Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0
hej !

någon som vill sälja eller vet någon som har en typ 07 drz att sälja . gärna påkostad med helsystem osv
pris ide 25-30

daniel //

Har i princip bestämt mig för att köpa en drz400 och det lutar åt s-modellen eftersom grusåka är det jag vill åt först och främst. Självklart så vill jag åka gocartbana också så jag undrar vad som krävs för att s-modellen ska funka bra som motard.

Tjena! Har troligtvis en drz 400E -00 till salu . Importerad av någon ägare innan mig så de är tyvärr ingen elstart men alltid lättstartad. Enduro reg men avställd. Säljes nu om jag får ett högt bud annars väntar jag.

Hej!

Jag är ny på forumet och har haft min DRZ 400 S 05' sen januari .

Jag undrar om supermotardfälgarna från DRZ 400 SM passar DRZ 400 S :)? Jag har suttit och googlat som tusan men utan resultat!

Snart vår! Någon som moddat något under vintern? Axel sm fälgarna passar men man måste köra s bromsskiva bak och sm skiva med ok adapter fram om du inte kör s skivan fram oxå så klart.

Hur mycket soppa drar era drz-or ungefär?

Om det är någon som är ute efter en lågsadel eller ett slipon till org kröken så är det bara pma :tummenupp

Är det någon som ska sälja, främst en SM då jag kör i stan till och från jobb. Har tänkt mig runt 25 max,(men helst en 5a mindre som alltid =) )... visuellt skick är mindre viktigt så länge det är skött maskinellt. dra ett mail då för snabbast respons: fredrikwts(snabelA)gmail.com

Min DRZ:a med FCR39 och 434-kit ligger på strax över halvlitern per mil vid "inspirerad" körning på väg till och från jobbet.

Snart vår! Någon som moddat något under vintern? Axel sm fälgarna passar men man måste köra s bromsskiva bak och sm skiva med ok adapter fram om du inte kör s skivan fram oxå så klart.

Det har blivit alldeles för lite pyssel med hojen i vinter, men lillgrabben har äntligen fått en alldeles egen Suzuki.. Nu ska han bara växa till sig lite så att han når ner till marken...

2013-04-15 22.57.56.jpg

Då vart man med en Drz400sm med endurokit.
Behöver en sidopanel bak höger om ngn har en över

Kompisen är ute efter en DRZ 400 till ett bra pris. Har ni någon att sälja så hör gärna av er omgående! Gärna någon från -05 och nyare och enduro, men hör av er med vad ni har.

Kompisen är ute efter en DRZ 400 till ett bra pris. Har ni någon att sälja så hör gärna av er omgående! Gärna någon från -05 och nyare och enduro, men hör av er med vad ni har.

Funderar på att ta en paus från mc-åkandet i sommar då det helt enkelt inte finns tid med ungar, fruar, hundar och hus. Om din polare kan tänka sig en SM är min till salu. http://www.sporthoj.com/annonser/?id=70563

Jag kommer troligtvis inte att lägga ut den på blocket då jag inte orkar med alla dårar som brukar höra av sig. Om det inte är någon från Sporthoj som är intresserad får DRZ:an vila i garaget tills nästa år.

Skulle ni rekommendera DRZ 400 SM som supermotard till A2 körkort (max 35kw) till en som nyligen tagit kortet och vill ha en supermotard till att busa med? Eller finns det bättre alternativ tycker ni?

Det lutar åt att jag skall i början på Augusti åka på campingsemester med två vänner till Norge. Tror ni DRZ:an pallar trycket i sällskap med en XR650R och en Dominator 650? Det blir nästan 300 mil, 98% landsväg.

I utrustningsväg till motorcykeln har jag köpt Michelin Sirac-däck, Safari bräsnletank på 17 liter och drevat den 15/41.

Har ni några bra-att-tänka-på-tips inför en sådan resa? Eller ett par bra packväskar som passar bra på en DRZ?

Tacksam för svar och tankegångar :).

Last edited:
Tjena.

Jag undrar om någon kan reda ut lite frågetecken jag har gällande olika modeller DRZ och huruvida de går att landsvägsregga eller ej? Jag har för mig att jag hört att vissa modeller endast går att E-regga, men det var rätt länge sedan och jag minns inte riktigt hur säker den infon var.

Så - hur ligger det alltså till? Vilka modeller är/går att landsvägsregga och vilka går ej? Vad skiljer de olika modellerna åt?

Jag är lite sugen på att köra lite grus och skog framöver och vill ha en maskin som inte behöver rivas varje vecka och tycker att DRZ verkar vara ett gångbart alternativ. Dock måste den gå att köra på landsvägar då jag definitivt inte orkar kludda med släp varje gång man ska ta sig ut och åka. Dessutom kanske man skulle kunna komplettera med en uppsättning motardfälgar och även åka lite asfalt emellanåt.

Är det någon här som har ett passande ex till salu så tar jag även gärna emot förslag.

Tjena.

Jag undrar om någon kan reda ut lite frågetecken jag har gällande olika modeller DRZ och huruvida de går att landsvägsregga eller ej? Jag har för mig att jag hört att vissa modeller endast går att E-regga, men det var rätt länge sedan och jag minns inte riktigt hur säker den infon var.

Så - hur ligger det alltså till? Vilka modeller är/går att landsvägsregga och vilka går ej? Vad skiljer de olika modellerna åt?

Jag är lite sugen på att köra lite grus och skog framöver och vill ha en maskin som inte behöver rivas varje vecka och tycker att DRZ verkar vara ett gångbart alternativ. Dock måste den gå att köra på landsvägar då jag definitivt inte orkar kludda med släp varje gång man ska ta sig ut och åka. Dessutom kanske man skulle kunna komplettera med en uppsättning motardfälgar och även åka lite asfalt emellanåt.

Är det någon här som har ett passande ex till salu så tar jag även gärna emot förslag.

DRZ 400 SM/S = LV-reggade
DRZ 400 E = E-reggad

E-modellen är i princip helt omöjlig att lv-regga. Det ska finnas ett fåtal, men de har först reggats utomlands och sedan importerats till sverige. Tack vare EU-regler har de då kunnat bli lv-reggade. Det är dock inte möjligt att bygga om en E som finns i landet för att kunna reggas.

Det du letar efter är alltså en S och inget annat.

Om det är grusväg och skogsvägar du tänker köra på borde den funka utmärkt. Är det brötenduro över stock och sten är den i klumpigaste laget.

DRZ 400 SM/S = LV-reggade
DRZ 400 E = E-reggad

E-modellen är i princip helt omöjlig att lv-regga. Det ska finnas ett fåtal, men de har först reggats utomlands och sedan importerats till sverige. Tack vare EU-regler har de då kunnat bli lv-reggade. Det är dock inte möjligt att bygga om en E som finns i landet för att kunna reggas.

Det du letar efter är alltså en S och inget annat.

Om det är grusväg och skogsvägar du tänker köra på borde den funka utmärkt. Är det brötenduro över stock och sten är den i klumpigaste laget.

Tackar för det.
Är alla SM/S utrustade med gathjul, eller finns det varianter med offroadhjul också? Eller får man helt enkelt fixa det i efterhand?

tja !

har nyligen införskaffat mig 06 med 434 kit/kammar/fcr41 fugge . är det någon som har ett system liggandes till drz ? pm/skriv vad ni har :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman