Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
s-sm cyl.packning är 3 lager som är ihopnitade. e cyl.packmingen är ett lager bara. Går utmärkt att slipa bort nitarna på en s-sm packning och annvända någon av de yttre lagren = e packning.

precis det jag hade för mig :tummenupp
 
Nu när snön ligger tjock passar jag på att summera hur många mil det blivigt denna säsong:

1186mil på drzan och 236 mil på ktmen denna säsong :yoparty
 
Tack för mig...

Nu har jag officiellt sålt DRZan, en kanonhoj för området, men med flytt och längre avstånd mellan A och B så ska en kåphoj införskaffas istället.

Jag vill tacka alla här i tråden som svarat på mina frågor, och har förhoppningsvis hjälpt en och en annan själv. Kommer nog sakna hojen, en riktigt go liten krabat som är väldigt underskattad!

Så tack för mig, vem vet, kanske kommer tillbaka någon gång i framtiden!:tummenupp
 
det e väll själva f#n va och hämtade min E packning som jag beställde men nu när jag kommer hem så ser jag att det är en S packning :gnissla

en sådan har jag redan som följde med BB kittet så jag får väll lämna tillbaks den imorgon och göra som JJ säger och slipa av nitarna och använde en av det yttre lagren :tuttar
 
grabbarna på DinMC e bra :tummenupp ringde igår, hämta ny packning idag och fick 180:- tillbaks

och angående packningen så har dom tydligen ändrat så att det är 3 lagers till både E och S förutom på -05 E där det är 1 lagers så dom tog hem en sådan
 
Last edited:
hej kompisar ÄNTLIGEN står DRZan i garaget :) Köpte av en snubbe här på sporthoj, nausea. Nu återstår det bara lite småpill och ev. en provtur i snön :)
 

Bifogat

  • IMAG0171.jpg
    IMAG0171.jpg
    149.4 KB · Visningar: 139
Last edited:
hur mycket slack ska det vara på kedjan? Läste någonstans att dessa hojar skulle ha ganska mycket slack när man inte satt på den men nu är det helt sjukt mycket (tar i svingen med råge).

Någon som har en servicemanual till SM -05?
 
hur mycket slack ska det vara på kedjan? Läste någonstans att dessa hojar skulle ha ganska mycket slack när man inte satt på den men nu är det helt sjukt mycket (tar i svingen med råge).

Någon som har en servicemanual till SM -05?
Lagom :confused:

Häng dig över sadlen och gunga lite fram och tillbaks samtidigt som man känner på kedjan. Ska väl gå att röra typ 3cm upp/ner.
 
hur mycket slack ska det vara på kedjan? Läste någonstans att dessa hojar skulle ha ganska mycket slack när man inte satt på den men nu är det helt sjukt mycket (tar i svingen med råge).

Någon som har en servicemanual till SM -05?

ca 4-5cm ska den slacka på mitten mitt mellan dreven :) kör själv lite på känsla :tummenuppmen den har ju lite längre fjädringsväg än en sporthoj :)
 
kör ni något nu på vintern? Vad har ni för däck?

Jag vill ju köra lite offroad har jag tänkt och när jag säger offroad så menar jag inte att jag ska ner i 2m gyttja och gasa utan jag tänker på lite körning i skogen etc d.v.s. inget avancerat. Rekommenderar ni att man skaffar sig ett par S eller E -fälgar eller duger det bra med SM som den är? I så fall kanske ni har några bra tips på på däck som duger hyffsat både på gata och skog? Verkar svårt att hitta begagnade fälgar!

Jag är ganska dum när det kommer till såna här maskiner, har alltid kört sporthoj tidigare :)
 
kör ni något nu på vintern? Vad har ni för däck?

Jag vill ju köra lite offroad har jag tänkt och när jag säger offroad så menar jag inte att jag ska ner i 2m gyttja och gasa utan jag tänker på lite körning i skogen etc d.v.s. inget avancerat. Rekommenderar ni att man skaffar sig ett par S eller E -fälgar eller duger det bra med SM som den är? I så fall kanske ni har några bra tips på på däck som duger hyffsat både på gata och skog? Verkar svårt att hitta begagnade fälgar!

Jag är ganska dum när det kommer till såna här maskiner, har alltid kört sporthoj tidigare :)

skulle rekomendera offroadfälgar kolla skillnaden

höst & vår


på vintern


jag har kört skogsstigar och grusväg men motardfälgarna på men du har begränsatt fäste med dom ska du ut mer i skogen så bör du ha offraodfälgar med riktiga däck
 
Last edited:
skulle rekomendera offroadfälgar kolla skillnaden

jag har kört skogsstigar och grusväg men motardfälgarna på men du har begränsatt fäste med dom ska du ut mer i skogen så bör du ha offraodfälgar med riktiga däck

Ah ser grymt ut :) Är det original S-fälgar du har på höst/vår fast med andra däck? Verkar inte helt lätt att få tag i gamla beggade fälgar!
 
Ah ser grymt ut :) Är det original S-fälgar du har på höst/vår fast med andra däck? Verkar inte helt lätt att få tag i gamla beggade fälgar!

yep det är orginal S-fälgar med cross/dubbdäck köpte dom med hojen och håller med om att det är inte så lätt att hitta beggade och när dom dycker upp brukar dom kosta en del :huvet

Fan va mysiga bilder Larsson! man blir ju rätt sugen att åka offroad året runt.. ;)
mvh Jocke

det tar bort abstinensen att få åka lite på ställ :D
P2030312.JPG
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top