Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Tjena,

ny på sporthoj (iaf med att skriva...) och har en nyinköpt GSXR 1000 K3.
Har precis bytt till nya miniblinkers bak och som många andra har jag fått problem
med att dioderna blinkar för snabbt. Har läst andra trådar här och har fått tips om att köpa ett lastoberoende blinkersrelä (som jag inskaffat).

Nu till problemet eftersom jag inte vill hålla på för mycket inne i garaget nu på sommaren:
Var sitter orginal blinkersrelä? Trodde att det skulle sitta under dynan men det gjorde det tydligen inte.

Det går inte att montera lastberoende relä på din hojmodell tyvärr, Det blir till att köpa motstånd o sätta till dina blinkers, finns på biltema :)

Fahrenheit till Celsius och mph till km/h på en gixxer 1000 k3a någon som vet?
polaren köpte sig en ny mätare på ebay å tänkte inte på detta,
tips på komandon eller e de om programering som gäller?

Farenheit till Celsius går att fixa men inte Mph till Kmh.

Farenheit till Celsius går att fixa men inte Mph till Kmh.

Lobo_gixxer menar tvärtom.

alltså mph går att ändra till km/h men inte farenheit till celsius.

har själv farenheit på min hoj och får leva med det tyvärr.

Last edited:

Fan, vad lustigt.. verkar finnas flera varianter på det här. Min som är från england visar celsius och kan ändras mellan MPH och KMH... Men de kanske använder celsius i england?

På min ändrar man genom att ställa mätaren i läget där körsträckan visas, alltså inte på någon av tripparna eller klockan. Håll sedan SEL och ADJ knappen intryckta samtidigt i 3 sekunder så slår den om. Har för mig att man måste börja med SEL och sedan snabbt på ADJ så det i princip blir samtidigt. Är lite osäker på det sista dock...

/R

Det går inte att montera lastberoende relä på din hojmodell tyvärr, Det blir till att köpa motstånd o sätta till dina blinkers, finns på biltema :)

OK, tack!

Då var jag lite för snabb med att inhandla ett nytt relä. :huvet Då får det blinka snabbt denna sommaren, fixar det under vintern.
Varför fungerar det inte på våra hojar?

He he! Prexis. Sorry om jag gjorde dig exalterad i onödan. :rolleyes:

Blev en K4 iaf! Underbar maskin! :)

Snart service på den dock men det är det är det lätt värt. Får hoppas på några mer timmar på vägen nu. :)

OK, tack!

Då var jag lite för snabb med att inhandla ett nytt relä. :huvet Då får det blinka snabbt denna sommaren, fixar det under vintern.
Varför fungerar det inte på våra hojar?

Hmm Nu är jag ute på djupt vatten då jag bara läst att det är ett multifunktonsrelä som sitter på k3-k4, :confused:
Själv har jag vanliga glödlampor i blinkersen,

farenheit är bättre än iget alls:tummenupp

Fan, vad lustigt.. verkar finnas flera varianter på det här. Min som är från england visar celsius och kan ändras mellan MPH och KMH... Men de kanske använder celsius i england?

På min ändrar man genom att ställa mätaren i läget där körsträckan visas, alltså inte på någon av tripparna eller klockan. Håll sedan SEL och ADJ knappen intryckta samtidigt i 3 sekunder så slår den om. Har för mig att man måste börja med SEL och sedan snabbt på ADJ så det i princip blir samtidigt. Är lite osäker på det sista dock...

/R

Tackar för detta! :Bugar

Last edited:
Även jag har skaffat mig en gsxr 1000

Det är väl lämpligt att posta en bild med

726581_ukgwsf.jpg

Satan vilket skick den var i! Den kan inte ha rullat många mil!

Mycket snygg grattis till köpet!

Ja den är verkligen i kanonskick och har rullat 1500 mil än så länge.

Funderar på att sätta in xenon i halvljuset, någon som har en bild på hur det ser ut på en gsxr 1000?

Skall besiktigs hojen nästa vecka nästa vecka och har ett jävla problem med ljuddämparen. Har en yoshimura kortad på och den låter en aning för mycket så skulle slänga på orgburken men skruvarna till yoshit vägrar att släppa. Vågar inte ta i mer nu men skall testa lite lätt med mutterknacken imorn får vi se om det går att rubba dem.

Någon som har några tips?

Skall besiktigs hojen nästa vecka nästa vecka och har ett jävla problem med ljuddämparen. Har en yoshimura kortad på och den låter en aning för mycket så skulle slänga på orgburken men skruvarna till yoshit vägrar att släppa. Vågar inte ta i mer nu men skall testa lite lätt med mutterknacken imorn får vi se om det går att rubba dem.

Någon som har några tips?

Kör hojen riktigt varm. På med hylsa och knacka/banka på den med hammare. Sen är det bara att dra loss.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT