Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Fått det vid två tillfällen när jag lagt ner framhjulet efter en wheelie, typ aldrig hänt med min k3. Inte vid några andra tillfällen....
Min K5'a går att få riktiga tankslappers på vid wheelielandningar och orsaken till det hänger inte på hårdvaran! :mattias
Finns gott om 'experter' som pekar på det ena och det andra men svaret står i 'Bibeln' (Twist of the wrist) Slappna av!

Har jag spända armar vid landningen får jag wobbel oavsett däcksmärke/slitage/öhlins styrdämpare. Ser jag till att slappna av precis i nedslaget går den hur fint som helst. Nu när jag insett detta är det ännu mer påtagligt. Ibland är det svårt att landa avslappnat, tex vid vindpustar etc.

Det positiva är iaf att lösningen på ditt wobbelproblem är helt gratis och väldigt lite arbete krävs för att åtgärda det :tummenupp

Mvh K-Man
 
Min K5'a går att få riktiga tankslappers på vid wheelielandningar och orsaken till det hänger inte på hårdvaran! :mattias
Finns gott om 'experter' som pekar på det ena och det andra men svaret står i 'Bibeln' (Twist of the wrist) Slappna av!

Har jag spända armar vid landningen får jag wobbel oavsett däcksmärke/slitage/öhlins styrdämpare. Ser jag till att slappna av precis i nedslaget går den hur fint som helst. Nu när jag insett detta är det ännu mer påtagligt. Ibland är det svårt att landa avslappnat, tex vid vindpustar etc.

Det positiva är iaf att lösningen på ditt wobbelproblem är helt gratis och väldigt lite arbete krävs för att åtgärda det :tummenupp

Mvh K-Man


Jo wheelat några ggr nu sen jag skrev inlägget och det är borta mer eller mindre. var kanske lite ovan med hojen.
 
Min K5'a går att få riktiga tankslappers på vid wheelielandningar och orsaken till det hänger inte på hårdvaran! :mattias
Finns gott om 'experter' som pekar på det ena och det andra men svaret står i 'Bibeln' (Twist of the wrist) Slappna av!

Har jag spända armar vid landningen får jag wobbel oavsett däcksmärke/slitage/öhlins styrdämpare. Ser jag till att slappna av precis i nedslaget går den hur fint som helst. Nu när jag insett detta är det ännu mer påtagligt. Ibland är det svårt att landa avslappnat, tex vid vindpustar etc.

Det positiva är iaf att lösningen på ditt wobbelproblem är helt gratis och väldigt lite arbete krävs för att åtgärda det :tummenupp

Mvh K-Man

människan som kan :tummenupp
 
nicotin skrev:
Jag hade exakt samma bryderier när jag köpte min K5'a och fick en massa "experttips". Tog tre år och flera oh-crap upplevelser innan jag hittade lösningen i Twist otw. Gjorde femton meter slingerspår mitt framför flickvännen när den var ny. Hon var inte impad! Inte jag heller. Jag var rätt säker på att jag skulle åka i backen :död

Samtidigt är det väl inte så många av oss som klarar att wheela helt avslappnade så det är lätt att man letar fel på hojen. Det är ju alltid bössans fel om jägaren missar... :D

PS: instämmer... Välkommen tillbaka! Btw blev det ingen turbo för min del. K5'an går tillräckligt bra och vill man ha mer kan man växla ner :tummenupp
Pengarna har dessutom gått åt till att renovera tak och avlopp på huset :(
 

Bifogat

  • Wheelie2009.jpg
    Wheelie2009.jpg
    48.2 KB · Visningar: 63
Last edited:
Det händer för lite i den här tråden. Livar upp lite :) Posta lite bilder ni andra också!
 

Bifogat

  • GoffePic02.jpg
    GoffePic02.jpg
    114.2 KB · Visningar: 65
Last edited:
Sista körningen innan hojen ställdes av inför vinterns spa/relax/service avdelning:tummenupp
 

Bifogat

  • 47140_432299328514_576403514_5073260_7626445_n.jpg
    47140_432299328514_576403514_5073260_7626445_n.jpg
    106.9 KB · Visningar: 98
  • IMG_0548.jpg
    IMG_0548.jpg
    143.3 KB · Visningar: 94
Shiit nu är man fast igen. Investerat i en fin k6:a. La ca 3400 mil på min gamla k5:a. Efter att ha kört idag så måste jag bara säga . Måste vara en bland dom bästa/roligaste hojarna som finns. Det fanns 3mod förut som behöll indikatorn. Är dom borta ??
 
Hittar du en sån TRE (som inte har egen växelindikator) och som verkligen GÖR nåt så säg till här. Då är jag oxå intresserad!
 
Shiit nu är man fast igen. Investerat i en fin k6:a. La ca 3400 mil på min gamla k5:a. Efter att ha kört idag så måste jag bara säga . Måste vara en bland dom bästa/roligaste hojarna som finns. Det fanns 3mod förut som behöll indikatorn. Är dom borta ??

Jag med!!! köpte idag en K6:banana riktigt rolig är den:yoparty:yoparty
 
Slipon!!

Funderar på att montera bort det och sätta dit orginal med servomotor dvs hela kitet. Gjorde likadant med min gamla, tycker elefantbal*en ger k5/k6 ett säreget utseende. Sedan att dom flesta spyr på det gör ju bara saken bättre =). Effektmässigt tyckte jag då 2005 inte hände så mkt . Körde iof med 3 kugg upp bak på den tiden. Ngn mera som är inne på samma linje ?? Flera plus är ju att man blir ju ljudlös , bra för polisen dåligt när agda 85 skall svänga ut och varken ser eller hör dig.
 
*Bump*

Jag lägger några bilder jag med då för att hålla igång tråden !!
Den första är Anderstorp i juli och den andra är Mantorp i September.
 

Bifogat

  • anderstorp20100704 423.JPG
    anderstorp20100704 423.JPG
    143.6 KB · Visningar: 86
  • Mantorp 20100909-2 605.JPG
    Mantorp 20100909-2 605.JPG
    69.6 KB · Visningar: 73
Hur sitter ni på era gsxr 1000 05-06 hört dessa är bekvämare än tex r1. Har lite ryggproblem därav frågan. tacksam för svar.
 
Kanske redan behandlat i denna tråd, men orkar inte leta! Har en K6 racer som jag vill montera quickshifter på, har läst någonstans att k5-k6 inte funkar med vanlig qs som kopplas på pc-3:an pga extra sprut som går in på fullgas! någon som vet vilken/vilka som funkar?
 
Kanske redan behandlat i denna tråd, men orkar inte leta! Har en K6 racer som jag vill montera quickshifter på, har läst någonstans att k5-k6 inte funkar med vanlig qs som kopplas på pc-3:an pga extra sprut som går in på fullgas! någon som vet vilken/vilka som funkar?

Specificera gärna vad en "vanlig" qs är i dina ögon, jag har en k6a med Dynojets quickshifter och deras modul som funkar hur bra som helst.

Skicka pm om du behöver mer ingående hjälp eller förklaring.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top