Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Jahapp, då va man med K6:a då, har alltid åkt 1100R:ar å har stora förväntningar på 1000R:en.
Med tanke på vad folk verka tycka i allmänhet låter det inte somm att man ska bli besviken iallafall:)
 
Letar efter en fin Gsxr 1000 05/06. Kravet är att den är i fint skick och har samtliga nycklar. Skadar inte heller om den har gått så lite som möjligt. :)

Hör av er om ni vet någon som vill sälja! Köpes omgående om priset är rätt!!
 
Last edited:
Är det någon som vet om något bra ställ man kan lämna in sin gixxer för service. sist lämnade jag den till AVA men det gör jag inte igen.. otroligt dåligt bemötande. Jag vet att detta är en fråga som har behndlats många ggr på sporthoj men jag tycker inte man kan hitta något bra svar. Alla verkar ha dåliga erfarenheter oavsett vart den servat sin hoj. Finns det någon med goda erfarenheter från en verkstad?
 
Då är premiärturen avklarad. 10 mil och 8 grader...

Fan vad nöjd jag är med hojen, så mycket skönare än R1 -07 som jag hade förra året..

Spännande och intressant. Jag hade en R1-07 och har nu K5. Köpte den efter sesongen 2011 och har inte provat än.
Vad är det som du upplever som bättre?
 
Är det någon som vet om något bra ställ man kan lämna in sin gixxer för service.... Finns det någon med goda erfarenheter från en verkstad?
Din Mc i Sollentuna tycker jag isf. De bänkade min förra Suzuki och var helt ok. Träffade Lelle från Din Mc på mässan i helgen och han var nog om möjligt ännu trevligare nu.



Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Då får det bli Din Mc... Snart dax att beställa tid kanske, brukar vara rätt svårt om man inte är ute i god tid.
 
Är det någon som har en manual till en K6a liggande?
 
Nerladdad. Tack!
 
Var väldans dött här, bor vi alla norr om dalälven å får se snöväder titt som tätt omkring oss som sänker vårkänslorna rätt i backen som ett ton tegel?!:) Börjar bli trött på att torrbryta i vardagsrummet nu, dööö vinterjävel å ge mej sommar nu så vi får ut å "elda" lite!!!
 
Här i Skåne börjar våren ta fart och man ser hojarna titta fram allt mer och mer.. Det är så man börjar sakna att ha en gatreggad hoj som man kan plocka ut när som..

Någon här som bänkat sin K5-K6? I så fall vad har ni fått för resultat och vad för godis har suttit på hojen?

Ska mappa min nu i April, är duktigt nyfiken
 
min e bänkad, missminnerja mig inte helt fel så räknade dom på 183 pållar i motorn, kommer inte ihåg va de va på slangen...förlagt papprena lite KN filter å Yoshipipa...kan väl stämma det att man ruskar fram 4-5 hästar med dom grejjerna...
 
Här i Skåne börjar våren ta fart och man ser hojarna titta fram allt mer och mer.. Det är så man börjar sakna att ha en gatreggad hoj som man kan plocka ut när som..

Någon här som bänkat sin K5-K6? I så fall vad har ni fått för resultat och vad för godis har suttit på hojen?

Ska mappa min nu i April, är duktigt nyfiken

hänger mycket på vilken bänk du mappar hojen i vad du kommer få ut på papperet.

Poängen som många missar med att mappa om en hoj är att f en så jämn kurva som möjligt.

Min gamla gav 179.8 på slangen med Yoshi insugs trattar,portad topp och helsystem och delvis moddad luftburk med en jämn och fin kurva
 
hänger mycket på vilken bänk du mappar hojen i vad du kommer få ut på papperet.

Poängen som många missar med att mappa om en hoj är att f en så jämn kurva som möjligt.

Min gamla gav 179.8 på slangen med Yoshi insugs trattar,portad topp och helsystem och delvis moddad luftburk med en jämn och fin kurva

Jo stämmer det, men denna hojen har ju nästintill så linjär kurva man kan få redan från fabrik.. Behövs bara finputsas och skruvas upp lite ;) Har hört att det kan göra stor skillnad bara på däckvalet, t ex ger ett gatdäck "bättre" resultat kontra ett klibbigt slick då det är mindre friktion i ett gatdäck.. 179.8 måste va grymt bra, som jag förstått är det ganska vanligt att hamna mellan 165-170 på slangen. Givetvis beror det på vilken modd. man har...
 
Jo stämmer det, men denna hojen har ju nästintill så linjär kurva man kan få redan från fabrik.. Behövs bara finputsas och skruvas upp lite ;) Har hört att det kan göra stor skillnad bara på däckvalet, t ex ger ett gatdäck "bättre" resultat kontra ett klibbigt slick då det är mindre friktion i ett gatdäck.. 179.8 måste va grymt bra, som jag förstått är det ganska vanligt att hamna mellan 165-170 på slangen. Givetvis beror det på vilken modd. man har...

Håller inte med den där linjära kurvan från fabriken då när jag testade min orginal och kurvan såg ut som mount everest på vissa ställen.
Hojen blir mycket mera hoj bara av att mappa om den helt orginal och mycket jämnare, hört detta från många framför allt 2006 modellerna av någon anledning.
 
Jag tänkte sätta tillbaka original ljuddämparen på min K6. är det svårt med servon till avgasspjället. är det någon som har mekat med de prylarna?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top