Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Om han skulle mäta bullernivån på din hoj så visste han inte vad han sysslar med. Fram till 06 så är det 103db som gäller men det finns inget varvtal angivet så dom kan inte mäta upp det ha ha ha det kom först 2007 på gixxern fick jag veta när jag besiktade min. Så fall inte på bullermätningen nästa gång du ska besikta. Och blire samma kille så kan du be honom visa vilket varvtal han ska mäta på så kan du få honom att skämmas ha ha ha

ap ap ap ap käre Nazgul...enligt ID plåten på styrkronan står det på 2005-2006 modellerna i alla fall 103 DB vid 5500 RPM.:tummenupp
i alla fall på dom jag har stående i garaget just nu ( båda importhojar )

så om dom vill ( vilket dom var på besiktningen jag var på i rissne igår ) så kollar surgubben först och mäter sedan.:mad:

och sen får man åka hem och montera bort och göra om sedan..:gnissla
 
Hur år gsxr:en att köra om man är stor & fet =) 185 lång 110pannor funkar det bra eller sitter man som en åsna ?
 
ap ap ap ap käre Nazgul...enligt ID plåten på styrkronan står det på 2005-2006 modellerna i alla fall 103 DB vid 5500 RPM.:tummenupp
i alla fall på dom jag har stående i garaget just nu ( båda importhojar )

så om dom vill ( vilket dom var på besiktningen jag var på i rissne igår ) så kollar surgubben först och mäter sedan.:mad:

och sen får man åka hem och montera bort och göra om sedan..:gnissla

Jag återger bara vad killen med glasögonen på rissne sa åt mig när jag va där o besikta min k6a med helsystem o kortad burk. Det va han som va ansvarig för mc när jag va där o det va 3 gubbar där som alla kolla på hojen och va involverade pga mitt rambyte o att jag måste åka till högdalen för regbesikta hojen också.
Jag frågade specifikt om bullernivån och varför dom inte mätte det på min hoj, svaret va att den tillhör sista årsmodellen där varvtalet inte är angivet o dom släpper igen alla i stortsett om du inte kommer med rakt rör. Jag trodde det va 98db på min men då sa dom det är höjt till 103 db nu. Har dom nu stått o snackat goja om reglerna när jag är där så har väl jag fått fel info. Jag blev glad för min hade aldrig gått igenom om man gått på det du säger. Men jag har blankt papper iallafall ;)

Min K6a är svensksåld o har bytt ram på garantin av authoriserad verkstad.
Blev dock paff att man måste regbesikta hojen när suzuki själva bytt ut ramen. Nu i veckan när jag väntat i 2 veckor på att högdalen skulle återkomma om min hoj så hade alla 4 ingenjörerna som kan regbesikta hojar semester o ingen kunde boka in mig på stationen utom tidsbokningen o dessa 4 individer. Smart att skicka sthlms enda besiktningsgubbar på semester på påskveckan så ingen kan regbesikta sin hoj under denna vecka.... Trött man blir.

Hur många hojar har du nu Nicotin? eller har du sålt turbobusan och k9an?
 
Last edited:
Precis köpt en Blå/Vit gsxr 1000 k5 är supernöjd!
Nu är det bara uppkörningen som ska klaras av:)

Håller på och letar efter snygga tankpads, någon som har tips vart man kan köpa.
Har tänkt mig i kolfiberlook eller med matchande blå/vita färger.

Mvh
 
Precis köpt en Blå/Vit gsxr 1000 k5 är supernöjd!
Nu är det bara uppkörningen som ska klaras av:)

Håller på och letar efter snygga tankpads, någon som har tips vart man kan köpa.
Har tänkt mig i kolfiberlook eller med matchande blå/vita färger.

Mvh

grattis till en grym hoj !

