Suzuki GSX-8S-tråden

Kul att det kommer nya modeller, men…

…vad är det där för jävla trams man kallar ram…???

Jag är kroniskt allergisk mot pinnstaket som är designade för att se ut som något helt annat.

Och…

Vilket.
Hellvettes.
Jävla.
Fult.
Framlyse.
 
Vad kan det bli för prislapp tro?
Suzuki brukar ju vara ganska bra prissatta/billiga.
 
Den dag jag tar makten - inte nödvändigtvis genom politiskt val, men ändå den dag jag tar makten - så ska jag försöka undvika blodspillan. Men en sak är redan klar - fem framljusdesigners ur motorcykelvärlden kommer att dömas till stening på torget.

Jag är ju egentligen övertygad demokrat men jag är beredd att göra ett undantag och ge dig makten mot att du slutför denna plan.
 
Den dag jag tar makten - inte nödvändigtvis genom politiskt val, men ändå den dag jag tar makten - så ska jag försöka undvika blodspillan. Men en sak är redan klar - fem framljusdesigners ur motorcykelvärlden kommer att dömas till stening på torget.

Jag är ju egentligen övertygad demokrat men jag är beredd att göra ett undantag och ge dig makten mot att du slutför denna plan.
Mmmm, de gamla designerna genom åren var helt klart bättre än denna nya trend. Även om jag tycker det är bra att de vågar.
Fast italienarna brukar ju vara bra på det här med design och MV Agusta hade en koncepthoj som de visade upp på EICMA i år.

Så här såg den ut:
MVAGUSTA.jpg
 
Men framför allt så tycker jag att 81hk ur vad som är nästan 800 kubik sportig nakenhoj låter väl klent.

Jag läste specen lite mer noggrant och reagerade också på det högst måttliga effektuttaget. Man har ju uppenbarligen problem att uppfylla Euro 5 med sin sporthoj, är det månne emissions- och bullerkrav som håller tillbaka siffrorna...?
 

1668278288718.png

1668278230392.png

Modärnt! :tummenupp
 
Jag läste specen lite mer noggrant och reagerade också på det högst måttliga effektuttaget. Man har ju uppenbarligen problem att uppfylla Euro 5 med sin sporthoj, är det månne emissions- och bullerkrav som håller tillbaka siffrorna...?
Kanske, men som sagt, Tråk-Honda fyller ju samma krav.
 
Suzuki har gjort en motor där effekten kommer lägre ner, högt vriid, som passar bäst till vstrom? Honda har gjort en lite mer högvarvig motor som passar bättre för gatan (till Hornet)?

Båda har kompromissat och valt en sniklösning där samma motor används för båda applikationerna.
 
Suzuki har gjort en motor där effekten kommer lägre ner, högt vriid, som passar bäst till vstrom? Honda har gjort en lite mer högvarvig motor som passar bättre för gatan (till Hornet)?

Båda har kompromissat och valt en sniklösning där samma motor används för båda applikationerna.
Har dom?

Toppeffektnummrorna de publicerat ser ju lite så så ut....
Men jag har varken kört, eller dynotestat någon av dem.
 
"Tebax" kan testa dom, han verkar tillräckligt modig och mogen för uppgiften nu när han har avfärdat Kawasaki 500.
Hallå där! Dissar du en GPZ500??? ?
Fast den är i alla fall snyggare än många moderna hojar enligt mitt tycke.
Många moderna hojar är ett hopplock av delar, vinklar och olackade kåpor.
 

Bifogat

  • A0CBCD33-2FDC-4103-A402-777AC8F50CB7.jpeg
    A0CBCD33-2FDC-4103-A402-777AC8F50CB7.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 20
Notera att den har samma gröna metalliclack som moderna Kawa som H2… :hihi:yoparty:tuttar
 
Den dag jag tar makten - inte nödvändigtvis genom politiskt val, men ändå den dag jag tar makten - så ska jag försöka undvika blodspillan. Men en sak är redan klar - fem framljusdesigners ur motorcykelvärlden kommer att dömas till stening på torget.
Och just Suzuki som haft så fina lysen förr.
20200923_164907.jpg
 
Hallå där! Dissar du en GPZ500??? ?
Fast den är i alla fall snyggare än många moderna hojar enligt mitt tycke.
Många moderna hojar är ett hopplock av delar, vinklar och olackade kåpor.
Håller med dig om att -80 och -90 talen har fler snygga hojar i jämförelse med 2010-2023.
Säkert inga fel på GPZ 500 om man förlägger sin körning i vägrenen hahaha.

Lite skoj får vi ha här i tråden.
 
Jag kanske bara börjar bli gammal, men när det gäller hojars design så väljer jag runda lysen och 70- eller 80-tals design såväl som 90-talets sporthojar, alla dagar i veckan. Jag kan även uppskatta viss så kallad retrodesign. Skulle MV bara ha gjort ett liiite större lyse på Superveloce'n hade jag nog kompletterat garaget med en sådan.
 
Ja att dagens hojar till största delen är skitfula är tyvärr ett faktum... men det ursäktar på intet sätt de ansvariga för den bukett framljus som du visade i ett tidigare inlägg. Borde kunna dömas för miljöförstöring åtminstone.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top