Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Nogger skrev:
2187466 .....Till slut kom kraschisarna på, :) Tog ett par månader och få tummen ur
men va fan den som spar han har.... Posörglaset fick sitta kvar :) Blir att Kåporna får åka vanlig väg oxå därav blinkersena :tungan /M

Ser grymt bra ut och den där bakdämparen som skymtar är ren porr :drool
 
Spontant hatar jag att fråga sånt här, men skulle behöva lite input

Har precis krängt iväg min gsxr600 och siktar nu på just antingen 1000 k5-6 eller 750k6 .. och kan fan inte bestämma mig..

Kan tänka mig 750:n för den verkar vara ganska optimal, vikt/effekt osv, speciellt vid bankörning, vilket jag gillar o försöker göra så ofta som möjligt (amatör nivå). Samt ny modell för i år, och riktigt snygg också. Nackdelen är väl reservdelsmarknaden, samt vetskapen om att det "finns mer"

1000 K5-6 Känns spontant som sjukt bra hoj om man dömmer av allt man läst/hört, dock undrar jag om det inte är lite för mkt effekt för bana, jag har ingen lust o highsida bara för man e gasglad ur en kurva utan gärna lite mer som min gamla 600.. Samt jag är inte helt förtjust i tanken på o bara peta i 3an o köra runt hela banan...
Dock så känns 1000 lite mer optimal för Roslags-piloting och liknande, dock en nackdel är väl att om suka håller stilen så uppdateras den 07 och följdaktligen borde en k5-k6 tappa andrahandsvärde just med tanke på att det finns en ny modell.

Om nån av er med K5 provat 750k6 o har lite jämförelser eller för den delen kommentarer/tankar om det ovanstående, feel free :)
 
tjeena har satt på pc 3 nu bänkad å klaar
resultat
173,09hp/10710rmp, nm 116,05/ 8611 rmp
enligt denna bänk så ökade den med 7hk ca.men e rätt nöjd med resultatet iaf
de e originalsystem på hojen... :tummenupp
 
sandstream skrev:
Vi får se, det kanske inte blir någon K7:a men jag känner mig själv och är den snygg, väger 1 hekto mindre och har 1 Hk mer så lyckas min hjärna övertyga sig själv om att jag säkert både kommer att wheela som en kung och minska varvtiderna med flera sekunder :rolleyes: :D

Fick just MCN och de gör en specialare om K7an...fast ni kanske redan har kollat allt som går att kolla ;)
 
På Sandys request skall jag scanna o lägga upp senare :tummenupp
annars kan du PMa email så skickar jag.

Här är vad som finns från nyhetsbrevet än så länge..scannar in det senare (dum scanner..eller dum brud eg..men vi skyller på scannern :tomten )

First look: 2007 Suzuki GSX-R1000


Suzuki is aiming to take the fear factor out of 180bhp superbikes with the 2007 GSX-R1000 that promises class-leading performance matched to a new more balanced, rider-friendly chassis — see it only in this week’s MCN. And if speed is your thing, you’ll want to read about the fastest accelerating road bike that MCN has ever tested, with a 0-60 time of just 2.2 seconds!

In this week’s MCN we also reveal how inept DVLA staff are putting people off biking by giving out the wrong information on the size of bike you’re allowed to ride.

Plus, eight pages of exclusive Silverstone WSB coverage, including Foggy’s plans to get Neil Hodgson back in WSB on a Ducati.

Also in sport, find out the real reason why Valentino Rossi shunned the chance to race in Formula One – and why his future will definitely be with Yamaha.


Marc Potter
Editor
 
Last edited by a moderator:
Försökte PMa och säga att jag intye hinner idag men det fungerade inte av någon anledning. Får lägga upp det imorgon, ledsen att det blir försenat..men den som väntar på något gott.... :tomten
:nurse
 
sandstream skrev:
2186419 "The GSX-R remains head and shoulders better than its rivals... it must be considered the most complete motorcycle ever built"
Inte så illa pinkat av en hoj som inte ändrats sen förra året medan konkurrenterna har uppdaterats :hihi

"The ZX feels like a bus after the others" :rofl
Säker på att du verkligen ska ha en 10:a?

