Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Skaffade denna K5 igår och har idag hunnit med min första bankörning.

e5e295fb-6a6d-4cd6-873f-09b948c6780e_640x640.jpg

Är jag dum men är inte det k6ans färger/dekaler?
 
Hallo Gixerlovers

Funderar på att köpa en K6:a som är fulimporterad. Känns lite skakigt
med tanke på allt snack om sprickor? Är alla K6:or från den "riktiga"
generalagenten återkallade?

/Pedro
 
hojen dör..

Hojen dör när jag motorbromsar. Det händer när jag släpper av gasen och motorbromsar och sedan kopplar för att växla ner, när jag drar in kopplingen så dör den. Mycket irriterande. En teori är att tomgången är lite för låg, knappt 1000 nu, men det borde väl inte va för lågt? Vad tror ni det kan vara annars?? Nästa fråga är ju då hur man justerar tomgången, så jag kan kolla om det räcker med det.

/J
 
Hojen dör när jag motorbromsar. Det händer när jag släpper av gasen och motorbromsar och sedan kopplar för att växla ner, när jag drar in kopplingen så dör den. Mycket irriterande. En teori är att tomgången är lite för låg, knappt 1000 nu, men det borde väl inte va för lågt? Vad tror ni det kan vara annars?? Nästa fråga är ju då hur man justerar tomgången, så jag kan kolla om det räcker med det.

/J

För att justera tomgången lyfter du först tanken. Vid gasspjället, där vajrarna ansluts från gashandtaget, finns en "stoppskruv" du kan justera med.
 
Var kan man hitta sådana kedjejusteringar där man justerar med en skruv längst bak. AlienMoto har bara till 07-08, kan den passa till en -06:a?
http://www.alienmoto.se/contents/sv/d1213.html

Fälgar, hjulaxel, distanser, skiva mm ska vara lika. Rätt säker på att den ska passa men skriver de 07-08 så verkar det ju inte lovande.

Kan mäta lite på lördag på min hoj.
 
9' C och duggregn men vi hade kul ändå idag :tungan
 

Bifogat

  • Draggin800.jpg
    Draggin800.jpg
    40.2 KB · Visningar: 121
  • Wheelie2009.jpg
    Wheelie2009.jpg
    48.2 KB · Visningar: 107
  • Tranemo.jpg
    Tranemo.jpg
    49.1 KB · Visningar: 91
Köpråd

En polare till mig ska ev köpa en Gixxer k5 som gått runt 800 mil servad enl bok.

Vad ska man kolla efter? har läst om problem med ramarna...


Pm,a gärna era svar.
 
En polare till mig ska ev köpa en Gixxer k5 som gått runt 800 mil servad enl bok.

Vad ska man kolla efter? har läst om problem med ramarna...


Pm,a gärna era svar.

Scrolla tillbaka lite i tråden så ser du info om återkallningen just för ramen, ba rulla in dom o få ramen förstärkt..det är ett garantiärende.

Annars bör en som gått 800 på gata bara vara tuta o köra.
 
Har hjälpt grannen med att fixa iordning sin gixxer inför en försäljning och satt dit org bakdel och skyltbelysning osv..
allt är tillbaka till orginal utom avgasventilen.

nu händer följande..vrider man om nyckeln så startar allt utom att varvräknaren som gör sin starup i vanliga fall och hastighetsmätardisplayen tänder ej upp.

dock så funkar alla indikator lampor till vänster..alltså frilägeslampan,soppalampan osv..

tills man slår på hojen, då kommer allt igång och funkar normalt.

vad kan vara felet ?
känns som att mätaren ej får den ström den behöver för att tända upp i och med att den kommer igång när man slår igång motorn.

har ngn tips att komma med.
allt e kollat så inga kortisar finns ( vad jag vet )
 
Dzus snabblås sökes! Är det någon som har sådana till k5:an så tar jag dom på engång. Behöver 10st.
 
Min hoj visar tempen i fahrenheit, men jag vill så klart ha det i celsius. Någon här som vet hur man ställer om? Står inte i boken tyvärr :(
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top