Suzuki GT250 1980, byte av höger reglage, after market

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har du elschema över hur hojens original reglage är kopplade? Börja med att ta reda på vilka kablar som styr funktionen som inte fungerar, sen kan du på två sätt mäta sig fram antingen genom att mäta resistans (ohm) med reglaget löst, andra alternativet att söka efter avbrottet är att mäta spänningen (volt) med reglaget inkopplat på hojen och sen är var spänningen försvinner. När du gjort detta kan du sen förmodligen laga original reglaget alt mäta upp resten och sen resistansmäta ut kopplingen av det nya reglaget.

En fråga är du hundra säker på att du har fel i reglaget? Kan ju glappa nån annanstans?

Vad är det du misslyckas med vid resistansmätningen av det nya reglaget?
 
Last edited:
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top