Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
precis vad jag hade för mig phffffff :tummenupp

räcker det så eller ska man smeta på mer? finns väll ingen anledning att kleta in hela kammarna



tackar och du skrämde mig lite där trodde jag skulle få meka bort och göra rent :gnissla



:Bugar

Räcker bra så! Ger bättre skydd änn olja, innan man fått upp oljetrycket när man monterar nya kammar.
 
Last edited:
ojoj det där ser inte fel ut! Inte billigt heller för den delen :)

Detta är den största skitvinter jag varit med om. Kan inte snön bara försvinna och det kanske kan bli i varje fall ett par plusgrader så man kan ut å köra lite, värsta jag varit med om! :huvet
 
ojoj det där ser inte fel ut! Inte billigt heller för den delen :)

Detta är den största skitvinter jag varit med om. Kan inte snön bara försvinna och det kanske kan bli i varje fall ett par plusgrader så man kan ut å köra lite, värsta jag varit med om! :huvet

Håller med, snart legat snö i en månad ju. Ett tag sen man hade en sån vinter känns det som. :näsblod
 
Roligt! Men kom ihåg inge garage gasande! Man ska köra in under belastning.

:tummenupp

Förgasare Edelbrock
P1200461.JPG


P1200462.JPG


P1200464.JPG

P1200463.JPG

:yoparty
 
Last edited:
kablar dragna och ihopkopplade ska bara momentdra motorfästet och på med tank mm e snön kvar åker dubbdäcken på :yoparty
 
Tja! Har en förgasare på koll på ebay, står att det är en fcr39..och den ser ut så här:
Den passar väl direkt på DRZan?
bjfdzebgkkgrhqioki4er63.jpg

bjfdshgbmkkgrhquokjsesn.jpg
 
Last edited:
Ok, får man köpa besyckningssats eller munstycken löst till den också?
Tänkte köpa jetkit till min orginalförgasare att ha till sommaren men det får nog bli en fcr eftersom dom finns ganska billigt begagnade på ebay :tungan
 
imorgon eller torsdag ska fan i mig bettan ut om det så är det sista jag gör! :) Dessvärre har jag laddat ur batteriet när jag försökte starta hojen i -8grader så måste få tag i en laddare eller springa igång den (borde ju inte vara så svårt att springa igång den när det är så lätt).
 
imorgon eller torsdag ska fan i mig bettan ut om det så är det sista jag gör! :) Dessvärre har jag laddat ur batteriet när jag försökte starta hojen i -8grader så måste få tag i en laddare eller springa igång den (borde ju inte vara så svårt att springa igång den när det är så lätt).
spännande å se om du får någon is i förgasaren eller inte. det fick jag en gång när jag var ute på vintern.
 
Testa o använd startgas så att du slipper stå o bränna batteriet, mitt heldog efter några försök med startmotorn. Den gillar tydligen inte att stå i en iskall förrådsbod utan att ha blivit körd på en månad =P
 
springa igång den (borde ju inte vara så svårt att springa igång den när det är så lätt).

ehh lycka till jag provade en gång men inte mer :huvet innan du kommer upp i fart nog att få igång den så kroknar man ladda batteriet och kör med startgas :tummenupp om du inte är en toppatlet :D
 
Springa igång är inga problem, jag har fått igång min utan fungerande koppling :tungan. Dock är det inte så lätt när det ligger is o snö ute som det gjorde sist jag skulle få igång min :gnissla

EDIT: Hur funkar det med en fcr40 eller 41mm om man inte har bigbore på sin drz? Blir det för stort eller kommer man bara inte kunna utnyttja förgasarens kapacitet helt?
 
Last edited:
Springa igång är inga problem, jag har fått igång min utan fungerande koppling :tungan. Dock är det inte så lätt när det ligger is o snö ute som det gjorde sist jag skulle få igång min :gnissla

EDIT: Hur funkar det med en fcr40 eller 41mm om man inte har bigbore på sin drz? Blir det för stort eller kommer man bara inte kunna utnyttja förgasarens kapacitet helt?

FCR 41 er "too much" utan stroker bigbore og portat topp + race exhausts (Mrd/ssw eller Yoshimura trc titan).
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top