Verkar vara svårt att få tag på begagnat motardkit, och att skicka efter nytt känns lite väl dyrt. Har fattat som att hjul från andra modeller ska passa, men vet inte riktigt hur det funkar med distanser och dylikt. Får bli till nästa sommar, men nej, det är inte asroligt att köra asfalt med crossdäck
Köpte förgasaren, hittade http://www.thumpertalk.com/topic/562280-fcr-39mx-install-using-the-tt-kit/ och antar att jag behöver delarna som listas där. Den jag fick tag på hade med TPS, men det spelar väl ingen roll? Sen tror jag det blir att beställa ett MRD-system till sommarn.
3x3-modden känns ganska rättfram efter att ha kollat på lite videoklipp, tack!
För övrigt blir det nog lite nya plastdelar, nya speglar o baklyse. Men det får bli till sommarn, pengarna springer ivägFörväntningarna är stora hehe
Håll koll på t.ex. sporthoj, soe.se, enduromx och andra liknande forum. Det dyker upp sm-kit lite då och då. Om du ska montera hjul från en annan hoj behöver du distanser för att det ska passa. Det kan en mekanisk verkstad fixa åt dig för en liten penning. Men enklast är helt klart att få tag på ett kit anpassat för DRZ:an.
I inlägget från TT har det listat det som behövs för montering. MRD-systemet ska enligt grabbarna på TT vara klart bäst. Tänk dock på att det lever om rejält. Det är inget för den som har känsliga grannar, men om det är max effekt som gäller är MRD det enda valet.
En DRZ:a kan lätt bli dyr när man börjar gå loss på eBay...

Har en utlandsresa i december, skulle kännas dumt att göra av med pengarna innan den