Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Insprutningens trottelhus begränsar effektuttaget på den. Har man fugge byter man till större för mer flöde men de går ju inte på dom.

ja men va fasen fixa mig en billig DR-Z då! :D det är ju så sjukt lätt att hamn i den gamla "bara några tusen till"-spiralen. Min budget från början var max 25k helst runt 20k, nu tittar jag på hojar för nästan 40k :huvet
 
ja men va fasen fixa mig en billig DR-Z då! :D det är ju så sjukt lätt att hamn i den gamla "bara några tusen till"-spiralen. Min budget från början var max 25k helst runt 20k, nu tittar jag på hojar för nästan 40k :huvet

Sälj Gixxern! Det fick jag göra.
 
kollade försäkring på en 400SM -07, 2300:-/år/hel med folksams SMC-försäkring :) De hade rabbat nu eftersom jag har gixxern där, normaltpris 5400.- vilket jag också tycker är bra pris!

edit: nu har jag fasen bestämt mig, satt och kollade på lite youtube-filmer på DRZan och den är för jäkla go'! :tummenupp Verkar som om avgas, 3x3 och luftburk gör jäkligt stor skillnad på wheeliekapaciteten enligt något amerikanskt forum jag läste!
 
Last edited:
Du har övertalat mig:-)
Skall ta och beställa mig en header.
Vilken tror du på? Powerbomb eller Procircuit?
Ligger nästan i samma pris
/MA

Kul! Med Fcren å kammar får du en helt annan hoj. Men du har en stor kork i systemet med din s-sm headder(krök)! Du skulle minst haft en e-modell krök.
 
Du har övertalat mig:-)
Skall ta och beställa mig en header.
Vilken tror du på? Powerbomb eller Procircuit?
Ligger nästan i samma pris
/MA

tittade lite på ebay igår, verkar ju gå att få från USA till ett rätt OK pris. Dollarn är ju nere under 7kr nu igen så det blir ju rätt bra pris även om man fläskar på moms och tull (som man kan slippa på sånahär delar genom att skriva något i stil att det bara är för demo, ska höra med polarn som importerat mycket till sin bil).

Header typ 160usd + nya nålar 50usd + avgas 260usd = 470usd + 100usd frakt = 570usd = 3990sek * 1.27 (moms + tull) = 5067.30sek.

Låter väl som rätt rimlig peng för alla de grejerna! Väntar du lite till jag hittat mig en SM (!) så kan vi gå ihop och beställa :tummenupp
 
Då får du snabba dig att handla en DRZa:)
Det enda jag saknar nu är headern som inte är beställd.
Borde få Hot Cam Stage 1 kammar samt Keihin FCR 39an till veckan.
Du borde fundera på att lägga till en FCR i listan din nedan.. De är inte gratis tyvärr.
/MA


tittade lite på ebay igår, verkar ju gå att få från USA till ett rätt OK pris. Dollarn är ju nere under 7kr nu igen så det blir ju rätt bra pris även om man fläskar på moms och tull (som man kan slippa på sånahär delar genom att skriva något i stil att det bara är för demo, ska höra med polarn som importerat mycket till sin bil).

Header typ 160usd + nya nålar 50usd + avgas 260usd = 470usd + 100usd frakt = 570usd = 3990sek * 1.27 (moms + tull) = 5067.30sek.

Låter väl som rätt rimlig peng för alla de grejerna! Väntar du lite till jag hittat mig en SM (!) så kan vi gå ihop och beställa :tummenupp
 
så pass alltså. Men det är fortfarande aktuellt med jetkit även om man bytt förgasare, eller? De kostar ju skjortan de där förgasarna! :(

Ligger en svart DRZ ute här på SH som redan har det mesta av detta, ska kolla lite mer på den tror jag, hade bara 400mil på mätaren dessutom.

Helt rätt Fcr39 är det första man ska förändra på Drz sen kan man tänka på avgassystem m.m
 
så pass alltså. Men det är fortfarande aktuellt med jetkit även om man bytt förgasare, eller? De kostar ju skjortan de där förgasarna! :(

Ligger en svart DRZ ute här på SH som redan har det mesta av detta, ska kolla lite mer på den tror jag, hade bara 400mil på mätaren dessutom.

