Suzuki lanserar reservdelsshop för klassiska hojar

Det är ett underbart initiativ, mycket glädjande för oss som gillar äldre hojar! :fyllisar Undrar när det kommer nåt liknande för mig som Yamaha-fetischist?

För gamla Suzukidelar är MC-Shopen i Karlstad outstanding!
Beställde delar till en GSX600 -97, allt kom på 2dgr.
Ring, mail funkar inte:)

Det är ett underbart initiativ, mycket glädjande för oss som gillar äldre hojar! :fyllisar Undrar när det kommer nåt liknande för mig som Yamaha-fetischist?

Det finns redan, dock måste man fysiskt besöka en återförsäljare eller ringa dem. Yamaha har ett internetbaserat system för reservdelar, dock verkar det inte finnas fullt ut i Sverige och är endast till för återförsäljare. Hela Yamahas reservdelslager finns sökbart i deras system. Det som är problemet är att många handlare inte vill, kan, orkar bry sig eller helt enkelt inte vet hur en microfich fungerar. I Sverige finns dock vissa begränsningar har jag för mig. Du kan till exempel inte köpa en helt ny ram till en SR500 här, vilket går i Australien.

Finns en firma i USA dom har allt till gamla Yamaha. Till o med Yamaha köper tillbaka genom dom.. skall försöka komma på vad firman hette.. minns stt den är 5 våningar hög o att dom hade konstant minst 120,000 olika resdels nr.

Inte för att vara sån, men den här "nyheten" är två år gammal :D

Finns en firma i USA dom har allt till gamla Yamaha. Till o med Yamaha köper tillbaka genom dom.. skall försöka komma på vad firman hette.. minns stt den är 5 våningar hög o att dom hade konstant minst 120,000 olika resdels nr.
Gör en ansträngning för mig med...! Håller på och sätter ihop en 77a xs750 från lådor med delar!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg