Suzuki GSXR 1000 K1-K2

Du rör inte fjädern alls.
Sök "SUZUKI GSXR 1000 2001 jack up kit" på ebay. Du byter helt sonika de två länkagearmarna. Jag köpte 40mm höjningslänkage. Finns 25mm också. Fotot taget från sidan ljuger lite. Baken är inte extremt hög.

Men visst är fälgdekalerna balla!
 
Aha :) ska kika på detta! Fälg dekaler blir det här med, blev inspirerad :)
 
Hittade dem på ebay france.
4 STICKER LISERET JANTE GSXR GSX-R 600 750 1000 SUZUKI MOTO AUTOCOLLANT DECAL
| Add to watch list
 
Tjena! Hämtade en svart k1a i sundsvall för lite sen, gav inte många spänn för den men den behöver lite kärlek. Sitter kina-kåpor på med usel passform. Var kan man köpa kåpset till dessa, någon som köpt nya och är nöjd? Färg är oviktigt då hela hojen ska bli blanksvart. /Fabian

image.jpg

image.jpg
 
Har beställt kinakåpor i "originallack" K1 svart, röd, silver. Återkommer om passform och färgkompabilitet.
 
Monterat och klart.
Blev helt enkelt perfekt!
Passform perfekt, även bakdelen som skulle pusslas ihop med en aftermarket undertray av märke Besteem. Ensitskutsen satt perfekt. Toppkåpan bara gled i. Fick borra lite i hålen som var "för korta" för "träskruvarna". Aftermarket kåpglas; inga problem. Vissa hål fick jag borra i då lack/klarlack gjort hålen mindre än de 6mm som behövdes för att de där små svarta "snabbfästena" skulle klicka i.
Godset i kåporna är lite tjockare/styvare än original. Lacken (klarlack över alla dekaler) saknar metallicinslag som finns i original svart/röd men färg kompabiliteten är så vitt jag kan se perfekt.

Jag är ,helt enkelt, skitnöjd! Hela hojen utstrålar "nykänsla". Inte en repa med glasklar yta.
För mig var det väl värt ca 3100 kr. + 795 kr. I skatt.
Dessutom mycket god kommunikation med leverantören i fåga om en lättare fraktskada i lacken på vänster sidokåpa vilket vi löste smidigt
Bilder kommer så småningom.
 
Fan så kulans då :) Väntar med spänning på lite bilder och uppgifter om var dessa finns att tillgå. Sitter med handen på musen och är helt redo, som flickan sade.

Han behöver verkligen nytt, som grabben som blir retad på gymnastiken just nu :(

image.jpg
 
Aliexpress.com
Sök på: Suzuki gsxr 1000 2002. Skrolla, det finns hur mycket som helst. Klicka på första bästa där säljaren heter "Talladega". Gå in på hans sida och sök på vänster sida under Suzuki 2001 2002 så får du hela hans utbud. Mailar du honom svarar han direkt (om han är vaken).
Good luck!
Woods.
 
Varit lite bortrest.
Här är några bilder på Kinakåporna. Dekalerna på sidopanelerna skiljer lite från original men det kan jag absolut leva med.
Bild 2015-07-26 kl. 16.42 #2.jpg
Bild 2015-07-26 kl. 16.37.jpg
Bild 2015-07-26 kl. 16.46.jpg
Bild 2015-07-26 kl. 16.44.jpg
Bild 2015-07-26 kl. 16.38.jpg
 
Precis köpt en K2:a för 28 lakan :) Den är banne mig i riktigt fint skick.
Och givetvis en blå/vit, som alltid varit en dröm :krama

Kommer skriva lite mer i tråden, frågor och sånt.
River av en fråga direkt.

