Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Hallå!

Köpte en K5 i höstas! Verkligen super-super nöjd! Streetfighterkittad också. Vilken rolig hoj!

SERVICE-FRÅGA.

Tänkte göra en större service. Kollade med AVA MC, de ville ha ca 6700 kronor för en 2400-mila. Då byts olja + filter, tändstift och ventiljustering utförs, sedan är det som vanligt en massa kontroller och justeringar.


Tips på vart ni gjort era services och prisbilder mottages tacksamt!

jag gjorde min på MC bolaget i Veddesta när dom fanns el dom finns fortfarande men det är andra människor som driver stället nu.

Jag bet 3500 för hela 2400 mila..
 
MC bolaget skulle ha ca 8000 kr för en 2400 mila nu.. Och med vinter-REA 20% någonting så blir det lika mycket som AVA & Din MC, = ca 6 - 6500 kr..


DYRT.
 
MC bolaget skulle ha ca 8000 kr för en 2400 mila nu.. Och med vinter-REA 20% någonting så blir det lika mycket som AVA & Din MC, = ca 6 - 6500 kr..


DYRT.

överkurs..jag skulle kunna göra det åt dig men du får ingen stämpel i boken..
 
MC bolaget skulle ha ca 8000 kr för en 2400 mila nu.. Och med vinter-REA 20% någonting så blir det lika mycket som AVA & Din MC, = ca 6 - 6500 kr..


DYRT.

Helt ärligt. Skippa märkesverkstäderna och fråga någon du känner/någon på SH om hjälp ist. Den där stämpeln är inte värd prisskillnaden när väl garantitiden är över.

Jag fixade själv och om det var något aningens mera avancerat så fick jag hjälp av en kompis (jag själv är semiefterbliven vad det gäller att meka).
Sparade kvitton på filter, olja osv och skrev datum samt miltal servicen gjordes både på kvitton och i serviceboken.
Funkade kanon även vid försäljning :tummenupp
 
Tänkte kika in här och se om de var någon som sitter på ett svart kåpset till en K5:a för en överkomlig peng ?
Tänkt kika innan ja drar iväg en beställning på kina kåpor.

PM eller hojta... :tummenupp

-----------------------------------------------------------------------------

Blev beställning av Tjiiina kåpor, så är inte "on the hunt" efter kåpor längre.
 
Last edited:
Tänkte kika in här och se om de var någon som sitter på ett svart kåpset till en K5:a för en överkomlig peng ?
Tänkt kika innan ja drar iväg en beställning på kina kåpor.

PM eller hojta... :tummenupp

vet av ett komplett kolfiber set med kolfibertank men det är lång ifrån billigt dock...
 
De skulle vara hett dock men kan gissa att de kommer kosta i trakterna av vad ja gav för hojen så får stå över även om de hade varit nice.
 
Tråden verkar helt död..?
Tänkte bara meddela alla om att även jag är en stolt ägare av en K5a nu :banana
Satan vilket kraftpaket :)
 
WooHoo, fått klart K5:an för ett par dagar sen, kommer väl pimpas lite till men nu kan man köra för de stora grejerna är fixade. :tummenupp

Skickar med en före och efter bild. :hihi
Här ska ut och brummas...

Före, Grå och Svart med tjusiga neongula wheelstripes.

IMG_0904.jpg

Efter, Black on Black med lite mer Svart.

Photo 2013-05-17 19 30 03.jpg
 
Någon som vill bli av med en power commander? små skador eller avsaknad av kontakter gör inget så länge boxen fungerar. skicka gärna pm.
 
Förra veckan när jag var ute och körde så började det regna, först lite lätt med sen vräkte det ner.
När jag kom hem ställde jag hojen på stödet och gick för att öppna garagedörren. När jag sedan vänder mig om mot hojen igen så ryker det så in i h*lvete. Röken kommer upp ungefär vid styret. Slår av tändningen och försöker lista ut om det brinner eller vad som står på. Hojen fortsätter ryka men jag kan inte se var det kommer ifrån, efter någon sekund slutar det.
Funderat på vad det kan va...röken luktade ingenting, alltså bara vattenånga (precis som när man kastar lite vatten på bastuaggregatet, såg förövning likadant ut).
Är det någon som varit med om liknande?
Min enda teori är att det samlats vatten någonstans som sedan runnit ner på motorn när jag tippade hojen så den vilade på stödet...?
Har kollat så det finns vatten i kylaren, även startat hojen och den går precis som tidigare...
 
Röken kommer upp ungefär vid styret. Slår av tändningen och försöker lista ut om det brinner eller vad som står på. Hojen fortsätter ryka men jag kan inte se var det kommer ifrån, efter någon sekund slutar det....
Helt normalt när man kör i kraftigt regn. Under färd ser du inte den ångan tack vare fartvinden. När den väldigt varma hojen sen står still med vattenspray lite överallt... :fakta Du kan vara lugn.

Själv tog jag ut K5'an på premiärtur först idag. I vinter har jag tagit ur motorn och bytt en smått läckande topplockspackning mot en tunnare dito (lite extra komp skadar inte), demonterat PAIR-systemet och kopplat in en Bazzaz Z-Bomb. Nu börjar det bli dags att ge sig ut och leka :tummenupp

Spring2013.jpg
 
Förra veckan när jag var ute och körde så började det regna, först lite lätt med sen vräkte det ner.
När jag kom hem ställde jag hojen på stödet och gick för att öppna garagedörren. När jag sedan vänder mig om mot hojen igen så ryker det så in i h*lvete.

Hände mig med häromdagen när man var på väg hem genom ett hell-regn. Bara vatten ånga som dustar av... no worries mate... :hihi
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top