Suzuki GSX-R1000: the best sports 1000cc last year and same again for 2006; the best on the road, on the track and in the garage. It's that good...
Antar att engelsmännen inte vet ett skit om hojar, annat är det med svenska Bike och deras samarbetspartners :rolleyes:

Just det, jag är oxå en Suzuki GSXR 1000 fanboy men undrar just hur engelsmännen kan höja gixxer 1000 så mkt till skyarna när den ramlade ur master bike finalen än en gång då troligen ZX-10:an tar hem den igen 3: gången i rad. :rolleyes:
 
har precis köpt en k6:a och kollar lite efter ett slip-on eller helsystem.. vill ha en kort kompakt typ gp ljuddämpare. nån som har nå tips erfarenheter?
 
happ.... så va man o provkörde en K5:a på dinmc..... satan i helvete... enda tanken jag hade när jag kom tillbaka var att jag var tvungen o köpa en fort innan dom blir olagliga..

sagt och gjort! en K6:a vart det :D
 
Jag var oxå där igår, men tittade bara. F**n vad sugen man blev.

Nu är bara frågan:
132' på DinMC
126* på McPoolen
119* på Actionsports


Någon som har erfarenheter av ovanstående företag och kan hjälpa mig att motivera varför man ska betala mer än man behöver
 
Göran skrev:
2206226 Jag var oxå där igår, men tittade bara. F**n vad sugen man blev.

Nu är bara frågan:
132' på DinMC
126* på McPoolen
119* på Actionsports


Någon som har erfarenheter av ovanstående företag och kan hjälpa mig att motivera varför man ska betala mer än man behöver

Jag funderade också på parallell import, dock så valde jag bort det av 2 anledningar, jag har ingen lust o åka te skövde (eller var nu firman ligger) för garanti åtgärder om det nu behövs, samt att likaså som priset är lägre så är andrahandsvärdet nog ännu sämre iom att det är kortare garanti samt just import då.
 
Tänkte oxå på det, men McPoolen (parallell) har oxå 5års garanti, ligger i Sthlm och har visst en bra serviceavdelning
 
Göran skrev:
2206314 Tänkte oxå på det, men McPoolen (parallell) har oxå 5års garanti, ligger i Sthlm och har visst en bra serviceavdelning

jo men skillnaden där är 6000, vilket känns som en piss i havet om man endå ska hosta upp 120-130? :)
 
Hej!

Tänk på att det finns två modeller på Yoshi systemet en kort och en lite längre. Kan inga artikel nummer men köpte mitt på MB Racing i V-ås (det korta) och det är en tusing dyrare. Vet att det finns bilder här på forumet med det korta systemet.

mvh Micke
 
BikerMike skrev:
2206477 Hej!

Tänk på att det finns två modeller på Yoshi systemet en kort och en lite längre. Kan inga artikel nummer men köpte mitt på MB Racing i V-ås (det korta) och det är en tusing dyrare. Vet att det finns bilder här på forumet med det korta systemet.

mvh Micke

Enligt DinMC så kostar de korta modellerna
6000:- Rostfritt
7000:- Titan
7500:- Kolfiber
 
semper skrev:
2206129 happ.... så va man o provkörde en K5:a på dinmc..... satan i helvete... enda tanken jag hade när jag kom tillbaka var att jag var tvungen o köpa en fort innan dom blir olagliga..
sagt och gjort! en K6:a vart det :D
Grattis :tummenupp
 
Jag har en

Göran skrev:
2206481 Enligt DinMC så kostar de korta modellerna
6000:- Rostfritt
7000:- Titan
7500:- Kolfiber


Jag har en Kort Titan som knappt gått 100mil. Kan sälja den ev när jag hitta ett helsystem... Tror jag betala 7500 För den.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top