nausea
Ny medlem
Jajjemen, det är bladmått som gäller för att mäta spelet. Den viktigaste momentdragningen är kamöverfallen, men ofta är det för trångt för att komma åt med momentnyckel. Jag brukar dra lite lätt på känn. Jag brukar gägga på lite packning på tub längs ventilkåpspackningen men det funkar säkert utan också. Själva toppen behöver du inte lossa! Endast vetilkåpan.
Om du är osäker så ta en sak i taget. För att kolla ventilspelet behöver du ju inte lossa särskilt mycket. Behövs det sedan justeras kan du ju fördjupa dig i kamaxelinställningar mm allt eftersom...
ps. för att få kolven i TDC-läge har du ett litet titthål nere på motorn (tror det var en ganska stor insexskruv på vänster sida av motorn. Sedan drar du runt motorn genom att öppna ett annat stort insexlock och dra runt svänghjulet tills en liten markering syns i titthålet. (Markeringen brukar vara ett T)
jaha så man behöver bara komma åt ventilkåpan för att mäta upp det.. allt jag läst handlade om att även justera... då är det kanske inga problem.
