Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

När jag jagade ett (när jag köpte ditt lyse :D) så hade fursten, swt-racing ett till salu. Det skulle vara helt och oskadat, kolla med honom om han har det kvar.

Va fan nu förresten? Skall det bli kåphoj igen?

/R

nja, men alltid bra att ha liggande, man vet aldrig :P eller bra att ha när hojen ska säljas eller liknande.
 
nja, men alltid bra att ha liggande, man vet aldrig :P eller bra att ha när hojen ska säljas eller liknande.

Får tyvärr meddela att han inte har det kvar längre...:rodnar Fick närkontakt med ett rådjur i morse som lyckades mosa fronten på hojen så jag var tvungen och tjööpa lyset av honom... sorry!

Fan, ingen bra säsong det här... :huvet Själv klarade jag mig, gick inte omkull ens men rådjuret var utsmetat på halva hojen och fan vad det skitar ner. Front- och magkåpa, kåpglas, air ducts, lyktan blev mos och kylaren krokig. Är det någon som vet från vilka årmodeller kylaren passar? Eller kanske tom har någon som ligger och dräller?

/R
 
Får tyvärr meddela att han inte har det kvar längre...:rodnar Fick närkontakt med ett rådjur i morse som lyckades mosa fronten på hojen så jag var tvungen och tjööpa lyset av honom... sorry!

Fan, ingen bra säsong det här... :huvet Själv klarade jag mig, gick inte omkull ens men rådjuret var utsmetat på halva hojen och fan vad det skitar ner. Front- och magkåpa, kåpglas, air ducts, lyktan blev mos och kylaren krokig. Är det någon som vet från vilka årmodeller kylaren passar? Eller kanske tom har någon som ligger och dräller?

/R

Fy fan! skönt o höra att det gick bra för dig.

ingen fara, du har nog mer nytta av den än jag då den förmodligen kommer ligga och samla damm. men bara för det betyder det inte att jag inte är intresserad av en. så har nån en liggande och råkar läsa detta är det bara skicka ett pm eller nåt.
 
Kastar ut en fråga! Någon som har eller vet någon som har bromskivor fram till en k3.
 
Kastar ut en fråga! Någon som har eller vet någon som har bromskivor fram till en k3.

Nu bor du inte i närheten men om du ska beställa så har ISR hemma.
Ringde i fredags men så visade det sig att jag inte behövde byta.
4500:- för 2 st. När jag ringde runt till de flesta andra ställen var det styckepriset.
 
Hej!
Har funderingar på att byta upp mig från min 600:a -01 till just en 1000 K3, eller K4, till nästa år. Så varför inte kika med er innan;
Är det nåt speciellt man ska kika på just på dem här årsmodellerna innan köp?
Generellt sett, är DU nöjd med din K3, K4?

// Martin
 
Nu bor du inte i närheten men om du ska beställa så har ISR hemma.
Ringde i fredags men så visade det sig att jag inte behövde byta.
4500:- för 2 st. När jag ringde runt till de flesta andra ställen var det styckepriset.

Inte behövde byta?? Utveckla ditt svar svar?:confused:
 
Inte behövde byta?? Utveckla ditt svar svar?:confused:

Började jaga skivor innan jag hade plockat ner hojen. Hittade sen det som orsakade vibrationerna i styret och det var inte skivorna. Hade fått tips här på sporthoj att det troligen borde vara skivorna innan.

Felet, ja, det är en helt annan historia :)
 
Kastar ut en fråga! Någon som har eller vet någon som har bromskivor fram till en k3.

Kolla på ebay, gå hitta billiga begagnade skivor där.
Sen kan man även köpa nya kinakopior av galfer skivor, men har ingen erfarenhet av dom.
 
Nån här som bänkat med Pc3, yoshi helsystem, å annat filter? E lite nyfiken på hur mucho effekt de kan va i min. Va nån som snacka om 167 på hjulet men de tycker jag låter mycke.
 
Nån som har provat dessa kopior?

Jag säger köp! de har bättre passform än vissa crashkåpor. Ska du köpa ex crashkåpor lacka de i endast en färg så får det för de första inte samma resultat, sedan hamnar priset på ca. 6-7 tusen kronor för crashkåpor om du ska ha dem någorlunda bra, men ändå inte lika bra som de bättre kinakåporna.

