Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Säkert :confused:

Jag har aldrig varit med om att de mätt avgasvärden på en hoj.

När började de med detta ?

dom kopplade på det på min när jag importreggade den.. sen om han bara sa så eller inte kan jag inte svara på... men buller vet jag kompisar som har kommit igenom med helsystem... besiktningsmannen tyckte att dom ska låta lite.. hehe men ska en annan på besiktning så har man väl inte den turen
 

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Tjenare Gubbs! Då blev man lite smått sugen på en Gixxer av förra generationen. Tänkte kolla med er ifall det är något speciellt man ska se upp med vid köp av en beggad k5 & k6?
Sedan det här med service, är jag ute och cyklar när jag säger att det är vid intervallerna 600, 1200 och 1800 mil de första 4? Hur mycket kostar det att serva dem vid de intervallerna? Sedan en sista fråga; Finns den gulsvarta kulören här i Sverige?

Sedan undrade jag över en grej till iofs. Skulle man köpa hojen med slipon, power commander osv, hur är det med att återställa allt till orginal och sen till slipon igen? Blir väl mycket jobb? Om jag slänger på orginal burken så ska den ju mappas om igen va? Tänkte nämlingen på ifall man ska ut och köra hojen på bana så kan det vara bra med orginal burk, och sen slänga på slipon igen efter det.
 
Last edited:

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
1. Tänkte kolla med er ifall det är något speciellt man ska se upp med vid köp av en beggad k5 & k6?
2. Finns den gulsvarta kulören här i Sverige?
3. Skulle man köpa hojen med slipon, power commander osv, hur är det med att återställa allt till orginal och sen till slipon igen?
1. Kolla det vanliga, lyssna, känn, provkör osv. En kanonhoj med bra kvalitet. (Visserligen har ett väldigt litet antal ramar spruckit så kasta ett öga så att det iaf inte finns synliga sprickor efter en ev krasch.)
2. Nej. (Inte som importerats av generalagenten.)
3. Inga problem. Den går bara något fetare när du monterar tillbaka originalpipan. Jag rör iaf inte min PC3a när jag tillfälligt kör med originalpipan.
 

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Tackar för svaret. Undrar bara hur det är med service? Någon aning vad de ligger på ungefär?
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Någon som har en powercommander liggande? Jag skulle behöva en till bra pris!
 

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Nej
Hoj
Braaaaap
Äntligen har jag plöjt mig igenom alla 83 sidorna :tummenupp

Köpte mig en blåvit -05 förra veckan. Korta Yoshi pipan mm.


Aghili Racing Har du fler PC3 liggandes är jag spekulant :pannkyss
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Lite köpråd pojkar!
Siktar på att köpa en K5 eller K6..hur stor är skillnaden?
Är K6 en helt ny hoj? är den det självklara valet?
Gärna lite info från er som kör/kört dom tack :)

/Martin
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Lite köpråd pojkar!
Siktar på att köpa en K5 eller K6..hur stor är skillnaden?
Är K6 en helt ny hoj? är den det självklara valet?
Gärna lite info från er som kör/kört dom tack :)

/Martin

k5 och k6 är samma hoj.. kan skilja lite dekaler om man bryr sig om sånt..

Jag har en till salu för 62000:-
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
k5 och k6 är samma hoj.. kan skilja lite dekaler om man bryr sig om sånt..

Jag har en till salu för 62000:-

Aha! okej, trodde det var ett modellbyte mellan dom årtalen =)
Måste bara få sålt min hoj först innan jag kan leta runt :)
Tack för svaret!

/Martin
 

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Nej
Hoj
Braaaaap
Ingen som har en orginaldämpare att sälja?

Skrapad eller bulig spelar ingen roll
 

Tiias

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
nära Mantorp Park
Hoj
Hade en CBR1000RR -08
Är det någon som vet var man kan få tag i skyddskåpor som man sätter på original motorkåpa/kopplingskåpa? Vill ej limma fast dom utan jag vill kunna skruva fast dom!
Skulle också gärna vilja veta hur man kommer till rätta med, som jag upplever, det abrupta gaspå- och avslag runt "nolläget", när man t.ex. kör på bana och "tappar" gasen och vill gå på igen? Tänkte prova med att montera Powercommander och mappa så att det passar mitt Racefit Mega, och ställa upp tomgången.??:va
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Skulle också gärna vilja veta hur man kommer till rätta med, som jag upplever, det abrupta gaspå- och avslag runt "nolläget", när man t.ex. kör på bana och "tappar" gasen och vill gå på igen? Tänkte prova med att montera Powercommander och mappa så att det passar mitt Racefit Mega, och ställa upp tomgången.??:va

Jag kan rekomendera att höja tomgången. jag har den på närmare 2000rpm och har inte längre några problem med påslag.
 

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
HRC cbr 1000rr
Är det någon som vet var man kan få tag i skyddskåpor som man sätter på original motorkåpa/kopplingskåpa? Vill ej limma fast dom utan jag vill kunna skruva fast dom!
Skulle också gärna vilja veta hur man kommer till rätta med, som jag upplever, det abrupta gaspå- och avslag runt "nolläget", när man t.ex. kör på bana och "tappar" gasen och vill gå på igen? Tänkte prova med att montera Powercommander och mappa så att det passar mitt Racefit Mega, och ställa upp tomgången.??:va

woodcraft har sånna. men de e as dyra! vet inte ens om det finns ngn som tar in woodcrafts prylar i swe. men varför inte limma på, funkar ju hur bra som hälst.


ps har 2 st superfina bensin tankar till k5/k6 ink pump till salu, om ngn e intresserad.
 

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Köpte en K5a för ett par dagar sedan, måste säga att den är galet brutal:D Är så nöjd med köpet:D Underbar hoj, tycker att den går bättre än de nya 08:eek:rna som jag testat! Nu får R1:an vila!
 

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Linköping
Hoj
CBR 1000 RR -07
Det tycker jag du ska va. Jag har en CBR 1000 RR -07 och den har inte en suck på Sviestadrakan mot original K5. Trots lite drevning och nä, det är inte jag som inte kan växla. Den går helt enkelt "värre" :)


Köpte en K5a för ett par dagar sedan, måste säga att den är galet brutal:D Är så nöjd med köpet:D Underbar hoj, tycker att den går bättre än de nya 08:eek:rna som jag testat! Nu får R1:an vila!
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top