Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Kör hojen riktigt varm. På med hylsa och knacka/banka på den med hammare. Sen är det bara att dra loss.
Tackar så mycket skall testas! :Bugar

Det funkade perfekt!

En till fråga dessa plast"nitar" som sitter här och var som t.ex undertailen sitter fast med. Vart kan man köpa sådana? Upptäckte att en del har börjat ge sig och saknades några på en del ställen.
 
Last edited:
Någon som kan berätta mig hur en GSXR 1000 K3/K4 är? Hur är den att köra? Hur upplevs motorn?

Jämför den gärna mot andra literhojar som ni kört, för och nackdelar.
 
Mina åsikter om man tittar på -03.
Suzukin bra register drar redan från låga varv.
Hondan tråkig motorkaraktär rakt igenom, men riktigt bra bromsar.
R1 All effekt på topp, ketchup effekt.
Kawan har jag ingen erfarehet av.

Alla har sina för och nackdelar.....
Varför jag valde suzuki. Bra märkes verkstad med kunnig personal i närheten.
 
Tackar så mycket skall testas! :Bugar

Det funkade perfekt!

En till fråga dessa plast"nitar" som sitter här och var som t.ex undertailen sitter fast med. Vart kan man köpa sådana? Upptäckte att en del har börjat ge sig och saknades några på en del ställen.

Kul att höra.

Platspluppar köper du hos Suzuki handlaren. 20-25kr styck:huvet
 
ägarmanual

Med risk för att bli idiotförklarad....

Är det ngn som sitter på en ägarmanual till en gsxr 1000 k1?
Sökt som fan men hittar inget. Pm:a gärna om ni har ngn.
 
Har endast hunnit åka 10 mil med den, men nu är den avställd till nästa säsong.
Men det är verkligen en rolig hoj.

147 hk? låter lite lite enligt mig.
Denna sida visar andra siffror

http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx-r_1000_2003.php

ursäkta mig. Vet du hylstorlek för att lots bakhjulet på -01an?

Mina åsikter om man tittar på -03.
Suzukin bra register drar redan från låga varv.
Hondan tråkig motorkaraktär rakt igenom, men riktigt bra bromsar.
R1 All effekt på topp, ketchup effekt.
Kawan har jag ingen erfarehet av.

Alla har sina för och nackdelar.....
Varför jag valde suzuki. Bra märkes verkstad med kunnig personal i närheten.

Ursäkta vet ni storleken på hylsan till bakhjulet?:Bugar
 
Last edited:
Någon som har ett bra tips vad man kan ha för att smörja en o-ringskedja med?
 
Någon som har koll på orginaldrevningen på en k3'a ?
Tycker min känns ovanligt seg att varva ur på de högre växlarna.
Hur snabbt går era hojar om ni varva ur 2'ans växel?
 
Någon som har koll på orginaldrevningen på en k3'a ?
Tycker min känns ovanligt seg att varva ur på de högre växlarna.
Hur snabbt går era hojar om ni varva ur 2'ans växel?

Om jag inte minns fel är det 43bak och 17 fram.

Själv kör jag +3 extra på bakdrevet och upplever hojen mycket roligare.
 
Är på jakt efter en hel/inte vurpad framlampa till k3, nån som har byggt banhoj och har en liggande?
 
Misstänker glappkontakt i brytaren på styret då hojen dör sporadiskt och det hjälper om jag slår av brytaren och på den igen eller knackar lite på den.

Finns det något sätt att koppla ur denna brytare så den inte fungerar? Kan Suzukis 5 års garanti täcka detta fel?

Tacksam för snabba svar.
 
Det är inte så enkelt att det bara kommit in fukt som sedan ärgat (stavning?)
och på så sätt ställer till dina problem? Prova att duscha in lite WD-40 eller 5-56 och flippa knappen fram å tillbaks ett par gånger.
 
Böjde upp knappen och sprutade in lite kontaktspray och nu verkar det fungera:tummenupp
 
Är på jakt efter en hel/inte vurpad framlampa till k3, nån som har byggt banhoj och har en liggande?

När jag jagade ett (när jag köpte ditt lyse :D) så hade fursten, swt-racing ett till salu. Det skulle vara helt och oskadat, kolla med honom om han har det kvar.

Va fan nu förresten? Skall det bli kåphoj igen?

/R
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top