Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Vilket slip on är bäst till en k6a? Låter goast och ser goast ut. Jag har varit inne på ett akropovic (eller hur det stavas).

Sen undrar jag om man ska underhålla styrdämparen som sitter på på något sätt? Samt om det är något annat man ska speciellt tänka på angående denna modellen.
 
flex skrev:
2458967 ni som kör med crash kåpor på k5/k6.an vart har ni köpt de?? vore tacksam med lite tips.

..Det där löser vi i vinter du och jag, jag hjälper dig efter du tävlat när du blivit normal igen ! Misstänker att du är snart i samma form som på bilden...:tummenupp /M
 
Någon som har en K5 till salu? Gärna med lite extra kåpor o fälgar!

Hur är det med service på dom? Hur ofta är det oljebyte och hur ofta bör man kolla ventilerna?
 
Finns fortfarande ett sprillans helsystem till salu. Yoshimura NYTT i kartong med den korta pipan i titan. 7000 spänn, marginellt mer än för ett slipon.
 
Nu så är jag en av Er! köpte precis en K5 med 400mil på mätarn, slipon osv...
Hade tänkt att köpa en gammal banhoj först men fan! Jag vill ha något att pyssla med i vinter och så vill jag inte att någon annan ska ha pillat på prylarna!

Nu letar jag bara fälgar!
 
ozto skrev:
2463842 Nu så är jag en av Er! köpte precis en K5 med 400mil på mätarn, slipon osv...
Hade tänkt att köpa en gammal banhoj först men fan! Jag vill ha något att pyssla med i vinter och så vill jag inte att någon annan ska ha pillat på prylarna!

Nu letar jag bara fälgar!

...så där ja !! :tummenupp
 
Brorsan funderar på att sälja sin Suzuki 1000 och därför lägger jag in en fråga här på forumet. Någon som tror sig veta vad denna K5:a kan vara värd och vad han kan begära/få ?
Han vet inte om han ska sälja den eller inte, beror på "värdet" på hojen !!???
Sen hur mycket stiger värdet med alla tillbehör som broder har gentemot en helt original K5:a som man ser på annons på t.ex. Blocket.se ??!??

Suzuki GSXR1000-05
*ca.350mil
*svensksåld
*Akrapovic Hexagonal helsystem. (165hkr på hjulet, SAE korr.)
*PC3usb.
*Valtermoto krasch-puckar.
*Double-bubble kåpglas.
*Cordona quickshifter.
*Spencercycle steglöst justerbara höj/sänk stag bak.
*Evolution Composites kolfiber. (regskylts-hållare, Luftintag, "ankstjärt", fäste för avgassystemet)
 

Bifogat

  • K5an 0118.JPG
    K5an 0118.JPG
    99.6 KB · Visningar: 218
  • K5an 0116.JPG
    K5an 0116.JPG
    99.6 KB · Visningar: 151
  • K5an 0115.JPG
    K5an 0115.JPG
    95.8 KB · Visningar: 150
Last edited:
SAMURAJEN skrev:
2471910 Brorsan funderar på att sälja sin Suzuki 1000 och därför lägger jag in en fråga här på forumet. Någon som tror sig veta vad denna K5:a kan vara värd och vad han kan begära/få ?
Han vet inte om han ska sälja den eller inte, beror på "värdet" på hojen !!???
Sen hur mycket stiger värdet med alla tillbehör som broder har gentemot en helt original K5:a som man ser på annons på t.ex. Blocket.se ??!??

Suzuki GSXR1000-05
*ca.350mil
*svensksåld
*Akrapovic Hexagonal helsystem. (165hkr på hjulet, SAE korr.)
*PC3usb.
*Valtermoto krasch-puckar.
*Double-bubble kåpglas.
*Cordona quickshifter.
*Spencercycle steglöst justerbara höj/sänk stag bak.
*Evolution Composites kolfiber. (regskylts-hållare, Luftintag, "ankstjärt", fäste för avgassystemet)


Allså. Du ska nog inte räkna me att få så mkt mer för hojen kanske kan ta ut 10tusen men frågan är om inte personen i fråga kommer vilja pruta när han står där. Bäst är nog att ta av allt o sälja hojen för 95tusen och resten för halva nypriset del för del. Jag tror det skulle klart vara det bästa...
 
k6

har bestämt mer el mindre att sluta åka SH på gatan efter allt som har hänt denna sommar.
tycker ni att man ska bygga om k6.an till banhoj el är det bättre att sälja och köpa en som redan är raceklar??
 
Det lär nog bli billigare att sälja och köpa en ny racepreppad, men då vet du inte lika mycket om vad den har varit med om...
 
Hej! ny här, jag har en k5:a som jag har byggt om till banhoj. Jag har kört nu med den ca ett år utan att man har gott omkull för hårt. Men för ett tag sedan så gjorde jag en highsider. Hojen fick sig en riktig åktur, den voltade några gånger och mycket slogs sönder på hojen. Jag har fått byta mycket delar men det får man räkna med när man kör bana tycker jag.
Nu till problemet, i craschen slogs nyckeln och övre delen av tändningslåset sönder. Detta medför ju att man inte kan start den såklart. Suzuki skulle ha hutlösa pengar i mitt tycke för nya delar så därför har jag kollat lite på nätet och hittat ett annat tändningslås med nyckel. Troligtvis har denna en annan kod än den jag har nu.
Så min fråga är kan man köpa detta tändningslås och monter det på hojen så att den funkar igen? lr måste det vara orginal nyckel med orginal kod.
MVH Karl
 
Du måste

kallehäll skrev:
2494462 Hej! ny här, jag har en k5:a som jag har byggt om till banhoj. Jag har kört nu med den ca ett år utan att man har gott omkull för hårt. Men för ett tag sedan så gjorde jag en highsider. Hojen fick sig en riktig åktur, den voltade några gånger och mycket slogs sönder på hojen. Jag har fått byta mycket delar men det får man räkna med när man kör bana tycker jag.
Nu till problemet, i craschen slogs nyckeln och övre delen av tändningslåset sönder. Detta medför ju att man inte kan start den såklart. Suzuki skulle ha hutlösa pengar i mitt tycke för nya delar så därför har jag kollat lite på nätet och hittat ett annat tändningslås med nyckel. Troligtvis har denna en annan kod än den jag har nu.
Så min fråga är kan man köpa detta tändningslås och monter det på hojen så att den funkar igen? lr måste det vara orginal nyckel med orginal kod.
MVH Karl


Du måste köpa suzukis lås/nycklar med kod. Du får inte igång den annars. Tror du måste byta boxar och allt om du ska hela låset. Så är det på 1000rr ivf. Vad skulle dom ha för orginal låset då?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top