Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Provkörning GSX-R 1000 K3/K4 vart?

Jag skulle vilja testa em K3/K4 men hittar ingen hos handlare på blocket eller bytbil.com.

Det finns en på blocket hos handlare men den är inte reggad.

Samtidigt vill jag inte belasta ngn privatsäljares tid/pengar/hoj bara för att provköra. Det tycker jag inte är schysst.

Undrar därför om någon här känner till nån cykel som står hos handlare men som jag inte lyckats hitta!?
 
Finns inget grymmare än gsxr 1000 03 och 04 om man jämnför tusenkubikarna i samma årsmodell.

Är du intresserad av att köpa en så har jag en.


Jag skulle vilja testa em K3/K4 men hittar ingen hos handlare på blocket eller bytbil.com.

Det finns en på blocket hos handlare men den är inte reggad.

Samtidigt vill jag inte belasta ngn privatsäljares tid/pengar/hoj bara för att provköra. Det tycker jag inte är schysst.

Undrar därför om någon här känner till nån cykel som står hos handlare men som jag inte lyckats hitta!?
 
Nice, men vill skaffa mig en uppfattning om hur den är o köra först o hur krampaktig körställningen är. Är ju bortskämd med min Aprilia!
 
Jag är 180 cm lång och sitter riktigt bra faktiskt, kan jämnföra med en ninha och en r6a:

QUOTE=Ketzer;5349173]Nice, men vill skaffa mig en uppfattning om hur den är o köra först o hur krampaktig körställningen är. Är ju bortskämd med min Aprilia![/QUOTE]
 
Jag kanske kan komma förbi o kika? Dock tycker jag att en K3a borde ligga runt 40000:- men det är väl en annan historia.
 
Jag kanske kan komma förbi o kika? Dock tycker jag att en K3a borde ligga runt 40000:- men det är väl en annan historia.

Det finns väl k3-k4:or i lite olika prisklasser.....
Man får väl vad man betalar för så resonerar jag.
Du får gärna dyka förbi och kika på min om du vill.
 
Nice, men vill skaffa mig en uppfattning om hur den är o köra först o hur krampaktig körställningen är. Är ju bortskämd med min Aprilia!

jag är 190 cm och har inga problem med sittställningen på min K3a.
K3/K4 känns ganska stora (tycker jag) och mycket beror nog på den breda tanken.

Men det är bara att köpa :) Håll inte på o fega
 
Har sökt i tråden men ej funnit.

Vilken är bäst drevning på en K3a, orginal 17/42 eller en kugg mindre fram dvs 16/42?

Någon som testat o kan tipsa?
 
Har sökt i tråden men ej funnit.

Vilken är bäst drevning på en K3a, orginal 17/42 eller en kugg mindre fram dvs 16/42?

Någon som testat o kan tipsa?

Jag tycker alltid det är bättre och byta bak till en större då det sparar mycket på kedjan. 1 kugg fram motsvarar 2-3 kuggar bak. Så mitt råd är att testa med 45kugg bak.

Och tycker du inte det räckte så kan du köra 16/45.
Men kom ihåg att mätarn visar för mycket och milen tickar iväg snabbare så en speedohealer är att föredra.
 
Undrar mer vad som är goast/passar bäst o köra med.
Hur det funkar med drevning etc har jag full koll på.

Jag var lite otydlig, jag skall skaffa drev till en K3 som jag skall köpa o undrar 16 eller 17 fram. Nu har den 14 o det var inte bra alls. Drivpaketet hade bara gått 100-200 mil så jag tänkte bara tjacka ett nytt framdrev.
 
Undrar mer vad som är goast/passar bäst o köra med.
Hur det funkar med drevning etc har jag full koll på.

Jag var lite otydlig, jag skall skaffa drev till en K3 som jag skall köpa o undrar 16 eller 17 fram. Nu har den 14 o det var inte bra alls. Drivpaketet hade bara gått 100-200 mil så jag tänkte bara tjacka ett nytt framdrev.


det där är svårare att svara på. Allt beror ju på om du ska stunta mer seriöst, eller bara lite bus på gata, bankörning (beror då helt på vilken bana du ska köra på) allt beror på vilken smak och tycke man har, vad vill du få ut av drevningen?

Personligen gillade jag 17/45 motsvarar 16/42 på gata då hojen fick en lite rappare känsla på gatan. Körde det då jag hade min k3 fighter och tyckte det gav skillnad utan att bli onödig. Med onödig menar jag att vissa drevar så hårt att de gör 1:an onödig och resterande växlar flyttas bara ner 1 steg.

Annars är k3:an en hoj med bra bottenvrid så original funkar utmärkt den med.
 
Jag har ett kortat Scorpion bolt-on i kanonskick.
någon som vill byta mot ett okapat bolt-on?
Tycker inte det är schnuggt helt enkelt :gubbe
 
Fråga. Passar en slip-on till gsxr 600 eller 750 till en K3a?

Va på väg att köpa en men kom på i sista sekund att det kasnke inte är likadan infästning.

Tack på förhand för svar.
 
Japp det passar, men fästet vid fotpinnen felar på ca 10 mm"fast fäste",
Men är det ett löst fäste runt sliponet du tänker köpa typ yoshimura spelr det ingen roll,
 
Är det inte ett helt annat motstånd i en dämpare från en 600 kontra 1000 cc ? Dvs att det blir sämre avgasflöde så att hojen går sämre, eller har jag fel?
 
Någon som har en bra sida som man kan följa om man vill göra en ventiljustering på en gsxr 1000 03?
Jag tänkte en steg för steg pdf eller liknande. Tacksam för svar
 
kolla igenom tråden, om jag inte minns fel har det länkats till en sådan manual. annars brukar jag bara googla en stund så hittar man en pdf fil med service manualen :)
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top