Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Ok, tack för svaren. Hur kollar man det där med ramen och spännaren lättast?

Ok, tack för svaren. Hur kollar man det där med ramen och spännaren lättast?

Allt ska vara dokumenterat, är ramen utbytt ska detta visas mot garantipapper.
Är ramen förstärkt som gjordes på måna hojar sitter det en klump frampå ramen samt att även detta ska vara dokumenterat.

Men vissa serier av ramar hade inte detta problemet och lättast att kolla detta är att ta ramnummer på den hojen du vill köpa och ringa KGK Suzuki el valfri märkesverkstad så dom får köra ramnumret i systemet och kolla där.

Utbytet och förstärkningen var på world wide garanti så det kostande inget för ägaren.

Spännaren skall också vara dokumenterat via servicebok samt kvitto !

Ok tack för svar, är spännaren ett recall också? Pratade med säljaren och han visste inget om detta, han har dock inte kört hojen sedan 2008/2009 pga sjukdom... Han hade lagt åkandet på is då.

Men om det är world wide recall så kan väl jag fixa kostnadsfritt det även om jag inte är första ägare? Eller hur funkar det?

Ok tack för svar, är spännaren ett recall också? Pratade med säljaren och han visste inget om detta, han har dock inte kört hojen sedan 2008/2009 pga sjukdom... Han hade lagt åkandet på is då.

Men om det är world wide recall så kan väl jag fixa kostnadsfritt det även om jag inte är första ägare? Eller hur funkar det?

spännaren var en garantigrej på vissa serier !

shär såg brevet ut som Suzuki skickade ut ang ramen..

20rww9w.jpg

Det blev ett köp idag. 05'a, 1 ägare med 1900 mil på mätaren. Äldre herre som haft den, allt i originalskick. Han tyckte att slipons brölar för mycket.

Fick med depåstöd, skinnställ och tankväska :)

ImageUploadedByTapatalk1420892141.479460.jpg

Har ett knappt använt (150mil) DNA-luftfilter, samma filtertyp som K&N fast med mer flöde, till K5/K6 som bara ligger. Har tvättat och oljat det igen, så det är som nytt. Bud? Eller så slänger jag det.

Nybliven ägare till en k6:a hade innan en FZ1 går knappt att jämföra med denna. Har läst igenom tråden nu, verkar inte finnas nå typiska fel på modellen heller. Går som ett skott samt billig försäkring 6100kr helår/helförsäkring. Försökte ladda upp bild men står att det misslyckas hela tiden.

Nybliven ägare till en k6:a hade innan en FZ1 går knappt att jämföra med denna. Har läst igenom tråden nu, verkar inte finnas nå typiska fel på modellen heller. Går som ett skott samt billig försäkring 6100kr helår/helförsäkring. Försökte ladda upp bild men står att det misslyckas hela tiden.

Jag blev också förvånad över priset på helförsäkring! Nästan samma som du, 3k i självrisk på vagnskada. Men å andra sidan är ju hojen 10 år gammal :) snart veteran.

Jag joinar klubben. Köpte en K6 förra veckan som ska köras på bana. :yoparty

ImageUploadedByTapatalk1434140707.477189.jpg

Från dagens körning med 2wheelfun på mittsverigebanan. Det är fastställt att hojen har mer pulver än vad jag kan använda :)

Blev med K5 för några månader sedan.
Orkar dock inte sitta som en groda längre, så det blev fighterbygge. :)

Laborerar lite med näsan..

k51.jpg
k52.jpg

Iaf, jag har ju en god del grejer över nu.
Toppkåpa/sidokåpor. Lampa etc från framdelen.
Övre styrkrona,Valtermoto fotpinnar, goodridge-bromsslangar, ramskydd i kolfiber och några rejsiga clipon.

Så, om nån klotar en vinröding, så finns det grejer här. :)

Tjena! Någon som har orginal gaffeln kvar "liggandes", är i behov av innerbenen framförallt!

Hej! Har problem med att mina backspeglar på min k5a som lossnar eller åker fram då ja slår ner hojen efter lite bakhjulsåka :yoparty. Nån som har nå tips om hur man löser detta?:7peta Vill ju ha backspeglarna på iaf.

Finns det några k5-k6 kvar, eller är alla kraschade?
Jag köpte min andra precis då jag vill ha en för väg också. Det blev en K5, 1200 mim med yoshi i Kolfiber :tummenupp samt mappad och pc3. Satan vad lätt och rolig den är...

Finns det några k5-k6 kvar, eller är alla kraschade?
Jag köpte min andra precis då jag vill ha en för väg också. Det blev en K5, 1200 mim med yoshi i Kolfiber :tummenupp samt mappad och pc3. Satan vad lätt och rolig den är...
Inte så insatt, förklara vad är det som är så bra med K5/6?
Tack på förhand!

Så då blev man officielt medlem i den här klubben oxå.

plockat upp en blå/vit k5a 2600 mil yoshi+ helssytem + pc3a
fruktasnvärt rolig lätt sak.
blir QS och doubble bubble till nästa säsong

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...