Suzuki Gsx 1700 Rekke seks prosjekt

Det enkla är ibland de svåraste, slangklämman är genial. Ska helt klart anamma den idén.

Sen finns det sånt som uppenbarligen är svårt som att bygga om en GSX1100 till en GSX1700 även om exempelvis Millyard får såna saker att verka enkla i sina videos. Det är det inte.
Jag lyfter på hatten av respekt för ditt arbete.
 
Så fikk jeg lagd 2 stk lykt fester til en 6" front lykt som jeg hadde liggende. Neste blir å få lagd nye fester til oljekjøler å få lagt opp nye slanger ned til blokk.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    533.8 KB · Visningar: 35
  • 2.jpg
    2.jpg
    660.6 KB · Visningar: 25
  • 3.jpg
    3.jpg
    658.2 KB · Visningar: 28
  • 4.jpg
    4.jpg
    796.8 KB · Visningar: 37
  • 5.jpg
    5.jpg
    671.9 KB · Visningar: 37
Da går det sakte men sikkert fremover, bare modifisering av tank, så gjøre ferdig eksos 100%. Etter dette kan jeg lakkere tank å side deksler, da vil tiden være inne for prøve kjøring :)
 

Bifogat

  • felg 4.jpg
    felg 4.jpg
    2.3 MB · Visningar: 98
Hur många hk estimerar du såhär före bänkning?
Rundt 210 220hk på veiva. Er std Gsxr 1100 kammer, men portet topp, 5 vinklet seter, 12,5:1 i komp, squish på 0.8mm, Rs 36, 6-1 eksos, ignitech tenning, så burde bli ganske optimal med std kammer, Time will show :)
 
Bare slutten på eksosen igjen så hjelper det. Neste blir å bygge om tanken, få bort std kran, få to utganger bakerst i tanken men bensin kran på slangen. :) Blir vel oppstart om noen uker :tummenupp
 

Bifogat

  • felg 5.png
    felg 5.png
    1.7 MB · Visningar: 70
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top