Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Ort
Hellsingland
Hoj
2021 Aprilia RSV4 Factory
Dött här i gixxertråden. Får väl lägga upp lite bevis på att Bazzaz och gamla gixxers funkar bra än ;)

http://youtu.be/LGwqa9LnH9M

Bra att nån håller igång tråden:tummenupp
Har inte så mycke å tillföra ja heller men är ute å gasar helvete så ofta det går iaf:yoparty
Tycker det börjar tryta på R hoj åkare:va mycke åka på egen hand, familjeskapande å försäkringspremier dödar literklubborna:gnissla
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Får väl börja hänga lite i denna tråd också nu när jag har en K5 topp på min K3a...:)
 

Halcyon

Guest
Kommer i vår köpa en k6-k8 och behöver tips på sajter med information om vad som brukar fela på dessa. Sökfunktionen verkar vara borttagen på sh?
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Kommer i vår köpa en k6-k8 och behöver tips på sajter med information om vad som brukar fela på dessa. Sökfunktionen verkar vara borttagen på sh?

vi på www.gixxer.se kan allt om Suzuki..bara regga dig och fråga på..

annars finns www.gixxer.com

annars är lista ganska kort.

k5-k6 R-1000 har följande problem.

*svaga svetsfogar vid tutan, detta är en factore recall där dom antingen bytte ut ramen eller satte dit en förstärkning OBS gäller bara vissa serier av hojen..vilka det är vet bara KGK suzuki sverige


K7-R1000 har ytters svårljusterad fjädring, upplevs av många som väldigt svampig..så dålig att inte ens Öhlins kunde ljustera den rätt.
Lager vid kopplingskorgen slits fort och rasslar, samma sak med den kamkedjesträckaren.

K8-R1000
Bättre fjädring men långt ifrån bra.

I övrigt inget jag fått höra skulle vara bekymmer med 2008 modellen bortsett ifrån att alla jämför nyare modeller med K5-K6 och då upplevs motorerna svaga.
 

Halcyon

Guest
beror vad du vill ha ?

motor är inte allt..K8 har lite bättre ram mer följsam.

Men skulle jag hitta en K6 för få mil så är det ett givet köp

Beror lite på priset, jag har barn så jag vet att ny hoj är uteslutet utan det får bli något som man kan ta ut när man har tid eller kan köra till jobbet. Och som man inte gråter ihjäl sig över om man klotar.
Tänker så här
Hoj 55-60000kr
Utrustning 17000kr
Försäkra halv alt trafik men inte helst...max 1500kr/mån...
 
Last edited by a moderator:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Beror lite på priset, jag har barn så jag vet att ny hoj är uteslutet utan det får bli något som man kan ta ut när man har tid eller kan köra till jobbet. Och som man inte gråter ihjäl sig över om man klotar.
Tänker så här
Hoj 55-60000kr
Utrustning 17000kr
Försäkra halv alt trafik men inte helst...max 1500kr/mån...

Hmm knivigt..det kan bli svårt att hitta försäkring för max 1500/mån..fast beror ju givet på vart du bor osv.

Hojen hittar du lätt för runt 50k ett riktigt fint exemplar som rullat 2k+ max 60.

här haru en klockren..i din del av världen också..

http://www.blocket.se/goteborg/Motorcykel_Suzuki_48047904.htm?ca=11&w=3&last=1


suzukinnons.JPG
 

Halcyon

Guest
Såg den k6an, ser skitfin ut. Dock e jag pappaledig till 1/1 och innan dess är hoj no no:(
Har fått gå från 29000 netto till 11000kr netto i månaden :(
 

Halcyon

Guest
know the feeling....

Jag hade en 2012 ktm exc 300 som jag köpte i mars förra våren....den fick jag behålla exakt i 9,5h körtid....sedan fanns det 0 och jag menar verkligen 0h till att köra:( Så jag fick sälja den innan den tappade allt för mycket...
 
Last edited by a moderator:

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
hjulaxel tjocklek

Hej ska köpa en riktig däckkrängare fr Tyskland, och den erbjudes med flera axeltjocklek
Är det nån som vet vad K5 har för bakaxel och framaxel tjocklek?
Jag skulle kuna förstås montera ut båda hjulen o mäta, men det gör jag bara om jag måste :)
mvh
Gabor
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hej ska köpa en riktig däckkrängare fr Tyskland, och den erbjudes med flera axeltjocklek
Är det nån som vet vad K5 har för bakaxel och framaxel tjocklek?
Jag skulle kuna förstås montera ut båda hjulen o mäta, men det gör jag bara om jag måste :)
mvh
Gabor
Du behöver ju inte ta ur hjulen. Du ser ju axeldiametern där muttern sitter. Ta ett skjutmått bara. Räcker ju med att mäta bak som är grövst
 

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Ort
Hellsingland
Hoj
2021 Aprilia RSV4 Factory
Hmm knivigt..det kan bli svårt att hitta försäkring för max 1500/mån..fast beror ju givet på vart du bor osv.

Hojen hittar du lätt för runt 50k ett riktigt fint exemplar som rullat 2k+ max 60.

här haru en klockren..i din del av världen också..

http://www.blocket.se/goteborg/Motorcykel_Suzuki_48047904.htm?ca=11&w=3&last=1


View attachment 391063

Huvva!! Låter jobbigt de där med mer än 1500/mån för trafik lr halv, fast ni pöjkar bor ju kanske lite mer centralt än södra Norrland :crash
Sen har väl åldern me saken å göra oxå, min förs sjönk från 1275 till 955/mån tills i år, helförs.
37 år, TryggHansa å då får man ställa av skiten oxå, parkerar bredvid soffan i vardagsrummet så blire oförsäkrat på vintern..... Stöld= jag+rottweiler/dobermann/amstaff hänger i fotlederna, brand=då är det som de är bara, händer ju inte skitofta å lite läre man ju gambla:)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hej! Skall bli ny gsx-r k6 ägare till helgen.

Blev lite mycket för den (58900 kr och 3890mil) men gör ett inbyte och det kändes smidigt!

Är det någon som har lite godis liggande till den?
Hur är det att bara montera slipon utan pc/filter?

Det sitter crashpuckar, stålomspunnet på nu, så har någon nått liggande är ni välkomna att skicka ett pm även vad man bör tänka på! Har bara åkt honda så nu kanske man måste börja skruva:tuttar

//Kristoffer
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Hej! Skall bli ny gsx-r k6 ägare till helgen.

Blev lite mycket för den (58900 kr och 3890mil) men gör ett inbyte och det kändes smidigt!

Är det någon som har lite godis liggande till den?
Hur är det att bara montera slipon utan pc/filter?

Det sitter crashpuckar, stålomspunnet på nu, så har någon nått liggande är ni välkomna att skicka ett pm även vad man bör tänka på! Har bara åkt honda så nu kanske man måste börja skruva:tuttar

//Kristoffer

jag skulle kolla på ebay efter en ny bromspump typ ISR el Brembo.

Inget behov att att mappa om du byter filter och en pipa, helsystem är en god ide att mappa men inte annars..
dock så blir hojen mycket jämnare om du mappar om den, går inte lika ryckigt vilket jag tycker var värt.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top