Suzuki GSXR 1000 pair mod

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
Tja!

Alla glada gixxer ägare:)

Har lite frågor!

Har någon gjort pair mod på sin hoj?
Vad tyckte ni?
Tar hojen stryk på något sätt av att göra pair mod?

Seriösa svar...Tack
 
Det finnes to forskjellige PAIR mods.
Den ene er rett og slett å blokkere luftkanalen inn til avgaskanalen. Beste måten er bare å gjenge opp hullet over avgaskanalen med en M6 tapp og skruva dit en skruv.

Dette får vekk den "smellinga" som kan oppstå i avgassystemet.
Det er ingen hester å tjene på denne men man fjerner ca 1kg vekt fra motorsykkelen.

Den andre PAIR modden er å koble luftinntaket på PAIR ventilen rett til vevhusventilasjonen ( Orginalt står denne til luftburken )for å lage et "undertrykk" i motoren og derved få litt mindre indre friksjon. Fungerer bra så lange motoren er ny/ har lite indre lekkasje ( under 2%.
Man kan få opp til 3 hester på denne måten.
 
Yngve skrev:
Det finnes to forskjellige PAIR mods.
Den ene er rett og slett å blokkere luftkanalen inn til avgaskanalen. Beste måten er bare å gjenge opp hullet over avgaskanalen med en M6 tapp og skruva dit en skruv.

Dette får vekk den "smellinga" som kan oppstå i avgassystemet.
Det er ingen hester å tjene på denne men man fjerner ca 1kg vekt fra motorsykkelen.

Den andre PAIR modden er å koble luftinntaket på PAIR ventilen rett til vevhusventilasjonen ( Orginalt står denne til luftburken )for å lage et "undertrykk" i motoren og derved få litt mindre indre friksjon. Fungerer bra så lange motoren er ny/ har lite indre lekkasje ( under 2%.
Man kan få opp til 3 hester på denne måten.

Vad betyder lekkasje??
 
OLJEKYLD GSXR skrev:

Äh vafan att hålla på med mod o skit till gixxern. Räcker inte effekten tycker ni?
Om inte så ska väl ett Helsystem och Power Commander III göra susen. Uppemot 10 hk x-tra.
Jag är för övrigt nöjd med effekten och mellan registret på min och jag har inte gjort nåt förutom att byta till en Yoshi RS-3 burk.
 
Yngve skrev:
Den andre PAIR modden er å koble luftinntaket på PAIR ventilen rett til vevhusventilasjonen ( Orginalt står denne til luftburken )for å lage et "undertrykk" i motoren og derved få litt mindre indre friksjon. Fungerer bra så lange motoren er ny/ har lite indre lekkasje ( under 2%.
Man kan få opp til 3 hester på denne måten.
Brukar kallas "vacu-pan" bland de som håller på med stora plåtschabrak med V8 i nosen. Om nu nån vill veta.
 
T.Bergström skrev:
Tja!

Alla glada gixxer ägare:)

Har lite frågor!

Har någon gjort pair mod på sin hoj?
Vad tyckte ni?
Tar hojen stryk på något sätt av att göra pair mod?

Seriösa svar...Tack

Är det inte bättre att silpa om kammarna ock porta toppen+tunnare packning så märker man ju skillnaden.
 
Superbike Roger skrev:
Är det inte bättre att silpa om kammarna ock porta toppen+tunnare packning så märker man ju skillnaden.
PAIR handlar inte om trimning. Det handlar om att slippa avgasknallarna vid motorbroms. TL1000R knallar nog att väcka döda (kan inte motorbromsa inne i stan med slipon och PAIR). Tar man bort PAIR så slipper man avgasknallarna. Sen vet jag inte hur det blir på Gixxer men antagligen liknande.
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top