JJ
Sur
Nu när snön ligger tjock passar jag på att summera hur många mil det blivigt denna säsong:
1186mil på drzan och 236 mil på ktmen denna säsong![]()
Mäktigt! Jag hann med 300mil precis som förra året. God jul!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu när snön ligger tjock passar jag på att summera hur många mil det blivigt denna säsong:
1186mil på drzan och 236 mil på ktmen denna säsong![]()


Lagomhur mycket slack ska det vara på kedjan? Läste någonstans att dessa hojar skulle ha ganska mycket slack när man inte satt på den men nu är det helt sjukt mycket (tar i svingen med råge).
Någon som har en servicemanual till SM -05?
hur mycket slack ska det vara på kedjan? Läste någonstans att dessa hojar skulle ha ganska mycket slack när man inte satt på den men nu är det helt sjukt mycket (tar i svingen med råge).
Någon som har en servicemanual till SM -05?
kör ni något nu på vintern? Vad har ni för däck?
Jag vill ju köra lite offroad har jag tänkt och när jag säger offroad så menar jag inte att jag ska ner i 2m gyttja och gasa utan jag tänker på lite körning i skogen etc d.v.s. inget avancerat. Rekommenderar ni att man skaffar sig ett par S eller E -fälgar eller duger det bra med SM som den är? I så fall kanske ni har några bra tips på på däck som duger hyffsat både på gata och skog? Verkar svårt att hitta begagnade fälgar!
Jag är ganska dum när det kommer till såna här maskiner, har alltid kört sporthoj tidigare![]()
skulle rekomendera offroadfälgar kolla skillnaden
jag har kört skogsstigar och grusväg men motardfälgarna på men du har begränsatt fäste med dom ska du ut mer i skogen så bör du ha offraodfälgar med riktiga däck
Ah ser grymt utÄr det original S-fälgar du har på höst/vår fast med andra däck? Verkar inte helt lätt att få tag i gamla beggade fälgar!

Fan va mysiga bilder Larsson! man blir ju rätt sugen att åka offroad året runt..
mvh Jocke
Fan va mysiga bilder Larsson! man blir ju rätt sugen att åka offroad året runt..
mvh Jocke
Du får hålla dig till barnvagnen nu i vinter!![]()

Gott nytt år! Skaffa mig en vinterleksak i veckan. En Honda ATC250R Mugen Power-82. Satan va kul den va att sladda runt med!
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |