Suzuki gsxr 750 -00

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Går i köpar tankar och tänkte byta ut min gamla sura -96:a mot nåt nyare och har fastnat för GSXR 750 -00, vad bör man kolla efter för fel, barnsjukdomar,vanliga fel och vad man ska c upp med.

Pewo skrev:
Går i köpar tankar och tänkte byta ut min gamla sura -96:a mot nåt nyare och har fastnat för GSXR 750 -00, vad bör man kolla efter för fel, barnsjukdomar,vanliga fel och vad man ska c upp med.

Den hade flera fel från början. det är bara kolla så det är bytt på garanti om man nu kan göra det på ett bra sätt :va

Pewo skrev:

Det samma som vid alla andra köp...

Race eller gata?

Sek.spällsvajrarna var felaktiga från fabrik. Byttes på garanti. Kostar ca 400:- om de inte är bytade.
Hårt körda ex kan ha en huggande koppling.
Klena styrlagringar från fabrik, bör bytas till koniska.

Hade min i 3 säsonger utan problem. Kanonhoj!

Hojen ska vara till gata, men det måste finnas fler här som har haft en sån här hoj som kan både risa & rosa den och vad man ska kolla efter. Vad är ett vettigt pris ? Hojen har gått ca 1000mil. Såg i bike att dom ligger på 61k men jag har då bara sett fantasipriser hos både privat och företagssäljare :huvet

Last edited:
Hade en 00:a detta året och hade inga problem med hojen. Fick byta gasvajern som tydligen skall vara dålig på just 00. Fick 55 för den så runt 50-60 borde vara ett ok pris beroende på skick och utrustning.

Om hojen kan jag bara säga att den var mycket rolig. Lite jobbig i låga hastigheter, men vid inspirerad körning och speciellt på bana kommer den till sin rätt. Köp säger jag! :tummenupp

Kopplingskorgen kan sakna tänder om den inte är bytt, huggande koppling = byt.

Annars är det en kanonhoj :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...