Förgasaren ihop med öppnad luftburk får Drzan att rocka :yoparty:banana
Sedan ett Yoshimura helsystem så blir det ännu bättre:D
 
Hejsan alla!
Har lite extra stålar att spendera, så jag undrar om någon bytt fjädern bak samt satt i styvare fjädrar i gaffelbenen?
Väger numera 100pannor så det känns att det behövs...
Tips på produkter, ÅF och även firmor som gör rubbet(i sverige då) uppskattas!
 
Hejsan alla!
Har lite extra stålar att spendera, så jag undrar om någon bytt fjädern bak samt satt i styvare fjädrar i gaffelbenen?
Väger numera 100pannor så det känns att det behövs...
Tips på produkter, ÅF och även firmor som gör rubbet(i sverige då) uppskattas!

Tänkte också på en ny bromspump, och kom på att tänka på att kanske en nyare GSXR pump skulle kunna fungerera, eller från annan hoj för den delen också. Kommer undan bra mycket billigare och det kan kännas värt det för en drrga 500-lapp.
Någon som gjort något liknande, tipps?
 
Tänkte också på en ny bromspump, och kom på att tänka på att kanske en nyare GSXR pump skulle kunna fungerera, eller från annan hoj för den delen också. Kommer undan bra mycket billigare och det kan kännas värt det för en drrga 500-lapp.
Någon som gjort något liknande, tipps?

Tänk på att en gixxerpump är anpassad till 2st 4-6kolvs ok! Vi har 1st 2kolvs ok på Drzan. Kan lätt bli av eller på känsla i bromsen.
 
Nu är trimreceptet klart för min DRZ:a
Alla prylar är beställda och bör komma i veckan.

Receptet:

3x3 Mod
Bortkopplad PAIR samt Solenoid.
Klippt Rosa-kabel till CDI-boxen
Keihin FCR39 JD Kittad samt justerbar bränsleskruv
Vasa Racing Slipon
FMF Powerbomb Header
Hotcam Stage 1 kammar.
Effekt? mer än orginal iallafall hoppas jag:-)

Skall bli inressant hur detta fungerar. Eventuellt monteras ett BB 434 i vinter också.

Det jag saknar är Sudco Adapter samt DRZ E-insug.
Någon som vet om detta går hitta i Sverige till humana priser?

//Macke
 
Nu är trimreceptet klart för min DRZ:a
Alla prylar är beställda och bör komma i veckan.

Receptet:

3x3 Mod
Bortkopplad PAIR samt Solenoid.
Klippt Rosa-kabel till CDI-boxen
Keihin FCR39 JD Kittad samt justerbar bränsleskruv
Vasa Racing Slipon
FMF Powerbomb Header
Hotcam Stage 1 kammar.
Effekt? mer än orginal iallafall hoppas jag:-)

Skall bli inressant hur detta fungerar. Eventuellt monteras ett BB 434 i vinter också.

Det jag saknar är Sudco Adapter samt DRZ E-insug.
Någon som vet om detta går hitta i Sverige till humana priser?

//Macke

Sudco adapter finns närmast i Tyskland. E-insugsgummi + klamma = Närmaste Suzuki ÅF. Ville du inte änns pruta på min Powerbomb?
 
så pass alltså. Men det är fortfarande aktuellt med jetkit även om man bytt förgasare, eller? De kostar ju skjortan de där förgasarna! :(

Ligger en svart DRZ ute här på SH som redan har det mesta av detta, ska kolla lite mer på den tror jag, hade bara 400mil på mätaren dessutom.

Kan ju kolla in min om du är sugen, har mycket det goda - sen är den SVART!:tuttar
 
Igår va jag och Björk85 ute å lekte lite. Kanonväder va de! Mackez! Så här ser den ut, kröken alltså.
 

Bifogat

  • 001.JPG
    001.JPG
    116.7 KB · Visningar: 95
attachment.php


Hej alla hjälpsamma :)
Är lite sugen på att få min drz400sm -05 att likna denna till viss del.
Det jag är ute efter är en likadan sadel, tank och gärna plast.
Någon som vet om det går (finns så det passar till min hoj?) och i så fall vart jag kan få tag i grejerna?

Sen tänkte jag samtidigt höra om någon vet om det inte går få rmz plasten att passa på drz:an?
Om inte direkt så med lite justeringar och i så fall hur, och om det är mycket skillnad?

Blev kanske lite svårt att förstå men hoppas att någon kanske gör det ;)
 

Bifogat

  • DSCN1199.jpg
    DSCN1199.jpg
    90 KB · Visningar: 1,295
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top