Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Kodax skrev:
2356157 Vid 0,55Bars tryck är det ca 240hk på slangen vid 0,80Bar 288Hk

Räcker med det första:tungan

kan du inte fixa lite bilder, vore intressant o se hur allt får plats under kåporna .. ja om det nu får plats :)
 
Jag har bilder;)

semper skrev:
2356163 kan du inte fixa lite bilder, vore intressant o se hur allt får plats under kåporna .. ja om det nu får plats :)


Här får du se...Det är trångt...:D
 

Bifogat

  • Ser Turbon.JPG
    Ser Turbon.JPG
    90.9 KB · Visningar: 177
Last edited:
Var hittar jag tonade blinkersglas till min K6a ? Gärna här i sverige

//Simon

Gurra Gixxer skrev:
2142874 Jag kör på 180 bakdäck och tycker det funkar bra..

Funkar hur bra som helst :)
 
Last edited:
:banana Har fått lite info om den nya K7 an, bl.a kommer den att ha en swich knapp på styret med 3 olika lägen att välja mellan; stadskörning, Landsvägskörning, sportkörning. om det hadde att göra med en inbyggd powercom. eller om den ändrade nått i trottelhuset fick jag tyvär innte reda på. Den skulle ha dubbla slip-on som 600 och 750 fasst på båda sidorna, störe hål på kåporna på sidorna, fler ponny-hästar, frågade efter bilder men det var Tabu, så vi får vänta till Paris-Mässan i September, någon som vet vilket datum Mässan är i Paris??,.. Mässan i Köln är i oktober den 13;de
jag skall dit och se den, kommer att ta bilder och sätta in på sidan om det finns intrese. :tummenupp
 
Hmm det där med 3 olika lägen, kan det vara ett sätt att slippa igenom miljö & bullerkrav på:va
Hoppas att åtminstone 1 av lägena är "illegalt" isf (eller går att göra med en enkel ommappning):hihi
Skulle vara skönt att slippa powercommander & annat tjafs.
 
Kuazimudo skrev:
2396679 :banana Har fått lite info om den nya K7 an, bl.a kommer den att ha en swich knapp på styret med 3 olika lägen att välja mellan; stadskörning, Landsvägskörning, sportkörning. om det hadde att göra med en inbyggd powercom. eller om den ändrade nått i trottelhuset fick jag tyvär innte reda på. Den skulle ha dubbla slip-on som 600 och 750 fasst på båda sidorna, störe hål på kåporna på sidorna, fler ponny-hästar, frågade efter bilder men det var Tabu, så vi får vänta till Paris-Mässan i September, någon som vet vilket datum Mässan är i Paris??,.. Mässan i Köln är i oktober den 13;de
jag skall dit och se den, kommer att ta bilder och sätta in på sidan om det finns intrese. :tummenupp
Tackar för infon och langa gärna upp bilder efter mässan :tummenupp

Dubbla utblås har det talats om ett tag men det där med olika mappning beroende på aktuell körning var något nytt, låter som en höjdare.


TM skrev:
2396722 Hmm det där med 3 olika lägen, kan det vara ett sätt att slippa igenom miljö & bullerkrav på:va
Kanske.
Från och med 1 januari 2007 måste alla nya hojar klara kraven för EURO 3.
 
Last edited:
knorrhane skrev:
2343722 Hej jag kör en K6 och undrar om ni har något tips där man får tag på en power commander till bra pris till cykeln.:banana

jag har en powercommander usb III till k5 som jag inte andvänder = till salu 2500+frakt .
 
...och det är fortfarande ingen som vill köpa ett sprillans Yoshimura helsystem till vrakpris????
 
Jag har en ruta över...

Jag har en i spegelglas den är lika som en orginal... Om nån är intreserad?
 

Bifogat

  • Front.JPG
    Front.JPG
    133.5 KB · Visningar: 82
Magnus-Sthlm skrev:
2402247 ...och det är fortfarande ingen som vill köpa ett sprillans Yoshimura helsystem till vrakpris????
Jag skulle gärna ha ett sånt men är rädd för att det låter för mycket på banorna :(
 
sandstream skrev:
2402919 Jag skulle gärna ha ett sånt men är rädd för att det låter för mycket på banorna :(

Det är bara att dela ut öronproppar, finns storpack att köpa på Claes Olsson :)
 
Magnus-Sthlm skrev:
2403003 Det är bara att dela ut öronproppar, finns storpack att köpa på Claes Olsson :)
Ingen dum idé, vore kul att se vad kontrollanten skulle säga om man langade åt honom ett par öronproppar när han börjar yra om att hojen låter för mycket :D
 
I England släpper Suzuki en Phantom-version av R1000.
Endast 200 st lär finnas och det är väl bara färgen som är unik plus att den har ett Youshi-slipon:

GSXR1000Phantomaction_r.JPG
 
Yiiieehaa! Då var man med i "klubben" :yoparty
Shoppade en blå/vit rackare idag. Är imponerad av varenda detalj. Finns inget som jag hittills inte gillar. Grymt mustig maskin.

Ska bli skoj att testa den på bana nästa måndag.

maranello_gsxr1000.jpg
 
Grattis till en bra cykel.:tummenupp
Du kommmer att få många fina mil på den :D
Maranello skrev:
2429237 Yiiieehaa! Då var man med i "klubben" :yoparty
Shoppade en blå/vit rackare idag. Är imponerad av varenda detalj. Finns inget som jag hittills inte gillar. Grymt mustig maskin.

Ska bli skoj att testa den på bana nästa måndag.
 
För två veckor sedan så krashade jag min Hornet 900 i en sjövild bil som körde ut framför mig. Jag har länge varit sugen på en GSXR 1000 k6:a och undrar om det är ett bra val att gå till ifrån att aldrig kört sporthoj innan utan endast street3? Det känns som om det är dags för att skaffa sporthoj nu då jag har haft två street hojjar innan och trappat upp hästkrafterna stegvis.

Är sugen som fan på en k6:a i alla fall och folk säger att gixxern är en bra hojj som är vänlig på sitt sätt. Hör lite här i forumet om det är ett smart val. Har redan kollat försäkring hos if och det är inga priser jag inte klarar.
 
Argyle skrev:
2441155Är sugen som fan på en k6:a i alla fall och folk säger att gixxern är en bra hojj som är vänlig på sitt sätt. Hör lite här i forumet om det är ett smart val.
Klart att det är ett smart val! Den är väldigt smidig och lättkörd. Hastigheten reglerar man som vanligt med högerhanden :tungan
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top