Suzuki GSX-R 1000 2009-2011 tråden

  • Thread starter Thread starter Hudik
  • Start date Start date
Sd står för Steering damper och C93 är solenoiden som sitter i dämparen. Du får det här felet när hojen tappar kontakten med solenodien. Prova att lossa kontakten och plugga in den igen. Kolla också om du ser några skadade kablar, just där så sträcks kablarna och kan gå av.

Hade ägnat några dagar åt att kolla upp detta på Google och fick enbart fram amerikanska sidor, inget från Sverige.
Hade testat lossa kabeln och sätta tillbaka men inget funkade.
Idag fick jag dock tummen ur och kollade ordentligt och där fanns mycket riktigt ett kabelbrott. Skarvade dit några cm förlängning och den funkar prima nu.

Stort tack för hjälpen!:yoparty:banana:krama

Och den här var till nytta mest för att försäkra mig om att jag inte skulle göra någon skada när jag skulle lirka undan övre sidokåpan på höger sida för att få dit mina stora händer.
http://www.suzukigsxr.org/exterior_parts_removal_and_installation-664.html
 
Hade ägnat några dagar åt att kolla upp detta på Google och fick enbart fram amerikanska sidor, inget från Sverige.
Hade testat lossa kabeln och sätta tillbaka men inget funkade.
Idag fick jag dock tummen ur och kollade ordentligt och där fanns mycket riktigt ett kabelbrott. Skarvade dit några cm förlängning och den funkar prima nu.

Stort tack för hjälpen!:yoparty:banana:krama

Och den här var till nytta mest för att försäkra mig om att jag inte skulle göra någon skada när jag skulle lirka undan övre sidokåpan på höger sida för att få dit mina stora händer.
http://www.suzukigsxr.org/exterior_parts_removal_and_installation-664.html

KUL! Skönt att det löste sig!! :)
 
En annan stillsam undran.Är det vanligt att det klonkar till ordentligt och hojen rycker lite framåt när man går in i ettan från neutral?
 
En annan stillsam undran.Är det vanligt att det klonkar till ordentligt och hojen rycker lite framåt när man går in i ettan från neutral?

Helt normalt...:):tummenupp

Kopplingen klibbar ihop lite grann så det frikopplas inte helt, speciellt med kall motor. Testa med avstängd motor, ettan i, dra in kopplingen och rulla hojen framåt så känner du hur mycket motstånd det är. Gör detta både med kall och varm motor så ser du att det inte skiljer speciellt mycket...:)
 
Verkar lugnt i våran tråd, händer det nåt i garagen?
 
Letar efter kraschpuckar där jag inte behöver kapa i kåporna, nån som har nått tips? Har en 11:a med 12:ans kåpor men det lär väl inte skilja något antar jag.
 
Utmärkt! Tog dig på orden och beställde ett par från agenten i UK. Tackar
 
Sitter även 12:ans system på min hoj, något man borde fundera kring? Min är är en 11:a och borde ju egentligen ha dubbelburk
 
Sitter även 12:ans system på min hoj, något man borde fundera kring? Min är är en 11:a och borde ju egentligen ha dubbelburk

Har du enkelburk och Brembook på den? Isåfall är det en 2012. Det kan stå 2011 i papperna om den är inreggad 2011 men den kan fortfarande vara 2012 års spec...:):tummenupp
 
Har du enkelburk och Brembook på den? Isåfall är det en 2012. Det kan stå 2011 i papperna om den är inreggad 2011 men den kan fortfarande vara 2012 års spec...:):tummenupp

Tyvärr inte, dom svarta oken. Dock kåpor och enkelburk från 2012 på den. Om det inte är oken som är bytta. Var en av två hojar som gick superbike 2012 varav denna var den äldre i ett stall och när dom återställdes så var det visst inte så viktigt vilken hoj som fick vilken del....

Fick krashisarna idag btw:)

 
Last edited:
Tyvärr inte, dom svarta oken. Dock kåpor och enkelburk från 2012 på den. Om det inte är oken som är bytta. Var en av två hojar som gick superbike 2012 varav denna var den äldre i ett stall och när dom återställdes så var det visst inte så viktigt vilken hoj som fick vilken del....

Fick krashisarna idag btw:)


Ah, då är jag med. Du har en hybrid med andra ord, coolt :):tummenupp
 
Vid vilken temp ska fläkten kicka igång? Har varit uppe i 106 grader utan att fläkten gått igång. Känns högt?

Edit- Äsch ingen fara
 
Last edited:
Bytte ryk på hojen k9,a, vilket innebar att katten försvann. Vet inte ifall den går magert men antar att bazzaz eller powercommander inte lär skada i detta fall, cykeln går bra iaf. Vilken av dom föredrar ni? Gärna förslag på åf i mellansverige om ni har några. /Mvh
 
Hur är det, passar plast från en 15 på en 11:a?
 
Bytte ryk på hojen k9,a, vilket innebar att katten försvann. Vet inte ifall den går magert men antar att bazzaz eller powercommander inte lär skada i detta fall, cykeln går bra iaf. Vilken av dom föredrar ni? Gärna förslag på åf i mellansverige om ni har några. /Mvh

Fick du någonsin svar? :)

När du plockar bort katten så bör du definitivt göra något åt mappningen men det har du kanske gjort vid det här laget?
Bazzaz är ju en roligare pryl enligt min mening men mig veterligen så finns det ingen (få) i sverige som håller på med den. Det är ju annars omflashning av ECU eller Powercommander som gäller, helst med bänkning och individuell injustering av just din motor. Gör väldigt stor skillnad på hur den går:)
 
Tack för svar Niklas. Har skickat förfrågan till motospeed i Västerås, "tror" järvsömotor har bänk också vilket hade varit närmare, vet dock inte hur duktiga varken motospeed eller järvsö är på att dona. Känner du till någon bra, säg dalarna/gävleborg/Jämtland/medelpad. /Mvh.
 
Tjena,
Någon som tänker sälja sin gsx-r 750/1000 (2009-2013)?
Pm please.????
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top