Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ny bromspump

Jag beställde en PT/NLT radialbromspump av Greven på mässan och tanken var att sätta den på 750'n som är min mesta banhoj, men vad tycker ni?
Sätta PT'n på K5'an och K5'ans på 750'n? Passar ju bättre med svart pump och handtag på K5'an som har svart ram.

K5'an går mest gata. Har bara kört en enda bandag med den och jag tycker att bromsarna egentligen är tillräckliga (förutsatt att fadningsproblemet är borta sen jag bytte slangar och vätska)

På 750'n däremot får man ju klämma som en liten blå för att få hejd på så en ny pump är väl det som krävs...

Bottom line: Är PT-pumpen bättre än K5'ans orginal???
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tjooo..

Va igår och inhandlade mig en Gixxer 1000 K6:a, Vill nu köpa krachkåpor och lite annat godis till den. Vart hittar man kåpor, ramskydd m.m till bra priser samt bra SAKER..???

///Micke
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Hej! Jag undrar om nån kan svara mig på vad skillnaden är på en k6 och en k7?
Det är nog lättare att räkna upp vilka delar som är lika mellan K6 och K7. Det mesta är uppdaterat som t ex motor, ram och kåpor.
Sen om alla uppdateringar är till det bättre tvista di lärde om fortfarande :)
 

rolle79

ingalunda pinka tuppen brännvin
Gick med
16 Jan 2007
Ort
västernorrland
Hoj
CBR 954/R1-05
Det är nog lättare att räkna upp vilka delar som är lika mellan K6 och K7. Det mesta är uppdaterat som t ex motor, ram och kåpor.
Sen om alla uppdateringar är till det bättre tvista di lärde om fortfarande :)Ok det är så mycket:) Vet du hur k5ochk6 är ? finns det några "kända" fel el dyl, Om man ska titta efter nåt spec när man köper? funderar på att byta från R1-05 till k6 el honda 1000rr :confused:
 

JohanOfFilth

Gruvarbetare och resemontör
Gick med
27 Feb 2005
Ort
piteå
Hoj
gsx-r
tjena killen ..

ligger å har svinigt svårt att sova.. är just upp kommen till kiruna och här är det på tok för mkt snö för min smak .. men tyvärr så äre här uppe jag jobbar och än är det några veckor innan de blir båge hit upp ..

vart iaf och köpte mig en bankörd gsxr 1000 -01 igår .. den har några små repor här och där . så de kommer bli ny lack till veckan . de där med lack är ändå en av mina hobbies så det blir säkert kanon men det blir tyvärr egen dekalsättning och svart lack så .. de finns typ väl en del kopplingar till ghostrider. . . hursom hellst..
gsxr 750 en sån hade ja för två sommrar sen .. men med överladdning a la marklund. "mc express". vad var det för år på din 750 ..
har iaf tyvärr inte ens provat min nya bike .. de får bli en senare historia typ till nästa vecka då lack och kåpor är på plats igen .. bli r riktigt intressant med tanke på din beskrivning av den lite nyare versionen av min gixxer..

hoppas vi får en underbar hoj sommar .. :tummenupp
 

JohanOfFilth

Gruvarbetare och resemontör
Gick med
27 Feb 2005
Ort
piteå
Hoj
gsx-r
tjena k-man . köpte just igår en -01 gixxer 1000.. tror det kommer vara en kanon hoj för mig i sommar.. har redan stora funderingar på turbo kitt och har inte ens kört 1000 tidigare .. men men .. har bra kontakt me marklund him self så ... har du kört nån 01a sj ..???
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
tjena k-man . köpte just igår en -01 gixxer 1000.. tror det kommer vara en kanon hoj för mig i sommar.. har redan stora funderingar på turbo kitt och har inte ens kört 1000 tidigare .. men men .. har bra kontakt me marklund him self så ... har du kört nån 01a sj ..???
Jag kan bara inte låta bli:
Välkommen till "Suzuki GSX-R1000 K5/K6 tråden"-tråden :tungan :tummenupp
 

Nicotin

Guest
Jag kan bara inte låta bli:
Välkommen till "Suzuki GSX-R1000 K5/K6 tråden"-tråden :tungan :tummenupp


hahahaha:D

tjena k-man . köpte just igår en -01 gixxer 1000.. tror det kommer vara en kanon hoj för mig i sommar.. har redan stora funderingar på turbo kitt och har inte ens kört 1000 tidigare .. men men .. har bra kontakt me marklund him self så ... har du kört nån 01a sj ..???

modigt att ens tänka turbo på en 1000 när du inte ens kört en 1000..

Lär dig hellre att hantera moppen, för det kommer du att behöva om du ska tångsmata hojen din..
 
Last edited:

Nicotin

Guest
gjort lite moddar på hojen nu, andra trattar och nytt system..

Saaatan i gatan vad den går, och jag som inte ens mappat om den..
Mellanregistret e ju sjukare än någonsin..

Blir ju blött i byxan varje gång man gasar på 2-3-4 vx..

Mums..
 

HBU

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Övik
Hoj
Gixxer 1000 K5
gjort lite moddar på hojen nu, andra trattar och nytt system..

Saaatan i gatan vad den går, och jag som inte ens mappat om den..
Mellanregistret e ju sjukare än någonsin..

Blir ju blött i byxan varje gång man gasar på 2-3-4 vx..

Mums..

Fråga: Vars är trattarna köpta och till vilket pris?
 

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Färgkoder K6

Skulle behöva köpa några kåpor till min K6:a och tänkte beställa från staterna.
Frågan är nu vilken färgkod jag verkligen har.
Den är röd (se avataren) så
borde det inte vara Candy Sonoma red (kod YHL enligt denna jag har?
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Det tog lång tid men jag lyckades tillslut ta mig igenom hela tråden...
Någon sa att dom hade problem med ryckighet vid pådrag efter avslag, spänn upp gaswiren så att du höjer tomgången med 50 - 100 varv så försvinner problemet om du inte har boxningshandskar på dig när du kör.
Annars är jag toknöjd, det enda jag kan tänka mig nu när jag fått på stålomspunna bromsslangar och riktiga däck är att låta ett proffs gå igenom gaffel och bakdämpare, men har fått till bra grundinställningar.

Fredrik
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top