Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Hej,
jag tränger mig in i Er tråd här om det går för sig.
Jag har en sleeper gsxr1100k 89, med 03-04 kåpor.
Killen som hade den innan har gjort allt jobb så all credits till honom.
Nu är det så att jag vill uppgradera min one-race-sits till 2 sitsig OEM till sommarn.
Frugan tjatar och jag måste fixa plats åt henne med.
Har letar som satan på nätet, men att hitta en hel tail section med alla delar ser ut att bli knepigt.
Tänkte kolla med Er här om någon av Er vet vart man kan hitta en sådan.

Evigt tacksam för svar!

min hoj2.jpg

//Raffe the sleeper


edit; Har kollat med spinning wheel, inget på lager.
Ringt runt till en del återförsäljare av delar.
Samt att googla tail gsxr 1000 03-04 ger mig till 99% bara undertails.

edit2:
http://www.tobefast.com/catalyst-gsxr-1000-street-tail-c-63421-p-1-pr-5196-f-64112.html
Hittade denna rackare. Dock undrilled, så jag får ta rackarn till någon som kan sätta fast mina gamla lysen m.m. Ska maila företaget och se om det de säger stämmer;
dvs att street edition av den skall kunna ta emot en passagerare utöver föraren.

Har nu mailat dem och ska prata lite ang frakt osv till Sverige.
Priset hamnar på delen; 200$
 
Last edited:
Blir inget av mitt Streetfighter projekt så tänkte sälja Kronan samt styret om någon är intresserad.
 
Ingen som har ett bolt-on liggande? Inte orginal!
 
Vad är det för låsning till muttern på framdrevet?

Dimensioner på eventuell tätbricka på oljepluggen?
 
Har du hittat nått bolt-on?

Har ett liggande om du är intresserad

Låter riktigt mustigt :)
 

Bifogat

  • IMG_3625.jpg
    IMG_3625.jpg
    235 KB · Visningar: 57
Jag har ett men det är ett sånt där kort :( :)
 
Är på jakt efter passagarar sadeln till min k4.
Är det ngn här som har en över eller har tips på var jag ska leta ? :)
 
Varför inte K5? Priset? K5'an tog ett stort kliv framåt i utvecklingen.


Finns det en K5 i rätt prisklass så slår jag till, men det är svårt att hitta en till rätt pris som det känns.
Har en budget just nu på max 50k.

Sen är det första riktiga sporthojen också, så för mig är K3/K4 ett monsterkliv :)
 
Finns det en K5 i rätt prisklass så slår jag till, men det är svårt att hitta en till rätt pris som det känns.
Har en budget just nu på max 50k.

Sen är det första riktiga sporthojen också, så för mig är K3/K4 ett monsterkliv :)

Även om K5-K6 är strået vassare så är K3-K4 fortfarande en förbannat bra hoj... Du lär inte bli besviken vilken du än väljer. :tummenupp
 
Även om K5-K6 är strået vassare så är K3-K4 fortfarande en förbannat bra hoj... Du lär inte bli besviken vilken du än väljer. :tummenupp

Precis :)
Det som är fördelen med K3/K4 är att den har så grym bottenvrid och det är roligare med en sådan motorkaraktär på gatan och lite bättre försäkrings premie. Men på bana så har K5/K6 många andra fördelar.
 
Haloj alla gixxer killar o tjejer =) Tänkte handla mig en k3/4 Finns det något man ska tänka på kolla extra på hur viktiga är mil talen? Tar gärna emot tipps gällande denna hoj.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top