Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Gokväll. Är sugen på motard igen... Har haft ktm 640 -03 tidigare.
Många säger att drz är slö.. Någon större skillnad på 640 och drz?
Tyckte dessutom att ktm var för hög, är drz lägre i sitthöjd?
Ha d gött
 
Jäkla vad svårt det var att skiljas från DRZ:an. Hade jag haft ett garage hade det för alltid funnits en plats för en DRZ:a. Kanonhoj med lite uppgraderingar.

@niofemtiofyrarr: DRZ:an är ganska slö i standardutförandet. En ny förgasare (med accpump) gör dock underverk. En större krök skulle vara mitt andraval.
Släng på ett bigbore och högre kammar så drar den 640 vilken dag som helst.
Tror att DRZ:an är lite lägre än 640.
 
Förgasarfråga igen.... Har adopterat frugans sm då den ändå bara står. Känner dock att jag skulle vilja ha lite mer tryck i den och har sett att många lovordar förgasarbyte. 3x3 modden är gjord och sitter yoshi helsystem på. Är det så stor skillnad mellan en tm40 och fcr 39 att det motiverar prisskillnaden? Passar tm40 direkt med orginalgummin och vajrar? Är förgasarkoppen på alla fcr 39 likadan dvs går det att trycka dit en begagnad fcr 39 från vilken cykel som helst? Någon här som sitter och trycker på en passande gasare kanske, skicka pm då isf.
 
Förgasare inhandlad. Blev ett impulsköp av en mikuni-yoshimura tmr/mjn 40 som jag hittade på ebay. Får se om det blir bu eller bä. Omdömena om dessa gasare täcker hela skalan. Vissa säger att det är den bästa som finns medans andra säger att det är värsta dyngan som någonsin producerats. Får väl se hur det blir. Har aldrig hållit på med en sådan konstruktion tidigare så lite roligt ska det bli iallafall.
 
Eftersom keihin fcr slantstyle sitter orginalmonterad på drz400e så är ju en sån lätt att installera. Tack vare orginaldelar som gör installationen lätt och bra. Tror inte en tm skulle va en sämre gasare
 
Nä var nästan helt inne på en ny tm 40, finns färdiga kit till drz för ungefär samma pris som en begagnad fcr. Nu råkade jag dock hitta åt denna tmr/mjn istället. Den kommer från en skrotad drz så även om den kanske inte är optimalt inställd borde man ha en hyfsad början i alla fall. Dock är det lite nytt att lära sig då det inte sitter någon vanlig nål i dessa.
 
Nä var nästan helt inne på en ny tm 40, finns färdiga kit till drz för ungefär samma pris som en begagnad fcr. Nu råkade jag dock hitta åt denna tmr/mjn istället. Den kommer från en skrotad drz så även om den kanske inte är optimalt inställd borde man ha en hyfsad början i alla fall. Dock är det lite nytt att lära sig då det inte sitter någon vanlig nål i dessa.
Törs man fråga vad du fick ge för förgasaren?
Var synd att jag inte såg tråden tidigare då jag har en FCR39a liggandes..
 
Hur är drz 400 sm att ligga o pendla motorväg 4-5mil? Varvar den mycket el måste man dreva om den? Blir ju inte lika roligt då!
Kan tilläggas att det inte blir så ofta man å kör motorväg utan blir mest
små vägar hemmakring! Hoppas det finns någon som kan svara då jag är väldigt intresserad av en :Bugar
 
Hur är drz 400 sm att ligga o pendla motorväg 4-5mil? Varvar den mycket el måste man dreva om den? Blir ju inte lika roligt då!
Kan tilläggas att det inte blir så ofta man å kör motorväg utan blir mest
små vägar hemmakring! Hoppas det finns någon som kan svara då jag är väldigt intresserad av en :Bugar

DRZ har en tendens till att varva en del.

Jag har kört med min S-modell på autobahn och och E4:an bl.a. Jag har 39 kuggars bak och fram tror jag att jag har 14. Man längtar ändå efter en sjätte växel, men det är inga problem att hänga med tempot. Man vänjer sig med motorvarvet.

Men jag har inget problem att dra upp min på bakhjulet med tvåans växel i ;)


Det finns mängder med videos på Youtube där vloggarna kör DRZ på motorväg och pratar om det.
 
Boisen!

Är det någon som har koll på hur man fäster egna axle sliders på bakaxeln? vill ju köra med genomgående gängstång, men original sliders sitter ju i någon gummi och metallbussning inne i axeln, är det bara att banka ut försiktigt? Försökte banka ut det med en rundstav, men vill inte vålda allt för mycket innan någon kan konfirmera att det är så det går till :)
 
Boisen!

Är det någon som har koll på hur man fäster egna axle sliders på bakaxeln? vill ju köra med genomgående gängstång, men original sliders sitter ju i någon gummi och metallbussning inne i axeln, är det bara att banka ut försiktigt? Försökte banka ut det med en rundstav, men vill inte vålda allt för mycket innan någon kan konfirmera att det är så det går till :)

Ifall någon söker lyckan i framtiden, så japp, det var bara att banka ut grejerna. Typ wd-40 eller 5-56 kan hjälpa grejerna att komma ut lättare!
 
12923130_10205841150854163_845686052708580267_n[1].jpg
12919888_10205841151974191_8453382550194860908_n.jpg
12920388_10205841151614182_900768407681444502_n[1].jpg

Tråden verkar rätt död :död slänger i alla fall upp några bilder på min pärla :banana:banana:banana
 
Last edited:
1800mil nybesiktigad igår 49bakhjulshästar sedan 220mil med oöppnad botten del fortfarande. Toppen oxå orörd
 

Bifogat

  • 20160513_185435.jpg
    20160513_185435.jpg
    1.1 MB · Visningar: 161
Last edited:
Köpes - lite longshot att skirva här, men nåväl..! Blivit helt sugen på drz (sm), men jävla svåra att få ta i - någon som har en ståendes och vill sälja? Eller kan sälja för rätt peng? Pma gärna. Mvh
 
Efter att en DR-Z 400 blivit moddad enligt konstens alla regler (enligt tipsen i denna långa tråden), funkar då en S-modell att köra som enduro i skogen, tänker mer motionskörning och dylikt (ej tävling), eller är den för slö, för tung, för dåligt chassie, för dålig fjädring eller liknande, för att klara av det? Är sugen på att skaffa en, modda/trimma den, och ha den till gatåka i motardutförande och skogsåka i enduroutförande, men undrar om den klarar av allt detta?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top