Suzuki gsxr 750 -00

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Går i köpar tankar och tänkte byta ut min gamla sura -96:a mot nåt nyare och har fastnat för GSXR 750 -00, vad bör man kolla efter för fel, barnsjukdomar,vanliga fel och vad man ska c upp med.

Pewo skrev:
Går i köpar tankar och tänkte byta ut min gamla sura -96:a mot nåt nyare och har fastnat för GSXR 750 -00, vad bör man kolla efter för fel, barnsjukdomar,vanliga fel och vad man ska c upp med.

Den hade flera fel från början. det är bara kolla så det är bytt på garanti om man nu kan göra det på ett bra sätt :va

Pewo skrev:

Det samma som vid alla andra köp...

Race eller gata?

Sek.spällsvajrarna var felaktiga från fabrik. Byttes på garanti. Kostar ca 400:- om de inte är bytade.
Hårt körda ex kan ha en huggande koppling.
Klena styrlagringar från fabrik, bör bytas till koniska.

Hade min i 3 säsonger utan problem. Kanonhoj!

Hojen ska vara till gata, men det måste finnas fler här som har haft en sån här hoj som kan både risa & rosa den och vad man ska kolla efter. Vad är ett vettigt pris ? Hojen har gått ca 1000mil. Såg i bike att dom ligger på 61k men jag har då bara sett fantasipriser hos både privat och företagssäljare :huvet

Last edited:
Hade en 00:a detta året och hade inga problem med hojen. Fick byta gasvajern som tydligen skall vara dålig på just 00. Fick 55 för den så runt 50-60 borde vara ett ok pris beroende på skick och utrustning.

Om hojen kan jag bara säga att den var mycket rolig. Lite jobbig i låga hastigheter, men vid inspirerad körning och speciellt på bana kommer den till sin rätt. Köp säger jag! :tummenupp

Kopplingskorgen kan sakna tänder om den inte är bytt, huggande koppling = byt.

Annars är det en kanonhoj :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back