Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Körde på Lockarp i Lördags och klarade mig med en db-killer. Ska prova på Knutstorp i veckan som kommer.
Ni som vet hur högt era cyklar låter, har ni mätt upp dom själva?

/R

PS 6ans växel behöver inte jag på Knutstorpsrakan, hinner precis peta i 4an. Det är få som kommer upp över 250.
 
Var inte för hastigheten jag menade att du skulle slänga i högre växel ;)
Vilken grupp körde du på Lockarp?
 
Är det någon som kan förklara skillnaderna mellan ex. K4 och K6 modellerna? Tänkte fixa reg. nummer och kolla upp försäkringar till en möjlig framtida hoj (gsxr 1000 K6 -06) men vill inte gärna ha fel uppgifter från FB :D


Och om någon vänlig själ sitter på ett reg. nr. till just en K6a -06 så dela gärna med er, håller på att kolla försäkringar! :tummenupp
 
Last edited:
Ni som vet hur högt era cyklar låter, har ni mätt upp dom själva?

Har blivit uppmätt på bana

Är det någon som kan förklara skillnaderna mellan ex. K4 och K6 modellerna? Tänkte fixa reg. nummer och kolla upp försäkringar till en möjlig framtida hoj (gsxr 1000 K6 -06) men vill inte gärna ha fel uppgifter från FB :D


Och om någon vänlig själ sitter på ett reg. nr. till just en K6a -06 så dela gärna med er, håller på att kolla försäkringar! :tummenupp

Om du vill veta vilka uppgraderingar som gjorts på 05-06 modellen gå in och kika här

http://www.mcnews.com.au/testing/Suzuki/2005_gsx-r1000/page1.htm

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med regnr då min inte är inreggad. Kanske bättre du hör med nån i K5-K6 tråden?
 
Last edited:
Hej allihopa!

Har en k3:a om nån är intresserad, blå/vit svart, gått endast knappt 1200 mil.
PM:a om nån är sugen på en kanonhoj
 
Är det bara att montera av styrningen till Avgasventilen eller måste man ersätta med någon form av motstånd eller något för att inte utlösa felkoder?

I mitt bygge så kommer inte avgasventilen användas.
 
blev för en månad sen ungefär ägare till en GSXR 1000 K3 och är sjukt nöjd! har dock en liten fundering.. hur ställer man om klockan i displayen? med bara 2 knappar så har jag försökt alla kombinationer ( vad jag kan komma på )
 
blev för en månad sen ungefär ägare till en GSXR 1000 K3 och är sjukt nöjd! har dock en liten fundering.. hur ställer man om klockan i displayen? med bara 2 knappar så har jag försökt alla kombinationer ( vad jag kan komma på )


Jag tror att det är såhär
Ställ in den så att den visar klocka.
Hålla in båda knapparna (sel, adj) tills det börjar blinka.
Sen är det bara att trycka tills rätt tid visas
 
Nån som har en K3/K4 till salu billigt?
Fighter, lagt eller liknande spelar ingen roll så länge allt är rakt och fint samt motorn spinner på.

Kollat blocket och folk vill ha fantasi priser för sina grejer så man får väl försöka denna väg.
 
Vad är du villig att ge?
Tycker jag har kollat blocket endel och det finns hyffsat billiga K3/K4 ute.

Vill ge så lite som möjligt då budgeten inte riktig räcker för en hoj just nu men vill ha nåt att pilla med under vintern.

För 4år sen köpte jag min förra K3:a för 42k, kollar man blocket så vill folk ha 45+ för sina maskiner idag. Vissa vill även ha så mycket eller mer för sina K1/K2:or

Förra säsongen köpte jag en K6:a för 55k har sett K3/K4:or som är dyrare på blocket idag.

Hur som, finns det nån som vill verkligen bli av med sin k3/k4 så är det bara hojta till.
 
Vill ge så lite som möjligt då budgeten inte riktig räcker för en hoj just nu men vill ha nåt att pilla med under vintern.

För 4år sen köpte jag min förra K3:a för 42k, kollar man blocket så vill folk ha 45+ för sina maskiner idag. Vissa vill även ha så mycket eller mer för sina K1/K2:or

Förra säsongen köpte jag en K6:a för 55k har sett K3/K4:or som är dyrare på blocket idag.

Hur som, finns det nån som vill verkligen bli av med sin k3/k4 så är det bara hojta till.

Jag ska sälja min! Billigt och billigt vet jag inte, men inte jätte dyrt! :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top