Suzuki GSXR 1000 K1-K2

Någon av er som har Double Bubble glas på gixxern och vilken tillverkare i så fall. Kollar runt lite och ska beställa ett för att få ner mitt feta huvud bakom glaset bättre... :D Fastnat för två modeller och de är Puig samt Zero Gravity, nån som har någon av dessa och hur dom funkar ?

Vet att nån sa att de finns nått glas som är väldigt högt i jämförelse med std. rutan.

Sen så sitter jag i tankar och handla Tankthreds/Snakeskin/Stomp Grips/Gripster men vad ska man ha ? Vet att Stomp grip är de vanligaste... Men de kanske är av annan åsikt med lite motivering till det ?! :va
 
Brukar handla av kamikazekid här på forumet,Tankthreds tror jag de heter.snälla mot skinnstället,
 
Köpte mitt Airblade, double bubble från http://www.bikestyle-racing.se/
Han är helt klart billigast, förutsatt att man inte har jättebråttom med att få hem glaset då han inte lagerhåller dom, utan beställer när han har fått tillräckligt många ordrar. Jag är jättenöjd med mitt!
 
Dålig fart i denna tråden tycker jag. Jag har satt stompgrips på min och håller på att sätta kraschpuckar. Behöver dock en längre bult till högersidan. Insex, rostfri m10x1.25. 90mm lång. Någon som vet vart man får tag på en sådan?
 
Dålig fart i denna tråden tycker jag. Jag har satt stompgrips på min och håller på att sätta kraschpuckar. Behöver dock en längre bult till högersidan. Insex, rostfri m10x1.25. 90mm lång. Någon som vet vart man får tag på en sådan?

Jo det är lite smådålig fart på den, tyvärr.
Jag fick tag i en från lokala järnverkstaden. Antar att du bor i helsingborg så utbudet bör vara ganska stort av affärer/verkstäder att kolla runt på. Tog ett par ställen innan jag hittade men den som söker skall finna.
Hoppas du hittar så det passar.

Väntar på min nya baklampa, svart med dioder, kommer se riktigt bra ut!
Sen väntar vi väll alla på lite bättre väder :brynad
 
De är lite dpligt fart med åkandet för egen del just nu får syssla med pimpande av hojen iställlet, parkerade CRF:n i två tallar för 2,5 vecka sen, resultatet av de en bruten tumme/operation och två spikar i tummen. Har 3 veckor kvar innan gipset kommer av näven och spikarna dras ut.

tummenupp.jpg

Har hunnit byta bromsvätska på bakbromsen samt fixa på krashpuckar på hojen nu, då de är tänkt att bli lite mer bankörande i sommar/sensommar, även fixat ett dubbel bubbel glas till hojen så mitt feta huvud kommer ner mer bakom rutan. Inhandlade en GoPro Hero 2 HD med för filmning av äventyr, men inte hunnit filma allt för mycket ännu, måste hitta lite bra vinklar på hojen för filmning sen.

Idag blir de byta bromsbeläggen fram till Galfer 1375 samt passa på att byta vätska där med, ev montering av tank tredz samt Gixxer inspirerad Tank Pad.

IMG_0570.jpg

Kikat igenom lite efter prylar till hojen och hittat en del intressant godis som inte är så lätt tillgängligt längre, har nämligen en Yoshimura EMS i hojen motsvarar väl en Power Commander. Hittat en del extra godis till denna som Yoshimura tillverkade i samma veva. Så som QS, QS light, Växel modul för individuell växelmappning, en kontroll knapp för "on-the-fly" ändring av mappning i EMS:n om man vill ha ett program för racebana ett för gata och ett för regn/touring eller nått annat.

Hittade en gammal blocket annons på alla dessa delar men de var redan sålt dessvärre... :gnissla
Så nu får jag göra ett försök att fina dessa delar på blocket eller här på forumet. :huvet

Ingen som hänger här som har någon av dessa prylar ?!
 
De står sig onekligen bra i pris trots sin höga ålder, får se om jag lyckas hitta någon som passar innan sommaren är över. Är det schims eller justerskruvar på de här modellerna till ventilspelet?