:yoparty
 
Precis köpt en Blå/Vit gsxr 1000 k5 är supernöjd! Nu är det bara uppkörningen som ska klaras av:)
Håller på och letar efter snygga tankpads, någon som har tips vart man kan köpa. Har tänkt mig i kolfiberlook eller med matchande blå/vita färger. Mvh
Bra köp men... 1000cc och 180 hk som första landsvägshoj? :va Ta det försiktigt :tummenupp Snabbaste färgen iaf ;) När kör du upp?
Är det rep-skyddet framför kronjuvelerna du menar? Kolfiberlook är riktigt cheezy :zpy Ska det va så ska det va äkta.
Jag letade också för nåt år sen. Ville ha den riktiga R-symbolen som endast tycktes finnas på Suzukis orginalpads men min ÅF kunde bara få hem till 2007 och framåt. Beställde en sån men den har inte samma färg som K5-tanken! Och ÅF'en tog inte tillbaka produkter som klistras... :huvet


Det händer för lite i denna tråd så jag slänger in lite Gixxer K5-åkning. Enjoy!
[YOUTUBE-ID]8rj8uO63zs8[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Tja!

Har sålt min båge nu och går i tankarna att eventuellt uppgradera till en gsxr k5/k6.

Är det något speciellt man bör tänka på med dessa hojar?
Har hört nåt om ramen?
Hur är det med service? Vid vilka mil, vad ingår etc?

Hoppas nån kan svara på detta =)

Mvh
 
Tja!

Har sålt min båge nu och går i tankarna att eventuellt uppgradera till en gsxr k5/k6.

Är det något speciellt man bör tänka på med dessa hojar?
Har hört nåt om ramen?
Hur är det med service? Vid vilka mil, vad ingår etc?

Hoppas nån kan svara på detta =)

Mvh
Inget speciellt att tänka på direkt tycker jag. Sporthojar ett självrensande släkte.
De exemplar som hade osis och fick en dålig ram hade gått åt helvete vid det här laget när dem gått ett par tusen mil...
Serviceintervallerna är på 600 mil. 1200 så skall stiften bytas (dem går det dubbla, minst) 2400 är det ventilkoll, 99% av gångerna behöver dem inte ens kollas förens hojen gått 4800.

Köpte min englandsimport (phantom grey, såldes aldrig i sverige) när den gått 828 mil. Är nu uppe i 2700 mil och min tredje säsong med pärlan. Är så fruktansvärt nöjd med den, känner inte ens något nämnvärt sug efter någon nyare :)

Servade min idag med olja, filter, tändstift och byte av bromsvätska :banana Bara att åka vidare!

Om man kan leva med försäkringspremien så säger jag KÖP! :)
Svårt att tänka mig att man inte blir nöjd :)

Lycka till!
 
Jag betalar 5500 kr helår/halvförs med 35+ på Folksam. Det tycker jag inte är så farligt för denna prestanda. Får inte låna ut den dock (inte ens trafikförsäkringen gäller då) och den är inte avställningsbar (ägarbyte krävs - igen :D )

jag skulle satsa på ISR broms pump ja...:tummenupp
Köpte en sån idag för 1500 kr :)

Ni som har / haft en sån monterad, hur fick ni dit den? Det fattas ju 4-5 mm mellan gasrullen och änden på orginalcliponet.

edit: Bild+ Alltså, överfallet är bredare än platsen på styret.
 

Bifogat

  • Isr-mount-sm.jpg
    Isr-mount-sm.jpg
    81.3 KB · Visningar: 77
Last edited:
Jag betalar 5500 kr helår/halvförs med 35+ på Folksam. Det tycker jag inte är så farligt för denna prestanda. Får inte låna ut den dock (inte ens trafikförsäkringen gäller då) och den är inte avställningsbar (ägarbyte krävs - igen :D )

Köpte en sån idag för 1500 kr :)

Ni som har / haft en sån monterad, hur fick ni dit den? Det fattas ju 4-5 mm mellan gasrullen och änden på orginalcliponet.

edit: Bild+ Alltså, överfallet är bredare än platsen på styret.


jahaaa....jag fick skjuta ut gashandtaget lite..det är på håret men det går.:tummenupp
 
Ingen som har en riktigt fin K5/K6 med få mil på mätaren att sälja till mig? :)
Riktigt dåligt utbud just nu bland annonserna.
 
Tjena boys! Nån här som har koll på om fälgarna från en K3a passar på en K6a ?
 
Nybliven ägare till en racekittad K6.a :)

Ser fram emot att lära känna denna väl omtalade literklubba
 

Bifogat

  • f_qLX9HI.jpg
    f_qLX9HI.jpg
    205.7 KB · Visningar: 84
Är det nån som skulle kunna vilja hjälpa mig och mäta anslutningsröret på en orginal ljuddämpare?
Så jag får reda på rörsdimensionen

Tack på förhand!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top