Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
DJ steg 2 Kitt

Har ett Dynojett steg 2 (3x3 mod på s-sm)kitt till salu som är anndvänt i ca 250mil. Är kompleterat med keintech förlängdbränsleskruv, 4st rostfria flotörhusskruvar, Us-model 135 PilotAirJet & ett 25 PilotJet. Dom här delarna kostar ca 12-1300kr med frakt & Tullavgifter att ta hem från Usa idag. Ger en Bra skillnad mot orginal tillsammans med borttaget PAIR-valv & trottelsolenoidbegränsaren. PMa bud om någon är intresserad.
 

Bifogat

  • 011 (2).JPG
    011 (2).JPG
    84.1 KB · Visningar: 107
Last edited:
men du sparade säkert 16 spänn på att inte byta :D

har aldrig bytt på några tidigare hojar.. handla mer om att jag inte visste vart man får tag i dem, så jag tänkte det var lugnt en gång...

kan det ha med den att göra då? är det bara att byta o-ring nu då eller är något paj?:va
 
Inget är paj under förutsättning att inte massor av olja runnit ut. Vid oljeläckage räcker några matskedar olja för söla ner rejält. Lite osäker om det rinner ut från olja från ramen när du byter O-ringar (tror ej det).

Vad kör ni med för dreving på SM modellen. Orginal är 15/41. Jag hade tänkt prova med 15/43 eller 14/41 för att få bättre acc och smidigare stadskörning.
Jag vill inte gå längre för att slippa högt varvtal på landsväg.
 
Last edited:
Jag kör med 16/41, tycker ändå att den varvar högt på vägen!

(182kmh vid 10000rpm med 16/41)
 
Last edited:
Tjena! Johan!!
Åk ut idag vettja o prova nya däcken!! i nysnö!;)
Hade gött o hör av dig om luskat om kammarna sen!!? =)
//Jocke
 
NY HOJ! DRZ400E 02 Lv reggad! (andra regler i Norge) Inga blinkers, ingen hastighets mätare, batteri eller elstart! (sånnt är bara för pussies anyhow :-) 118kg torr! I just kick it!
Jag är jätte nöjd, enduro för landsväg med långa service intervaller! Kan det bli bättre?
 
NY HOJ! DRZ400E 02 Lv reggad! (andra regler i Norge) Inga blinkers, ingen hastighets mätare, batteri eller elstart! (sånnt är bara för pussies anyhow :-) 118kg torr! I just kick it!
Jag är jätte nöjd, enduro för landsväg med långa service intervaller! Kan det bli bättre?

Grattis! :)
 
Haha det tycker du, men de sitter ju på KTM'n inte DR-Z:an:rolleyes:

Ja ska kolla på kammar till dig!

Japp jag mena ju KTM:en hehe isdäck ditt svein!:D skojj!
Höres Johan!
Hade fint..:D hoj

NY HOJ! DRZ400E 02 Lv reggad! (andra regler i Norge) Inga blinkers, ingen hastighets mätare, batteri eller elstart! (sånnt är bara för pussies anyhow :-) 118kg torr! I just kick it!
Jag är jätte nöjd, enduro för landsväg med långa service intervaller! Kan det bli bättre?

Grattis till ett bra hoj val!!:yoparty
 
Last edited:
Tackar!:)
Vurderar att skaffa vinterdäck som passar för både asfalt och snö. Har ett par trelleborg dubb liggande, men vet sen tidigare att dom känns något "hala" på asfalt:D
Nån som vet om några bra däck?
 
NY HOJ! DRZ400E 02 Lv reggad! (andra regler i Norge) Inga blinkers, ingen hastighets mätare, batteri eller elstart! (sånnt är bara för pussies anyhow :-) 118kg torr! I just kick it!
Jag är jätte nöjd, enduro för landsväg med långa service intervaller! Kan det bli bättre?

tänk va kul om det gick att LV-regga en 400E även i sverige...
Grattis!
 
Ni som har köpt Edge baklampor, har ni köpt dom ifrån wheelingcyclesupply? (verkligen fel tid att köpa nu när dollarn är så hög) Men men

Sedan skall jag skaffa en motard framstänka också. Söker en som mest går rätt fram och inte är så böjd neråt i framkant.

Ufo stänka
DSCN1199.jpg

Acerbis SUPERMOTO FRONT FENDER
more%20pics%20070.jpg

more%20pics%20066.jpg

Polisport SM front Fender
129542728-L.jpg


Denna kanske kan vara något:
http://www.acerbis.com/p149_universal/2072681.html

Bilder på supermoto evo här: http://www.maleman876.com/pics/drz/

Länkar till framstänkor
http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=439944&highlight=supermoto+evo+front+fender
 
Last edited:
Hallå allesammans!
Vurderar att skaffa athena 440 cylinder till hojen! Är det någon som har erfaring med enn sånn? Jag har ju en e modell så jag ska behålla avgas orginal och luft burken är redan moddad. Blir det stor skillnad?
 
Hallå allesammans!
Vurderar att skaffa athena 440 cylinder till hojen! Är det någon som har erfaring med enn sånn? Jag har ju en e modell så jag ska behålla avgas orginal och luft burken är redan moddad. Blir det stor skillnad?

Ska tydligen funka kalasbra! Bara 36cc mer än orginal inte mycket men grejen är den att ventilerna flödar bättre när du flyttar ut cylinderväggen ifrån dom. Man kan behöva gå ner ett knäpp i huvudmunstycke med BigBore låter skumt men motorn suger mer bränsle-luftblandning än med std. borr.
 
Tack Jparacing och JJ! Det där visste jag inte om! Kan jag hoppas på en effekt ökning på 10%? Vad är skillnaden på KN filter och twin air? Det är vel twin air som gäller om man kör offroad? Hur många mil ska en cylinder köras in?
Tackar för svar!
 
Tack Jparacing och JJ! Det där visste jag inte om! Kan jag hoppas på en effekt ökning på 10%? Vad är skillnaden på KN filter och twin air? Det är vel twin air som gäller om man kör offroad? Hur många mil ska en cylinder köras in?
Tackar för svar!

Ja ungerfär:tummenupp
(ca:40bhp = 100Literhästar på hjulet i en urkorkad E + 10% = ca:44bhp)

KN filterna är bommulsfilter och Twin air är skumgummifilter, mitt råd är att du bara kör Twin air för skogsåka/grusåka!

Jag körde lungt med min i ca:50mil
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top