Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Känns inte riktigt bra:gnissla Men någon som säljer dessa kina skivor i sverige?

finns ett företag som har kinakåpor hemma men de tar upp till 10 000kr för dessa, minns inte vad de heter men de var på Hojmässan som var senast i älvsjö/sthlm.

sedan kan denna snubbe här på sh få hem dessa kåpor åt dig för ca 5500-6000kr om du är osäker och vill ha lite hjälp.

finns öven en snubbe på blocket som importerar kinakåpor efter önskemål för ca. 8000kr om jag inte minns helt fel.

men du kommer klart billigare undan om du beställer själv :)
 
finns ett företag som har kinakåpor hemma men de tar upp till 10 000kr för dessa, minns inte vad de heter men de var på Hojmässan som var senast i älvsjö/sthlm.

sedan kan denna snubbe här på sh få hem dessa kåpor åt dig för ca 5500-6000kr om du är osäker och vill ha lite hjälp.

finns öven en snubbe på blocket som importerar kinakåpor efter önskemål för ca. 8000kr om jag inte minns helt fel.

men du kommer klart billigare undan om du beställer själv :)

Bra svar men det var broms skivor jag sökte:banana
 
Nu när hösten o vintern närmar sig tänkte jag dra igång mitt Streetfighterprojekt på K3:an, stilrent svart fatbarstyre och en snygg lampkåpa, har funderat på en Dukelampa ( den med 2 vertikala små lampor) någon som vet om den ser snygg ut på en sporthoj, eller blir den för stor? En lagom nerdrevning är oxå ett måste, sitter orig. drev på nu 17-42, har hittat 16-45 på touringbutiken, det borde väl göra susen eller blir den FÖR lågt drevad då. Vill ju fortfarande kunna köra landsväg på rimliga rpm!!
 
Nu när hösten o vintern närmar sig tänkte jag dra igång mitt Streetfighterprojekt på K3:an, stilrent svart fatbarstyre och en snygg lampkåpa, har funderat på en Dukelampa ( den med 2 vertikala små lampor) någon som vet om den ser snygg ut på en sporthoj, eller blir den för stor? En lagom nerdrevning är oxå ett måste, sitter orig. drev på nu 17-42, har hittat 16-45 på touringbutiken, det borde väl göra susen eller blir den FÖR lågt drevad då. Vill ju fortfarande kunna köra landsväg på rimliga rpm!!

Tror inte det blir för lågt drevat, visst du kommer att tappa en toppfart men vem bryr sig, om man är utan kåpor.:banana
 
Någon hær som kan ha ett kpplingshandtag å sælja? Kan va bra att ha næsta sæsong. :gnissla
 
Är kanonnöjd med min K4:a. Inga problem alls. :tummenupp

Hej!
Har funderingar på att byta upp mig från min 600:a -01 till just en 1000 K3, eller K4, till nästa år. Så varför inte kika med er innan;
Är det nåt speciellt man ska kika på just på dem här årsmodellerna innan köp?
Generellt sett, är DU nöjd med din K3, K4?

// Martin
 
Tjena Boys! Ny ägare till en som jag förstår ordentligt genomgången hoj.
Synd bara att det är så satans långt till våren.. får hoppas det torkar upp nån dag så man får ut och testa besten ;)
 
  • Gilla
Reaktioner: aze
Tjena Boys! Ny ägare till en som jag förstår ordentligt genomgången hoj.
Synd bara att det är så satans långt till våren.. får hoppas det torkar upp nån dag så man får ut och testa besten ;)

Grattis till ett kanonköp! :tummenupp
 
Någon som vet vad 2000mil servicen kostar och vad den omfattar?
 
Last edited:
finns ett företag som har kinakåpor hemma men de tar upp till 10 000kr för dessa, minns inte vad de heter men de var på Hojmässan som var senast i älvsjö/sthlm.

sedan kan denna snubbe här på sh få hem dessa kåpor åt dig för ca 5500-6000kr om du är osäker och vill ha lite hjälp.

finns öven en snubbe på blocket som importerar kinakåpor efter önskemål för ca. 8000kr om jag inte minns helt fel.

men du kommer klart billigare undan om du beställer själv :)
Var inne tittade och man kan få hem ett komplett kina-set för ca 3500kr inkl frakt.. om du beställer själv
 
Japp! Nu funkar det perfekt, utan någon störande lampa som tänder sig, och ett lite mullrigare ljud på tomgång.
:banana

Undrar om du märkt av att den går sämre på låga varv efter att du plockade bort avgasporten.. Tycker min bluddrar lite innan man får upp flåset lite.. upp till 5-6000 varv ungefär. Snackad emed en kille som sa att motståndet blir fel vid låga varv och då kan medföra att den inte går som den ska..
 
Hittade en avklippt kabel på hojen, svart-brun. Bifogar en kass bild. Ngn som vet vart den går?
 

Bifogat

  • DSC01405.JPG
    DSC01405.JPG
    179.5 KB · Visningar: 70
Det har skrivits i många trådar om avgasporten,De flesta menar att den är till för att sänka ljudet på låga varv när det gäller o typa in en modell. Det låter troligt,
Medans andra säger att det ger mer pulver i lågregistret med en avgasventil,
Men varför sitter det inte avgasport på helsystem? och riktigt trimmade motorer? ja det tar väl närmast bort effekt , tTror du lugnt kan köra vidare utan avgasventil:)
 
Det har skrivits i många trådar om avgasporten,De flesta menar att den är till för att sänka ljudet på låga varv när det gäller o typa in en modell. Det låter troligt,
Medans andra säger att det ger mer pulver i lågregistret med en avgasventil,
Men varför sitter det inte avgasport på helsystem? och riktigt trimmade motorer? ja det tar väl närmast bort effekt , tTror du lugnt kan köra vidare utan avgasventil:)

Hade faktiskt aldrig ens en tanke på att sätta tillbaka den ;)
Däremot kanske en ordentlig mappning kan göra susen...

Någon som vet nått bra ställe i Skåne? Blev tipsad om Sölle Racing, nån som har några erfarenheter?
 
Det har skrivits i många trådar om avgasporten,De flesta menar att den är till för att sänka ljudet på låga varv när det gäller o typa in en modell. Det låter troligt,
Medans andra säger att det ger mer pulver i lågregistret med en avgasventil,
Men varför sitter det inte avgasport på helsystem? och riktigt trimmade motorer? ja det tar väl närmast bort effekt , tTror du lugnt kan köra vidare utan avgasventil:)

Allt som hojtillverkarna sätter i avgassystemen o kallar allt möjligt fantasifullt, powervalve, exup, etc etc är endast för att sänka ljudnivån vid 5500 rpm eller var de nu mäter bullret? allt sådant skall snarast monteras bort, slängas och ersättas med ett helsystem med matchande mappning (PC3):yoparty. Annars kommer din hoj aldrig gå så bra som den ska:huvet!!!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top