Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Nån som testat att ha Streetfighterkrona med fatbar styre och alla kåpor på?

Har inga kåpor än till min så jag kan inte testa och se ifall det funkar eller om styret tar i nånstans.
 
Hej alla experter,
Har beställt motul 300v 5w40 factory line till min gsxr-04. Tänkte beställa 10w40 men det hade dom inte, så han som sålde oljan rekommenderade 5w40 till min cykel. Blev lite orolig ändå, känns som den kan vara lite tunn? Vill höra vad ni experter tycker. :gnissla
 
Hej!

Tänkte köpa en Gixxer 1000 -03.

Vad är rimligt att betala och är det något speciellt jag ska kolla upp på just den här modellen?

När kom det slippercluch original på GSX-R1000?
Någon som kör med det?
 
Det har skrivits i många trådar om avgasporten,De flesta menar att den är till för att sänka ljudet på låga varv när det gäller o typa in en modell. Det låter troligt,
Medans andra säger att det ger mer pulver i lågregistret med en avgasventil,
Men varför sitter det inte avgasport på helsystem? och riktigt trimmade motorer? ja det tar väl närmast bort effekt , tTror du lugnt kan köra vidare utan avgasventil:)

Av egen erfarenhet tyckte jag faktiskt det var bättre vrid med avgasporten inkopplad. Hade en ny K1 med akra slip-on. Då gick det att gasa upp den på 3:an utan större provokation. Sen fick jag för mig att koppla ur avgasporten. Efter det så gick det inte att få upp den på 3:an längre utan fick ta 2:an. Så jag skulle nog vilja påstå att den gör nytta.
 
nån med en hugger till salu? letat som fan men inte hittat nån. en ny har jag inte råd med :P
 
Hmm skulle ta bort motorn för att lämna in ramen på omlack.
Dock behövs visst något specialverktyg för att lossa motorn i bak.
Dom där justeringarna som pressar motorn åt vänster.
Nån som vet om det finns att köpa eller några mått så man kan göra en själv?
 
Har monterat bort vänster fotpinne för lite puts och när jag ska sätta dit den nu kommer jag inte ihåg om den hålborrade plattan som skyddar bromsdelarna sitter ytterst.

Någon som kan kolla på sin?
 
Hej!

Tänkte köpa en Gixxer 1000 -03.

Vad är rimligt att betala och är det något speciellt jag ska kolla upp på just den här modellen?

När kom det slippercluch original på GSX-R1000?
Någon som kör med det?


Vet inget speciellt som man ska kolla på just gsxr 1000 03.
Runt 45-55 borde vara rimligt beroende på skick miltal osv.

Typ som denhär http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_GSXR_1000_25505986.htm?ca=17&w=3 , med lite prut.

Det är ingen ide att betala extra för 04'an eftersom det inte gjordes några uppdateringar där emellan.
Tro slirkopplingen kom på k5'an, men är inte helt säker.
05 gjordes lite andra uppgraderingar också, så en sån kan vara värt att ge lite extra för.

R1 wannabe, jag kan kolla upp det tills imorgon.
 
Byta bromsskivor....

Jag har tänkt mig att uppgradera bromseriet på min K4:a, har stoppat dit radialpump från en K5:a och stålomspunnet och tänkte att jag skulle stoppa på 320 mm skivor och distanser till oken.

Vad har ni för tankar om det? Kan det funka? Blir det bra kanske är en viktigare fråga iofs...
 
Hmm skulle ta bort motorn för att lämna in ramen på omlack.
Dock behövs visst något specialverktyg för att lossa motorn i bak.
Dom där justeringarna som pressar motorn åt vänster.
Nån som vet om det finns att köpa eller några mått så man kan göra en själv?

Jag gjorde ett eget verktyg av en gammal hylsa. Bara att ta fram vinkelslipen och slipa ner kanten utom på dom fyra punkterna så den passar in. Kommer inte ihåg vilken storlek på hylsa jag hade. Kan kolla om du vill?
 
schysst hoj! vad har du fått ut för effekt på den där?

Jag har tänkt mig att uppgradera bromseriet på min K4:a, har stoppat dit radialpump från en K5:a och stålomspunnet och tänkte att jag skulle stoppa på 320 mm skivor och distanser till oken.

Vad har ni för tankar om det? Kan det funka? Blir det bra kanske är en viktigare fråga iofs...

pumpen från k5 är inte så mycket bättre än den som sitter på k4, vet en polare här på sh som har en brembo pump till salu för ett schysst pris. sök på kazman86 och fråga om han har kvar den.

en bra pump gör stor skillnad
 
Last edited:
Ok, nu har jag iofs redan bytt och luftat, vill helst inte behöva göra det igen dock, så jag tänkte mest på skivbiten... Har du några tankar om det? Hur stor skillnad gör det med större skivor?

Var först inne på att trimma med PC och helsystem men kom på att jag inte behöver mer än 164hk utan lägger pengarna på chassiet ist... :yoparty Jag tror jag märker större skillnad på det... Eller är jag ute och trampar trehjuling nu...?
 
Ok, nu har jag iofs redan bytt och luftat, vill helst inte behöva göra det igen dock, så jag tänkte mest på skivbiten... Har du några tankar om det? Hur stor skillnad gör det med större skivor?

Var först inne på att trimma med PC och helsystem men kom på att jag inte behöver mer än 164hk utan lägger pengarna på chassiet ist... :yoparty Jag tror jag märker större skillnad på det... Eller är jag ute och trampar trehjuling nu...?


Blir ju skillnad om du byter till större skivor men förvänta dig inte allt för mycket.

Byt inte för mycket på engång så du har koll på vad som egentligen funkade. Jag byte pump på min, om det inte blivit den skillnaden jag önskar så byter jag till värre ok nästa vinter. Så vet jag vad som brister på dessa hojar. Läst en hel del här på sh samt amerikanska sidor att det är pumpen som är den största boven på gsxr.



helt rätt tänkt, tänkte likadant......oftast är det så inom bilvärden också. man bara trimmar och strävar efter värre motor men sen när det gäller att få stopp på skiten brister det en hel del.
 
Nån som vet var man kan få tag på bromsklossar till ett vettigt pris. Vill ha orginal, men är det nån som har koll på nått bättre alt. till samma pris så funkar det med.
 
Letar Delar

Letar efter Tank och bakfälg till hojen, Tanken kan va repig å bucklig. Nån som har de liggande så Pma,

MVH

Anders
 
Nån som vet var man kan få tag på bromsklossar till ett vettigt pris. Vill ha orginal, men är det nån som har koll på nått bättre alt. till samma pris så funkar det med.

jag kör med biltemas och är riktigt nöjd. biter bra och ursprungsmärket är goldfren efter info man fått här på sh.

inga racebelägg men några banåkare har även testat dessa där med gott reslutat.
 
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Back
Top