Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Specificera gärna vad en "vanlig" qs är i dina ögon, jag har en k6a med Dynojets quickshifter och deras modul som funkar hur bra som helst.

Skicka pm om du behöver mer ingående hjälp eller förklaring.
Med "vanlig" menar jag en som kopplas på PC-3:an, typ GP-switch som greven säljer, funkar den? vad kostar den som du har?
 
Med "vanlig" menar jag en som kopplas på PC-3:an, typ GP-switch som greven säljer, funkar den? vad kostar den som du har?

Sorry jag skrev lite fel det är quickshift från dynojet och sen ignition module jag har på min PCIIIan. totalt runt 7000:- normal pris i butik.

Vet ej om GP funkar eller hur bra, sökte lite snabbt på google och inte hittat nån info än om annan än samma som jag kör med.

Tommy på Effektbolaget (073-5109410) är grym på frågor som dessa slå honom en pingel, han säljer även dynojets produkter.

från min sida så är jag grymt nöjd med hur min funkar så jag kan inte annat göra än rekomendera Dynojets Quickshift och Ignition module.
 
Sorry jag skrev lite fel det är quickshift från dynojet och sen ignition module jag har på min PCIIIan. totalt runt 7000:- normal pris i butik.

Vet ej om GP funkar eller hur bra, sökte lite snabbt på google och inte hittat nån info än om annan än samma som jag kör med.

Tommy på Effektbolaget (073-5109410) är grym på frågor som dessa slå honom en pingel, han säljer även dynojets produkter.

från min sida så är jag grymt nöjd med hur min funkar så jag kan inte annat göra än rekomendera Dynojets Quickshift och Ignition module.
7000 med pc3:an hoppas jag då? PC:n har jag redan!
 
7000 med pc3:an hoppas jag då? PC:n har jag redan!

Faan jag skriver fel hela tiden ha ha ha
7000kr kostar PC III och iginition module sedan tillkommer den quickshiften du vill ha, vissa få fabrikat (minns ej vilka) har en egen tändningsbrytarmodul men till dynojet och dom andra flesta måste man ha ignition module för inte sabba lådan.

alla moderna motorcyklar i den här klassen har 8 spridare, när PCIII kom ut hade dom flesta bara 4 så har du en modern motorcykel så måste du i flesta fallen använda dig av ignition module för bryta helt oavsett modell av motorcykel.

kör du med bara en quickshift så bryter den bara 4 av 8 spridare vilket gör att du inte avlastar helt när du växlar, när du går via en PCIIIa.


"På motorcyklar som har åtta spridare och inte tidigare kunnat dra nytta av användningen av Dynojet Quick Shifter tillåter tändmodul nu denna funktion"

skriver dynojet själva på deras sida.

så ska du ha en qs där inte brytarmodulen ingår så måste du ha en ignition module förutom själva quickshiften. detta gäller inte bara k5-k6
 
Faan jag skriver fel hela tiden ha ha ha
7000kr kostar PC III och iginition module sedan tillkommer den quickshiften du vill ha, vissa få fabrikat (minns ej vilka) har en egen tändningsbrytarmodul men till dynojet och dom andra flesta måste man ha ignition module för inte sabba lådan.

alla moderna motorcyklar i den här klassen har 8 spridare, när PCIII kom ut hade dom flesta bara 4 så har du en modern motorcykel så måste du i flesta fallen använda dig av ignition module för bryta helt oavsett modell av motorcykel.

kör du med bara en quickshift så bryter den bara 4 av 8 spridare vilket gör att du inte avlastar helt när du växlar, när du går via en PCIIIa.


"På motorcyklar som har åtta spridare och inte tidigare kunnat dra nytta av användningen av Dynojet Quick Shifter tillåter tändmodul nu denna funktion"

skriver dynojet själva på deras sida.

så ska du ha en qs där inte brytarmodulen ingår så måste du ha en ignition module förutom själva quickshiften. detta gäller inte bara k5-k6
Ok! så det som behövs extra är ignition module, som lirar med de flesta qs då? Tack för ett snabbt o exakt svar!!
 
Hur sitter ni på era gsxr 1000 05-06 hört dessa är bekvämare än tex r1. Har lite ryggproblem därav frågan. tacksam för svar.

Du kommer känna skillnad...gixxrarna är mycket bekvämare. Har precis bytt från K7 till en R1 -08 o skillnaden är brutal. Känns verkligen i ryggen efter en tur med R1:an. Suzukin var underbar..både motormässigt o sittställningen. Fan..want it back
 
Hur sitter ni på era gsxr 1000 05-06 hört dessa är bekvämare än tex r1. Har lite ryggproblem därav frågan. tacksam för svar.

Jag har inte kört R1 men man sitter betydligt skönare på långkörningen på en zx10r 06 än en gsxr 06. Det är min personliga uppfattning iaf. Gixxern känns lite mer extrem är vad kawan gjorde. Jag är 180cm lång. jag har inga problem med sittställningen på gixxern men man upptäcker ganska snart att långtouring inte va prio 1 på listan när man designade k5/k6.
Har du ryggproblem kanske en sporthoj inte är ett superbra val för dej.
 
En liten fråga till alla glada K5/K6 ägarna.

