Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Det där med touring på en DRZa tycker jag inte verkar jobbigare än på min gamla GSR600. Körde hem från en kompis igår via E4an ~90-100km/h, och ca 5000rpm. Är någon sweet spot där, obefintliga vibrationer.

GSR:en hade småsmå och irriterande vibrationer som var mycket värre. Likaså var vinddraget värre på GSRen. Nu går ju inte en DRZ så mycket fortare, men jag har inte behov av det.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Först ägde jag en E som jag använde som vinterhoj och sedan hittade jag en SM434 som jag nu har som sommarhoj. Tänkte ge mig iväg på längre turer i sommar. Jämfört med KTM så är den väldigt behaglig på längre turer. Enda problemet med min är att den låter som bara den. Ska slänga på original ljuddämparen och besikta nu, troligen åker den av igen men vill hitta något mellanting mellan låta lite eller för mycket...

Har också gått i tankarna att skaffa en 690 men med tanke på vad det kostar i försäkring så går det bort för tillfället. Man vill ju alltid ha mer men så gott smakar det inte, med 434 så går den också riktigt bra.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Överst på önskelistan.

Att Suzuki släpper två nya DRZ med insprutning så de kan säljas i Sverige. En 400 och en 650 både som enduro och SM. Skulle skriva upp mig på väntelista direkt.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Tips på längre turer se Mce.se tror det finns någon plats till Lettland kvar. Hur kul som helst!:tummenupp
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Först ägde jag en E som jag använde som vinterhoj och sedan hittade jag en SM434 som jag nu har som sommarhoj. Tänkte ge mig iväg på längre turer i sommar. Jämfört med KTM så är den väldigt behaglig på längre turer. Enda problemet med min är att den låter som bara den. Ska slänga på original ljuddämparen och besikta nu, troligen åker den av igen men vill hitta något mellanting mellan låta lite eller för mycket...

Har också gått i tankarna att skaffa en 690 men med tanke på vad det kostar i försäkring så går det bort för tillfället. Man vill ju alltid ha mer men så gott smakar det inte, med 434 så går den också riktigt bra.

Vad har du för avgassystem nu? Jag hade ett Yoshi RS2 som kunde väcka döda, men med en db-killer från Ebay blev ljudet betydligt mindre.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Vet ej vad det är för modell men det är blankt och fint samt väcker döda och folk flyttar på sig i alla fall. Funderat på att köpa en db-killer och testa så man kan smyga iväg på morgonen utan att väcka allt för många.
 

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Ort
Österåker
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Ingen som har ett system liggandes? :D rs-2 , mrd/ssw, något fmf helsystem... Gräv fram något nu! :tungan
Någon som har erfarenhet av att beställa från staterna? Kostar ju drygt 3,5k för själva röret på ebay vilket för mig som studerande passar ypperligt, men efter frakt, moms och tull så närmar det sig 6k... Finns det något knep att få det billigare? :banana
 

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Ort
Österåker
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Tredje inlägget på rad nu... Är det jag som spammar eller ni som slappar? :D
Tänkte bara höra om någon utav er har ett PAJ storlek 135 hemma som jag kan köpa. Bad avamc ta hem ett ifrån japan då tydligen allt överallt är slut... 2-3 veckors leveranstid :brinnerup:huvet

Skicka pm om ni har något till övers! :)
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Tredje inlägget på rad nu... Är det jag som spammar eller ni som slappar? :D
Tänkte bara höra om någon utav er har ett PAJ storlek 135 hemma som jag kan köpa. Bad avamc ta hem ett ifrån japan då tydligen allt överallt är slut... 2-3 veckors leveranstid :brinnerup:huvet

Skicka pm om ni har något till övers! :)

Gissar att PAJ = pilot air jet?

Vet du vad du har för förgasare så ring till Bra i gasen. Har inte han hemma så är det illa.
www.braigasen.com
 

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Ort
Österåker
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Någon som vet vad det är för innerdiameter på kylslangen? :) Ska köpa Koso varvräknare med tempmätare. Behöver ha en sån där kylslangsadapter för att mäta vattentemp! Det lär väl ge en ganska exakt motortemp? Sökt innerdiametern på thumpertalk men inte lyckats hitta något :död

Syftar på en sån här adapter: http://www.cykelkraft.se/tempgivare-koso-26mm-vattenkylda-motorer

Må gott!
 

Peter_Högdahl

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2015
Ort
Arvika
Hoj
Suzuki Drz400-03
Hej! Var och köpte mig en Drz400 igår och har nu 2funderingar. Vad ska det vara för Glykol i den samt hur mycket olja ska man fylla på? Har googlat men hittar ingenting:(
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Gör man ett oljebyte så går det åt nästan 2l. För att mäta nivån korrekt på stickan så ska man varmköra till arbetstemp. Stänga av och vänta ett par minuter sedan läsa av stickan med hojen rakt ( alltså inte lutad på stödet).
 
Last edited:

Peter_Högdahl

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2015
Ort
Arvika
Hoj
Suzuki Drz400-03
Tack för svar:tummenupp Sitter även en liten vit behållare nedanför luftfiltret, är den sammankopplad med kylaren på nåt sätt?
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Att ingen köpt TimmyJs 434SM ännu är ett mysterium. Sveriges mest välutrustade och påkostade (?).
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top