Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Tidigare hojar har ja kört på GPS, vilken olja rekommenderar ni? Har 4l power 1 hemma, det är en delsynt. olja. Kompisen har kört alla sina hojar på den oljan (han har en K5 nu) och jag räknar med att klarar hans motorer det klarar mina det..

Mest körs det gata med skjuts och bana. Tidigare erfarenheter? Bör ja köpa en hel synt. olja istället?
 
Jag har haft för många problem med Castrols produkter så jag kör på OKQ8 racing 10W-50 just nu. Finns billigt på Swedol.

jag skulle kolla på ebay efter en ny bromspump typ ISR el Brembo..
Sägs ju vara en recall på väg där vi alla får nya bromspumpar :) Jag fick ingen bättre bromsverkan med ISR-pump.

7000 kr = Bazzaz Z-Fi TC :tummenupp
Mappning, QS och traction control i ett. Supernajs!
 
Last edited:
Ok! Värt att kolla upp, tack Kalle!

Var på bike i helgen och dem skulle ringa mig ang. när ja kan lämna in suzukin för bromsen!

PC III är införskaffar, dock köpte vi ett helställ och en XR1100 till tjejen så slip-on blir nästa månad:)
 
Gått och suktat efter en K5a sen den kom ut 2005 och sa att "en såååån ska jag fan ha!". Då var jag 12 år nu är jag 21 :D och igår fick jag äntligen gjort det, blev en K6a banhoj! Gata kommer snart, men detta duger mer än väl så länge ;)

Behöver dock köpa ett extra set fälgar till hojen, så jag har några att ha regn däck på! Någon som trycker på ett par eller vet vilka andra årsmodellers fälgar som passar?
 
Någon mer som haft problem med gasrullen när ni bytt clip-ons? Köpte ett par PP-tuning, så kommer lite längre ner nu och då tar vajerböjarna i mot kåpan vid 80% utslag. Vänder jag den upp över, så blir de för korta och rullen låser sig...

Hur har ni gjort? eller vad gör jag fel? :D
 
Hej!
En fråga på K5/K6;
Har för mig att det var garantiärende på ramförstärkning på K5 - Stämmer det?
Om ja, var det så även på K6 eller åtgärdades detta i produktion?
Mvh
 
Hej!
En fråga på K5/K6;
Har för mig att det var garantiärende på ramförstärkning på K5 - Stämmer det?
Om ja, var det så även på K6 eller åtgärdades detta i produktion?
Mvh

Det var nog på K6 med, jag har det då på min.
har för mig att det står i service boken att det är åtgärdat....
 
Någon mer som haft problem med gasrullen när ni bytt clip-ons? Köpte ett par PP-tuning, så kommer lite längre ner nu och då tar vajerböjarna i mot kåpan vid 80% utslag. Vänder jag den upp över, så blir de för korta och rullen låser sig...

Hur har ni gjort? eller vad gör jag fel? :D

Jag hade det problemet på K9an. Det blev till att verkligen fininställa läget något uppåtriktat. Sen tog det i precis vid fullt styrutslag.
 
Är K5/K6 den bästa gixxern någonsin?

Så här några generationer efteråt så skulle jag vilja ha lite kommentarer om K5/K6 jämfört med andra årgångar, framförallt senare.
Lite mer tillspetsat: är K5/K6 den bästa gixxern någonsin, och i så fall varför?
 
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Kort ljuddämpare bild 1, de två nedre är innan kapningen! :) Nu har ja en ljuddämpare som inte ni har:arsele
 
Last edited:
Hallå på er, första inlägget i denna tråd.

Är ev på g att köpa en gsxr1000 2006. Men behöver lite riktlinjer när det gäller priset... har ingen erfarenhet av dessa hojar. Men det jag har läst är att dom är relativt skottsäkra i motorn.

En 06a, en ägare sedan ny, rullat 1900 mil... helt original föruton slipon. Vad är ett skäligt pris? Finns inte så mycket att gå på när det gäller blocket vintertid.
 
Hallå på er, första inlägget i denna tråd.

Är ev på g att köpa en gsxr1000 2006. Men behöver lite riktlinjer när det gäller priset... har ingen erfarenhet av dessa hojar. Men det jag har läst är att dom är relativt skottsäkra i motorn.

En 06a, en ägare sedan ny, rullat 1900 mil... helt original föruton slipon. Vad är ett skäligt pris? Finns inte så mycket att gå på när det gäller blocket vintertid.

Ja gav för ett årsedan närmre 60 000 och lagt ut 10 000, den hade gått 3980 mil. Tur om ja får 40 000 idag.
Borde väl finnas massa att jämföra med?! Vad begär personen?

Fanns inte många k5-k6 ute.. Men för en riktigt fin 50 000? Jag tycker att min är riktigt välvårdad, men den har ju milen mot sig.. Och alla vet att en sporthoj är RAS efter 3000mil ...
 
Last edited:
Hallå på er, första inlägget i denna tråd.

Är ev på g att köpa en gsxr1000 2006. Men behöver lite riktlinjer när det gäller priset... har ingen erfarenhet av dessa hojar. Men det jag har läst är att dom är relativt skottsäkra i motorn.

En 06a, en ägare sedan ny, rullat 1900 mil... helt original föruton slipon. Vad är ett skäligt pris? Finns inte så mycket att gå på när det gäller blocket vintertid.

Jag skulle inte ge mer än 55k.

Kolla att ramen är kollad/utbytt/förstärkt och att dom också kollat kamkedjespännaren på verkstan.

I övrigt skottsäker, min hade rullat nästan 8k när jag sålde min utan att vara utanför spec på varken ventiler el annat..grym hoj med grym motor !
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top