Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Hej! Jag har diverse orginaldelar kvar sen min drz blev stulen, bla. Jd-kittad förgasare och orginal avgasrör mm. pm eller telefon för intresse 0730758810
 
Ni som kör RS-2 på en BigBore! Read and weep..... http://www.thumpertalk.com/topic/687110-yosh-rs2-vs-mrdssw/page__st__40 http://www.thumpertalk.com/topic/961334-dynod-my-434-yoshi-vs-mrd/ 4,5HK upp för Mrd/ssw med korken i, jämfört med en okorkad Rs2a

MRD/SSW verkar helt klart vara det bästa alternativet för en BB-DRZ:a. Konstigt vore annat då det är specialkonstruerat för DRZ:an av en riktig DRZ-fantast. Om jag själv skulle köpa ett avgassystem skulle jag helt klart välja en SSW-pipa. Men nu när jag redan har ett RS2 känns det dock lite onödigt att investera i ett nytt system.
 
Ny moddad och klar! Nya Blinkers, bakljus, styre, handtag. Nu blir det bara en rostfri krök alt komplett system samt ett jetkitt. Letar dock efter ett komplett plastkitt men det är ju svårare att hitta. Finns några bilder till i mitt garage för den intresserade.

visabild.php
 
Last edited:
Ser riktigt bra ut! Jag är också på jakt efter ett plastkit till ett rimligt pris. Hojta till om du hittar något.
 
Fan vad få DRZor det ska finnas på marknaden då :(.. Vill ut och provköra en.

Tänk på att det är stor skillnad på en helt original DRZa och en som genomgått de nödvändiga moddarna. Original är de ordentligt trötta...
 
Tänk på att det är stor skillnad på en helt original DRZa och en som genomgått de nödvändiga moddarna. Original är de ordentligt trötta...

Såpass? Vad är det för nödvändiga moddar som skulle behövas göras om man köpte en orginal då?
 
Såpass? Vad är det för nödvändiga moddar som skulle behövas göras om man köpte en orginal då?

Om du läser igenom denna långa tråd kommer du att hitta massor av nyttig info. Men det som "måste" göras är det som står i inlägget ovan. Det finns även mycket bra videos som visar hur man gör på youtube.
 
Lite slangning från igår.(inte redigerat, så dötid finnes) någon som kan rekomendera något redigerings program? Är ny på detta med Gopro. http://www.youtube.com/watch?v=bYKk8xvPeYw

Adobe Premiere är bra, fast kan vara lite krångligt i början... Fast leta upp några bra tutorials så går det nog bra :tummenupp

Jag har kollat lite på en DRZ 400 SM från 2005. Den har gått ca 1500 mil och verkar vara i fint skick. Hur mycket är rimligt att betala för en sådan? Ett slipon och lite andra smågrejor sitter på.
 
Adobe Premiere är bra, fast kan vara lite krångligt i början... Fast leta upp några bra tutorials så går det nog bra :tummenupp

Jag har kollat lite på en DRZ 400 SM från 2005. Den har gått ca 1500 mil och verkar vara i fint skick. Hur mycket är rimligt att betala för en sådan? Ett slipon och lite andra smågrejor sitter på.

Det enda som skiljer årsmodellerna åt är i princip dekalerna, så skicket är viktigare än årsmodellen. De brukar annonseras för 30-35' på blocket, men brukar gå för runt 25-30'.
 
Det enda som skiljer årsmodellerna åt är i princip dekalerna, så skicket är viktigare än årsmodellen. De brukar annonseras för 30-35' på blocket, men brukar gå för runt 25-30'.

Okej, tack!
Vad bör ha gjorts servicemässigt när den gått 1500 mil? Borde den ha större bestyckning iom att det sitter ett slipon på?

Edit: Och hur känns den jämfört med en KTM 640 strypt till 25kW? DRZan har 2 kW mindre men är ett antal kilo lättare... Hade tänkt köra en del bana, åka till/från skola och annan rolig körning.
 
Last edited:
Lite slangning från igår.(inte redigerat, så dötid finnes) någon som kan rekomendera något redigerings program? Är ny på detta med Gopro. http://www.youtube.com/watch?v=bYKk8xvPeYw

Holy crap vad din ger sig upp lätt på slangen, 70-80 blås bara gas så är du i vädret min är ju som en dö fisk över 50. Visst du har bra mycket mer mos än mig men min måste gå riktigt kasst i jämförelse... Måste fixa en grövre krök samt ett riktigt jet-kitt!
 
Okej, tack!
Vad bör ha gjorts servicemässigt när den gått 1500 mil? Borde den ha större bestyckning iom att det sitter ett slipon på?

Edit: Och hur känns den jämfört med en KTM 640 strypt till 25kW? DRZan har 2 kW mindre men är ett antal kilo lättare... Hade tänkt köra en del bana, åka till/från skola och annan rolig körning.

Slip-on eller annat avgassystem kräver ombestyckning för att det ska ge någon effekt. 1500 mil är ingenting för en DRZ:a. Se bara till att oljebyten m.m. gjorts som de ska så bör det inte vara några problem.

Nu var det år och dar sedan jag provade en KTM 640, men jag har för mig att den vibrerar betydligt mycket mer än en DRZ:a. De är dessutom tyngre, dyrare att försäkra och betydligt mer stöldbegärliga. Det låter som att en DRZ skulle passa dina behov alldeles utmärkt!

Tänk dock på att en DRZ:a kan bli ruggigt dyr på sikt. Snart kommer du att sitta och dregla över tillbehör som bigbore-kit, FCR-förgasare, helsystem, vassare kammar, stålomspunna bromsslangar, dekalkit, ny plast, plasttank, drev, kedja... :)
 
Go kväll, köpte mig en 07 drz i lördags och uptäckte ett irriterande problem idag efter att jag besiktat den. För besiktningen skruvade jag dit trottellocks strypningen(??) och då redan märkte jag att den inte riktit ville hållas igång på tomgång. Nu då jag idag skruvade tillbaks det ostrypta locket så blev problemet värre. Den vill endast hållas igång med soppakranen svängd på PRI, res och on så slocknar den varje gång på tomgång. Dessutom vill den inte heller gå upp på slangen som då jag körde den i lördas och söndas(före jag började mecka på den). Helt original annars

Tog upp och kollade att inget skulle vara i kläm eller något liknande, ingen förändring. Kan det vara så att soppakranen krånglar eller att det är nåt skit i förgasaren? Mycket irriterande :huvet
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top