När sätter fläkten igång vid höga motortemperaturer för att hjälpa till att kyla? Jag har varit upp och
nosat på 101-102 grader, utan att någon fläkt dragit igång.
 
chrismalm: Grattis till fyndet. I förrgår så var min oljetemp uppe i 105 grader och då startade min fläkt. Du menar väl troligen kylvätskan. Hur låter din växellåda på alla växlar? Min viner lite på sexan.
 
chrismalm: Grattis till fyndet. I förrgår så var min oljetemp uppe i 105 grader och då startade min fläkt. Du menar väl troligen kylvätskan. Hur låter din växellåda på alla växlar? Min viner lite på sexan.

Tack! :)

Det är helt sjukt, jag har haft cbr900rr och zx9r innan, men aldrig förr har jag
blivit så fartblind som på gixxern. Det är egentligen en helt sjuk maskin, men samtidigt en
otroligt smidig och lättkörd hoj :Bugar Kanonfina bromsar också. Har redan gjort ett par
stoppies och det är som att hantera en lättare motorcykel än 1000 cc :banana

Jag inbillade mig alltid innan att gixxern skulle av någon anledning kännas "tyngre" än
andra literhojar... vet inte varför jag trodde det. Antagligen för att de ser så otroligt
feta och grymma ut när någon kommer på en sådan :hihi

Ja, oljetempen måste det ju vara. Jag är fullständig noob när det gäller allt sånt :dummer
Jag googlade mig till det som du skriver också, runt 105 då ska fläkten dra igång på K2:orna.

Jag känner igen det folk skriver om i tråden, att det "viner" på någon växel. Jag tycker att
det eventuellt viner på ettan. Men på sexan har jag inte hört något speciellt.

Är det inte så enkelt att det är motorbromsningen som "viner"?? :rodnar

Än så länge är allt fantastiskt med gixxern min. Bara en sak som stör mig.
Sidostödet. När man ska fälla ner det, så kommer jag inte åt den lilla hjälp-pinnen
som sitter halvvägs upp på stödet. Den blockeras av växelpinnen tror jag. Så jag får
fälla ner stödet genom att trycka längst ner på stödet, ha ha. Är det jag som är ding,
eller har fler märkt detta?
 
Nån som vet måtten på batteriet på en gsxr 1000 k2.

Skulle någon kunna mäta på sin?

Hojen står 30 mil bort utan ström i batteriet då den dog förra helgen. Svårt att handla ett batteri utan å veta storleken. :gnissla
 
Har just handlat en röd GSXR 1000 K2 i ruggigt bra skick :tungan blir att åka med den till våren!
 
Ingen som har koll på ett vettigt ställe att beställa koppling ifrån? :va Den tog vansinnigt långt ut. kanske mest är en justeringsfråga

Letar även en streetfighter styrkrona...
 
Last edited:
View attachment 418550Nu jävlar har det grejats!
I påskas ställdes den ut i solen. Bytt koppling, justerat avgasventilspel (insugspel inom toleranserna), monterat manuell kamkedjesträckare (joda, det blev tystare), pimpat med fälgdekaler, höjt bakändan för lite snabbare styrning (Dessutom jävligt snyggt) och för att de bak/nedflyttade fotpinnarna inte ska ta i vid lite seriösare kurvtagning. Vidare nytt drivpaket tillsammans med guldeloxerade drevmuttrar. Är ärligt lite svag för just guld så ett par bobiner och korta broms och kopplingshandtag har det också blivit i samma färg.




Enda fördelen med vintern är väl att man kan samla på sig lite vill-ha grejor som det blir så förlösande att få montera/installera när man kan sitta ute i vårsolen.
Jag är i alla fall helnöjd och förmodligen Sveriges gladaste K1 ägare! Eller inte?

Sätt nu lite fart på den här tråden och visa vad ni har, vad ni gör eller vad ni längtar efter till era K1:or eller K2:or!

Lev väl!
Woods

Var fick du tag i sänkningsadaptrar till fotpinnarna? Skulle verkligen vilja ha :)
 
Ebay.com. Sök: suzuki gsxr 1000 01 02 riser and loweing plates rearsets. Vid sänkning/bakåt blev det lite tajt för bakbromsslangen men det funkade för mig. Blev mycket bekvämt.
Lycka till!
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top