Vad är bra/rimlig pris för en K6 som har rullat 2800 mil, Yoshi tri oval slipon, allmänt bra skick på hojen, sv såld, 2 ägare. Packboxar och styrlager har precis byttats vid 2400mil.

Tack för hjälpen!
 
Jag köpte min k5 för 72tkr den har gått 1200mil och en ägare svensksåld.
Så jag skulle gissa på mellan 50-60tkr.
 
Jag köpte min k5 för 72tkr den har gått 1200mil och en ägare svensksåld.
Så jag skulle gissa på mellan 50-60tkr.

Ok det var som jag misstänkte. Jag är egentligen ute efter en 06 som har gått få mil då jag tänkte behålla hojen några säsonger och kommer att sätta en hel del mil i hojen.
Det verkar som K5/K6 har bra andrahandsvärde vilket är bra!

Är det någon som vet när ventiljusteringen ska äga rum på en K5/K6 och vad priset går på ett sådant ingrepp?
 
Jag letar efter en K6 och nu har man satt sig in lite mer i märket Suzuki och allt vad det innebär. Verkar vara en riktigt fin hoj med mycket potential. Jag har dock en liten fråga vad det gäller ramförstärkningen som var en garantiåtgärd. Har gått in på gixxer.se och läst lite där med och sett hur själva förstärkningen ser ut.

Nu till frågan! Kan man verkligen lita på att förstärkningen håller i alla lägen? Det lät nåt fruktansvärt när man läste om alla som har råkat ut för att ramen har gått av både på K5/K6, men även K7/K8! :död

Ni som har fått ramen åtgärdad, hur uttryckte sig Suzuki i fråga?

Tackar för hjälp!
 
Last edited:
Jag fick det åtgärdat på min hoj i samband med service, när jag märkte att det inte var gjort när jag köpte den.
 
Jag letar efter en K6 och nu har man satt sig in lite mer i märket Suzuki och allt vad det innebär. Verkar vara en riktigt fin hoj med mycket potential. Jag har dock en liten fråga vad det gäller ramförstärkningen som var en garantiåtgärd. Har gått in på gixxer.se och läst lite där med och sett hur själva förstärkningen ser ut.

Nu till frågan! Kan man verkligen lite på att förstärkningen håller i alla lägen? Det låt nåt fruktansvärt när man läste om alla som har råkat ut för att ramen har gått av både på K5/K6, men även K7/K8! :död

Ni som har fått ramen åtgärdad, hur uttryckte sig Suzuki i fråga?

Tackar för hjälp!


tror inte förstärkningen håller vid fel tidpunkt te.x hårt nerslag från en hjulning el liknande påfrestning.

Ok det var som jag misstänkte. Jag är egentligen ute efter en 06 som har gått få mil då jag tänkte behålla hojen några säsonger och kommer att sätta en hel del mil i hojen.
Det verkar som K5/K6 har bra andrahandsvärde vilket är bra!

Är det någon som vet när ventiljusteringen ska äga rum på en K5/K6 och vad priset går på ett sådant ingrepp?

ventil kontroll vid 2400 mil..kostar allt ifrån 2000kr och uppåt.
 
Last edited:
Länsförsäkringars suzukiförsäkring kör jag med. Billigast för mig.

Dyra självrisker på stöld och vagnskadedelen däremot om man väljer halv eller helförsäkring.

Ok, finns det något annat alternativ bolag? If och Folksam är riktigt dyra!

Kollade runt lite och fann dessa försäkringsbolag. Någon av er som har nåt av dessa? Suzukis egen försäkring via Länsförsäkringar har en sjuk självrisk!! Det visste ni säkert redan! haha

1. Folksam
2. Trygg Hansa
3. Länsförsäkringar
4. Salusansvar
5. Bilsport & Mc
6. Tennant
7. Dina försäkringar
 
Last edited:
Tack för upplysningen! :tummenupp

Är det någon som har råkat ut för att ramen har gått av trotts att ramförstärkningen har varit monterad?

har hänt flertalet sånna olyckor i europa och usa vad jag läst.

MEN..det kommer inte av vanligdags körning utan av klantiga nerslag efter hjulningar..vilken hojen inte är byggd för enl suzuki :rofl :rofl

Ok, finns det något annat alternativ bolag? If och Folksam är riktigt dyra!

Kollade runt lite och fann dessa försäkringsbolag. Någon av er som har nåt av dessa? Suzukis egen försäkring via Länsförsäkringar har en sjuk självrisk!! Det visste ni säkert redan! haha

1. Folksam
2. Trygg Hansa
3. Länsförsäkringar
4. Salusansvar
5. Bilsport & Mc
6. Tennant
7. Dina försäkringar


försäkringar är så olika från person och stad/område och ålder.

Jag bet för min -05 675/mån för helf och jag var när jag hade den 31 och bodde i skogen i västerås.

När jag flyttade tillbaka till sthlm gick den upp med 400 ungefär.
Då var detta Folk skam.

Bästa du kan göra är att ringa runt och begära offerter.:tummenupp

kan säga att den än idag den bästa hojen med bästa motorn,svänger plättlätt,bra ram och grymt mos i motorn.
Jag hade sista säsongen portad topp,andra kolvar,race kam osv.


har för övrigt fortfarande ett komplett turbo kit att bara skruva dit till k5-k6 motorn om nåon är sugen
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top