Och ska man köpa slitna original är det sällan man hittar dem komplett eller i så pass fint skick att man slipper lacka om dem. Så det kan landa på 3-4 tusen för slitna kåpor sedan ett par tusen för en enkel färg och blir lite mer om du ska ha dekaler och grejer.

Så varför inte köpa ett par kinakåpor i en snygg färgsättning, och ha dem som slit o släng kåpor? och vill man ha schyssta grejer köper man från de som har bra rekommendationer och kåporna ska vara i ABS plast.

Bara min tanke! jag kommer lätt köpa ett par kinakåpor när/om man blir sugen på att åka med kåpor ett tag.


Kinakåporna hade dåligt ryckte tidigare då de börjades säljas för att de var tillverkade i fel plast som kunde spricka och gå i 1000 bitar om man höll över 200+ men även de har lärt sig av sina misstag och utvecklats. Idag är de i ABS plast (de seriösa med bra rekommendationer) och av de två kåpsett jag sett i verkligheten vart jag jävligt imponerad.
 
Jag säger köp! de har bättre passform än vissa crashkåpor. Ska du köpa ex crashkåpor lacka de i endast en färg så får det för de första inte samma resultat, sedan hamnar priset på ca. 6-7 tusen kronor för crashkåpor om du ska ha dem någorlunda bra, men ändå inte lika bra som de bättre kinakåporna.

Och ska man köpa slitna original är det sällan man hittar dem komplett eller i så pass fint skick att man slipper lacka om dem. Så det kan landa på 3-4 tusen för slitna kåpor sedan ett par tusen för en enkel färg och blir lite mer om du ska ha dekaler och grejer.

Så varför inte köpa ett par kinakåpor i en snygg färgsättning, och ha dem som slit o släng kåpor? och vill man ha schyssta grejer köper man från de som har bra rekommendationer och kåporna ska vara i ABS plast.

Bara min tanke! jag kommer lätt köpa ett par kinakåpor när/om man blir sugen på att åka med kåpor ett tag.


Kinakåporna hade dåligt ryckte tidigare då de börjades säljas för att de var tillverkade i fel plast som kunde spricka och gå i 1000 bitar om man höll över 200+ men även de har lärt sig av sina misstag och utvecklats. Idag är de i ABS plast (de seriösa med bra rekommendationer) och av de två kåpsett jag sett i verkligheten vart jag jävligt imponerad.

Jättesnällt att du tar dig tid att skriva ett så långt inlägg. Men nu va de bromsskivor vi pratade om.:)
 
Jag säger köp! de har bättre passform än vissa crashkåpor. Ska du köpa ex crashkåpor lacka de i endast en färg så får det för de första inte samma resultat, sedan hamnar priset på ca. 6-7 tusen kronor för crashkåpor om du ska ha dem någorlunda bra, men ändå inte lika bra som de bättre kinakåporna.

Och ska man köpa slitna original är det sällan man hittar dem komplett eller i så pass fint skick att man slipper lacka om dem. Så det kan landa på 3-4 tusen för slitna kåpor sedan ett par tusen för en enkel färg och blir lite mer om du ska ha dekaler och grejer.

Så varför inte köpa ett par kinakåpor i en snygg färgsättning, och ha dem som slit o släng kåpor? och vill man ha schyssta grejer köper man från de som har bra rekommendationer och kåporna ska vara i ABS plast.

Bara min tanke! jag kommer lätt köpa ett par kinakåpor när/om man blir sugen på att åka med kåpor ett tag.


Kinakåporna hade dåligt ryckte tidigare då de börjades säljas för att de var tillverkade i fel plast som kunde spricka och gå i 1000 bitar om man höll över 200+ men även de har lärt sig av sina misstag och utvecklats. Idag är de i ABS plast (de seriösa med bra rekommendationer) och av de två kåpsett jag sett i verkligheten vart jag jävligt imponerad.



Fast nu pratade vi bromskivor iofs :tungan
Angående kinakåpor så håller jag med dej, har själv precis beställt ett par :tummenupp

Då mina orginal inte är så fina längre.....
 

Bifogat

  • DSC00207.jpg
    DSC00207.jpg
    235.6 KB · Visningar: 91
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top