Ja dom står sig ju väl i pris pga att det är "moderna" chassin med insprut som även det får anses "modernt" då vad gäller sporthojar :) Samma med R1 02 osv. Skönt att slippa krabba med förgasare.

Jag har haft ett knippe av dom och jag har aldrig känt mig begränsad av hojen i varje fall. :tungan
 
Satt "miniblinkers" på min när jag köpte min K2. De blinkar väldigt snabbt, jag köpte motstånd på biltema (parallel kopplade) och testade, motståndet blev varmt efter en del blinkande, men hastigheten på blinkersen höll i sig, några förslag? Byta relä istället? Mycket arbete? Blinkersen ser också ut att komma från biltema, då borde det väl fungera, testat på en blinkers med ett motstånd. Något som vet vart reläet sitter på K2?
 
Tänkte presentera mig i tråden, ny ägare av en gixxer 1000 -02 vilken jag hittils är väldigt nöjd över. Jag har kört gixxer 600 innan men det var för några år sedan. I skrivandets stund står den på en verkstad med läckande gaffel. Jag fick hojen ganska billigt, 34 000:- 2,700 mil så det kan det vara värt.

Hoppas på mer fart på tråden, det finns vissa inlägg med obesvarade frågor. Tyvärr kan jag inte bidra med så mycket tekniskt men har lite ban & wheelie erfarenhet :) Kan dessutom ett och annat skämt!
 
Det finns en bra förklaring om vilka fälgar som passar olika gsx-r modeller på gixxer.com
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=210354

Sedan fick jag svar från Dynojet, som tillverkar Power commander, om vilka PC 3 som passar till en gsx-r 1000 -02.

A 2002 GSXR1000 can use the following Power Commander units:

308-411 (307-410) – 2001-2002 GSXR1000

309-411 (307-410) – 2002-2003 GSXR750

307-411 (307-410) – 2001-2003 GSXR600
 
Någon som har en toppkåpa till övers?
Min har spruckit och ser inte schysst ut då det fattas endel plast.
 
Ny K1-ägare

Precis inhandlat en K1 banhoj som ska få lite TLC under vintern. Tänkte höra om någon har några bra tips på länkar (ja förutom Ebay då..) för att hitta delar till bra priser.

Är framförallt sugen på ny bakdämpare, kopplings och bromsgrepp samt rearsets.

Bild på pärlan, naken och go
 

Bifogat

  • gix naken.jpg
    gix naken.jpg
    53.3 KB · Visningar: 135
Har nu budat hem ett slipon till gixxern. Blev ett rostfritt Yoshimura. Har även en Yoshimura EMS liggandes så i vinter ska det monteras och sedan mappas. Blir kanske ett par rearsets från Kinesiska DanMoto, vet inte hur kvaliteten är men dom ser ganska bra ut samt bra pris.

http://www.dan-moto.com/DM_INT/suzuki-gsx-r-1000-2001-2004-k1-k4-rearsets-silver-product-601.html

Du har ingen erfarenhet av DanMotos slipon? Har bara hört +++, de ser balla ut men ljudet måste ju vara något i hästväg = rökt på vissa banstyrning....:gnissla

En fråga: vad kör du för olja i din?
 
Vet tyvärr inget om dom mer än att dom ser helt ok ut, men jag vill kunna köra lite bandagar utan att byta slipon så därför valde jag Yoshimura ist. Jag hoppas jag klarar det med dB killer iaf. Jag har precis köpt motuls helsyntetiska 10w-40 olja som jag ska hälla i här i dagarna.
 
Är sugen på att slå till på en K1 och ha som en andra hoj när man vill köra lite mer inspirerat. Kan ingenting om dessa så vänder mig därför till er som kan. Skicket på den var sisådär, lite repig på högra sidan efter en nedläggning på mantorp. Originalkåporna var dock ok. Tycker att priset, 30´, är sjukt billigt för en sån hoj. Den har rullat 2800 mil och stora servicen är gjord. Tanken är att köra mest på bana med den men även när andan faller på att ta en sväng till Rosenhill för en fika :crash

Vad ska jag kika efter? Kända fel? Bara köpa och hoppas? :3freak
 
Back
Top