Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Har kollat runt lite efter en ny hoj och tycker att z:an verkar vara en lagom hoj.
Men du har ingen aning om det kommer någon ny modell eller bara upgraderad till 09?

Vad jag hört av killarna i USA så verkar det som att Z:an kommer vara hyfsat lika ett tag till, MEN det var längesedan jag kollade något om detta.
så buden kan ha ändrats.

Rent generellt så är Z:an en kalas hoj, lagom smidig men ändå med livslängd.

trimmar man den sedan blir den ännu mycket mer användbar, om man ser till köregenskaperna!

Kolla supermoto trimtråden om du vill veta vad jag har gjort med min:)
 
Tycker dom ligger i rätt prisklass iaf o lagomt med service, ska bara ha den o frakta baken på så trimma ligger nog inte direkt prio ett men du verkar ha fått bra snurr i spisen :tummenupp
tack för svaren
 
Hm, jag undrar just när drz400 får 450 mtorn med insprut från enduron?!
Då skulle jag vara spekulant kan jag säga! Kickstart, inget batteri och insprut...det är coola grejjer det:tummenupp
Det enda jag inte gillar i dagsläget med en DRZ är att sadeln är såppass extrem som den är för gatåka, men kan kanske vänjer sig. Jag var bra sugen på en helt ny 400 i höstas men det föll på komforten.
Man kanske härdar?
 
Varför flyttar vi inte Dr-z tråden till Modellspecifika diskussioner?:tummenupp
 
Snart Vår

snart e crosshjulen på och man har investerat i ny plast med lykta och hasplåt så nu kan man dyka ut i skogen...
 

Bifogat

  • 2008-03-15 036.jpg
    2008-03-15 036.jpg
    127.4 KB · Visningar: 185
Hej, jag är en ganska nybliven ägare av en DRZ400 SM. Har inte kört in hojen än men när jag har gjort det så tänkte jag sätta på ett helsystem. Funderar på ett Yoshimura RS-2. Kommer nog även göra den sk 3x3 modifieringen.
Har läst en hel del i Thumpertalks forum men det är fortfarande saker som är oklara vad det gäller bestyckning av förgasaren.
Behöver man köpa ett helt jetkit eller räcker det att bara byta ut huvudmunstycke och lågfartsmunstycke?

/Lisa
 
Hej, jag är en ganska nybliven ägare av en DRZ400 SM. Har inte kört in hojen än men när jag har gjort det så tänkte jag sätta på ett helsystem. Funderar på ett Yoshimura RS-2. Kommer nog även göra den sk 3x3 modifieringen.
Har läst en hel del i Thumpertalks forum men det är fortfarande saker som är oklara vad det gäller bestyckning av förgasaren.
Behöver man köpa ett helt jetkit eller räcker det att bara byta ut huvudmunstycke och lågfartsmunstycke?

/Lisa

Det räcker att byta till större munstycken. Jetkit kostar mer men ger inte nödvändigtvis bättre effekt. Hojar som är sålda i USA har nog en annan trottelnål så det är därför de ofta köper ett helt jetkit när de väl bestyckar om.
 
Hasplåt till Drz

Hejsan!
Jag har precis skaffat en Drz S, som jag håller på att fixa lite med. Finns det någon som skulle vilja tipsa mig om en firma i sverige som kan ha hasplåt typ Crd hemma på lager. Det kan behövas då jag tänker köra lite enduro med hojen.
Mvh Johan
 
Hejsan!
Jag har precis skaffat en Drz S, som jag håller på att fixa lite med. Finns det någon som skulle vilja tipsa mig om en firma i sverige som kan ha hasplåt typ Crd hemma på lager. Det kan behövas då jag tänker köra lite enduro med hojen.
Mvh Johan

Kolla om jofrab.se har, annars har säkert lelles eller touringbutiken..
Jag knåpade ihop en på egen hand. Tog en ca3mm tjock aluplåt och formade som jag ville ha, sen bockade jag till och skruvade fast i samma fästen som originalminihasplåten sitter.
 
Det räcker att byta till större munstycken. Jetkit kostar mer men ger inte nödvändigtvis bättre effekt. Hojar som är sålda i USA har nog en annan trottelnål så det är därför de ofta köper ett helt jetkit när de väl bestyckar om.

Tackar för svaret :)
Nu gäller det att hitta rätt munstycken till förgasaren.
Om jag har förstått det hela rätt så är det olika förgasare på en -S och en -SM, eller?
 
Tackar för svaret :)
Nu gäller det att hitta rätt munstycken till förgasaren.
Om jag har förstått det hela rätt så är det olika förgasare på en -S och en -SM, eller?

Tjena, det är väl samma förgasare på S/Sm modellen (bsr36) men med olika grundbestyckning!
Jag råder dig att skaffa en FCR39:a direkt istället!

För bestyckningen kontakat eddie sissneros på TT
våran 98soppa= usa's 93 tala om det för eddie.
 
Tackar för svaret :)
Nu gäller det att hitta rätt munstycken till förgasaren.
Om jag har förstått det hela rätt så är det olika förgasare på en -S och en -SM, eller?

Jag har 3x3 och något öppnat originalavgas och kör med 155, eller om det var 160 i huvudmunstycke. Så med helsystem hade jag börjat med 160 och provat mig fram. Höj även trottelnålen något snäpp. Tomgångsmunstycket borde nog också höjas..

Det är samma förgasare i s och sm. En fcr39 ska vara kul men rätt dyr. Har provat med en tm-40 men trivdes bättre med vakumförgasaren.
 
Last edited:
Jag tror att jag nöjer mig med att bestycka om Mikuniförgasaren istället för att köpa en ny :)
Vad det gäller bestyckningen så är det som Ola skriver, att med helsystem och 3x3 mod så ska det bli bra med 155-160 i huvudmunstycke och 25 i "pilotjet", vilket jag antar är lågfartsmunstycket. Sen ska även blandningsskruven skruvas ut lite mer.
 
Jag tror att jag nöjer mig med att bestycka om Mikuniförgasaren istället för att köpa en ny :)
Vad det gäller bestyckningen så är det som Ola skriver, att med helsystem och 3x3 mod så ska det bli bra med 155-160 i huvudmunstycke och 25 i "pilotjet", vilket jag antar är lågfartsmunstycket. Sen ska även blandningsskruven skruvas ut lite mer.

Ett tips, är att du klipper eller tar bort den rosa kabeln till ecu'n under sadeln! (Se bilden)

Den stryper tändningen på 1,2,3:an pga ljudkrav m.m:mad:
 

Bifogat

  • HPIM1963+asil.JPG
    HPIM1963+asil.JPG
    77.3 KB · Visningar: 215
Svårstartad !!!

Min nyinköpta drz 400 e är så förbannat:gnissla svårstartad, den ger avgassmällar så man blir döv. Stiftet är bytt och alla oljor.

Batteriet drar slut innan den går igång. Visserligen är jag inte van med hojen än men så svårstartad ska den inte vara.

Ska besikta på Lördag så det är ju inte så kul om den inte startar.

Är det någon som har några tips, klassiska eller specifika för drz:an

Tacksam för svar.
 
Nu så e den klar

Efter lite slit och svordomar vid svarven e nu en till uppsättning fälgar till Z;an klar den här gången med riktig hastighetsmätar drivning ... Fälgarna e skodda med michelin T63 så bara den här Jä**a snön är borta så blir det mkt grusbus...

//Håkan
:tummenupp
 

Bifogat

  • 2008-03-21 010.JPG
    2008-03-21 010.JPG
    142.6 KB · Visningar: 139
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top