den inte göra närmare 240 på Mätare. Jag har en 1993 a 1994 bytte dom drevnming på denna modellen.

jag tar tillbaka att den går dåligt vid 180-190 den går som den ska, det enda jag har klagat på att cykeln tappar all ork vid 200 fram dit går den som den ska o vill man ha 210 får man växla ner till 5 ans växel då gör den max 210 på mätaren.

Nu vet jag att det är en 600 vi pratar om o 100 hästar men borde den inte göra närmare 240 på Mätare. Jag har en 1993 a 1994 bytte dom drevnming på denna modellen.

Min då 15 år gamla sugiga zzr600 med ungefär lika många hk (98) skulle göra 240 "verkliga" och gick att få upp i ungefär 240 på mätaren vilket borde vara en 220 riktiga. Men det gick mycket långsamt när 6an var i och man kom över 220, krävde riktigt långa raksträckor. 210 på mätaren låter dock som att allt inte är som det ska, är kanske 190 riktiga... å andra sidan, varför jäkta så :D

Det kan inte vara så att det sitter någon form av strypning på hojen. Min gamla ZX-10 1990 hade ungefär samma symtom som din, dvs toppfarten var högre på 5:an. Efter borttagningen av strypning (distanser i trottellocken och hål i trottlarna) så blev det en helt annan hoj.

Cykeln är strypt på papper till 50 hästar men man kan köra till varvstopp på alla växlar utom 6 an i 200 så vill den inte varva ur. den är strypt med kamaxlar i regpappret

men att den skulle vara strypt det betvivlar jag då den går himla bra för o vara en 600 moppe. Men jag vet ju inte

Cykeln är strypt på papper till 50 hästar men man kan köra till varvstopp på alla växlar utom 6 an i 200 så vill den inte varva ur. den är strypt med kamaxlar i regpappret

men att den skulle vara strypt det betvivlar jag då den går himla bra för o vara en 600 moppe. Men jag vet ju inte

Min GPZ600R för ett ex antal årsen som va strypt till 25kw gjorde lätt 160 km/h med strypningen monterad...ca 210km/h-220km/h+ utanstypning med 75hp.

Så fundera en till gång om den kanske är stypt någon stans..

Jag har haft rf 900 också den gjorde 280-290 på mätaren men du kan ej gämföra en 900 med en 600 det är som att gämföra en fiat uno mot en porce

Lägre lyft, duration eller en kombination av båda på kammarna. Väldigt enkelt. :)

Men för att återgå till tråden. Jag tycker allt låter som det ska med tanke på att den är omdrevad. :tummenupp

Jo, mekaniken förstår jag. Menade mer på det lite småroliga syftningsfelet.

-Kontrollera/justera ventilspelet!

-Gör sedan en leakdown-test samt ett komp. prov.

-Läs av förbränningen/sotfärgen på samtliga tändstift/isolatorfot efter hårdkörning.

-Om den "fort"-farande "bara" toppar 210km/h mätarfart, kan det vara så illa att det är en Internal F.U.B.A.R. på g![YOUTUBE-ID]hGl8FjH0LR0[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...