Suzuki GSX-8S-tråden

Alltså jag går väl mot strömmen och säger att jag gillar den, som sjp säger, en snyggare Duke... MEN!!! Jag kommer ALDRIG köpa en "sportig" hoj hur jävla snygg den en hade vart om det har en paralelltwin under 150hk, med undantag för eventuellt 890r för att den är så jävla bra (men ohyggligt jävla ful)!! Dock valdes den bort i sista köpet till förmån för Tuono v4.

Ska man ha en sportig hoj ska det ha effekt och lite jävlar anamma! Annars köper man nåt som är retro och coolt :)

Det är absolut inget fel på vaniljglass.

Men applicera samma tankesätt på ”sporthoj” som du gör på ”sportbil” så blir det enklare att se vad det handlar om.

Det handlar inte om att avgränsa till de senaste modellerna av literklubbor, det är något annat det handlar om.

Ducati 916 har långt ifrån 150 hk, är det då inte en sporthoj?

Suzuki RGV250?

Norton Commando?

Det verkar bli en schysst hoj för oss mellanmjölksåkare. Kan lätt tänka mig en i framtiden. Lagom med effekt och gillar utseendet.

Det är inte den snabbaste eller snyggaste hojen för nästan 100k MEN jag älskar den! Snyggful, helt OK utrustning även om man saknar vissa saker. Jag höll på vela väldigt länge men köpte ändå en 8s med sportpack. Gjort lite ändringar själv och måste säga att jag är jäkligt nöjd med den.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back