Suzuki Gsx 1700 Rekke seks prosjekt

Det finns absolut ingen som helst vettig anledning till att bygga en sån här motor.
Det är ett fruktansvärt slöseri med både tid och pengar.

Därför älskar jag att det finns folk som gör det!

Jag kommer att följa bygget med spänning!

Måtte lage ny tenningsplate, brukte 3 pickuper fra Gsxr. 120 grader i mellom hver pickup, så fikk jeg programmert Ignitech ecu til å tenne riktig, kjørte da alt i dreibenken så jeg så at alt fungerte :tummenupp
Bruker Hayabusa coiler.

image2-2.jpgimage33-3.jpgIMG_3526111-1.jpgimage333-1.jpg

Last edited:
Blir vel en Gsx 1100 92 jeg har stående. Blir langbaksving å litt lav.

God kveld, ting tar tid selv om det ser ut til at jeg ikke har gjort noe. Men mye har blitt gjort. Kammer er ferdig montert. Så har jeg satt Gs750 drev på 1100 clutch kurv, var ingen bolt one jobb. Dette er gjort for å få rettskjært drev mellom veiv og clutch.Clutch 1.jpg
Motor 1.jpgMotor 2.jpgMotor 3.jpg

Wow! Älskar såna här byggen, påminner om Allen millyards skapelser! Sjukt coolt, ska följas med spänning! :tummenupp

Vad ska man säga är ju som svårt att komma med nåt, är sjukt imponerad av såna som kan göra såna här saker:tummenupp

Som mer montör än mekare blir jag sjukt imponerad av när någon visar ett djup i sin kunskap av denna magnitud.

Fantastiskt jobb.

En vanlig dödlig klant-mek som jag undrar: Vad är det som gör Hayabusa-motorn så bra att man tar den som utgångspunkt för alla möjliga fräna byggen? VIlka faktorer är det som är framgångs-receptet?

Nu är ju det här bygget baserat på gsxr 1100 block, men båda maskiner är stabila pjäser som tål trimmning.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT